حماس اعلام کرد هیچ پیشنهاد بین المللی برای تمدید آتش‌بس در غزه همراه با بازگشت تدریجی آوارگان دریافت نکرده است.

حماس: هیچ پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس دریافت نکردیم
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، العربیه: حماس اعلام کرد هیچ پیشنهاد بین المللی برای تمدید آتش‌بس در غزه همراه با بازگشت تدریجی آوارگان دریافت نکرده است. همچنین سفر هیئت این جنبش به قاهره برای گفتگو درباره جزئیات این پیشنهاد با میانجیگری را تکذیب کرد.

محمد نزال، یکی از فرماندهان جنبش حماس، به «العربیه» تایید کرد، مذاکرات حماس و اسرائیل جریان دارد، اما به دلیل اصرار حماس برای توقف جنگ، با شکست مواجه شده است.

آتش‌بس موقت

نزال افزود: «حماس، طرح پیشنهادی اسرائیل در مورد آتش‌بس موقت را رد می‌کند و حضور اسرائیل در نوار غزه، مانع از بازگشت آوارگان به مناطق خود و مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه که حماس اصرار بر ورود آن بدون قید و شرط دارد، می‌شود.»

مقامات اسرائیلی تایید کردند، تغییر موضع رهبران حماس امکان دارد اجازه گذار به مذاکرات جدی را بدهد و این مقامات گفتند، حماس متوجه شده باید گام بعدی را بردارد.

این بیانیه اشاره دارد که اسرائیل منتظر پاسخ رسمی از سوی حماس است که آیا آماده مذاکرات جدی بر اساس توافقنامه چهارچوب پاریس است یا خیر.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در رسانه اجتماعی «ایکس» گفت، کشورش بر روی توافق آتش‌بس فوری و پایدار حداقل شش هفته به عنوان بخشی از توافق برای آزادی زندانیان در نوار غزه ادامه می‌دهد.

بلینکن افزود، صلح ممکن است، اما همچنان ضروری و فوری است و ادامه داد، ایالات متحده برای اطمینان به کار خود ادامه خواهد داد تا صلح و آزادی عقیده شامل همه مسلمانان و همه مردم در سراسر جهان شود.

خبرگزاری «فلسطین» در تحولات میدانی گزارش داد، در یکصد و پنجاه و نهمین روز از جنگ، در بامداد چهارشنبه ۲۳ اسفند در پی حملات توپخانه‌ای اسرائیل به نوار غزه، ده‌ها فلسطینی از جمله کودکان و زنان کشته و زخمی شدند.

حمله جدید اسرائیل به جنین

خبرگزاری «فلسطین» گزارش داد، در پی بمباران اسرائیل به یک خانه در محله «الدراج» شمال شهر غزه دو نفر کشته و ۴ کودک مجروح شدند. همچنین تعدادی از شهروندان در پی حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل در مناطق مختلف نوار غزه کشته شدند.

این خبرگزاری اعلام کرد، در حمله جدید نیروهای اسرائیلی به شهر و اردوگاه «جنین» در کرانه باختری، دو فلسطینی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. این خبرگزاری به نقل از منابع پزشکی گزارش داد که دو کشته بر اثر جراحات ناشی از گلوله‌های نیروهای اسرائیلی جان باختند.

به گزارش این منبع، یک نیروی نظامی اسرائیلی مستقیما به سمت گروهی از شهروندانی که در مقابل بخش اورژانس بیمارستان دولتی «خلیل سلیمان» ایستاده بودند، آتش گشوده است.»

خبرگزاری «فلسطین» اعلام کرد، نیروهای اسرائیلی پس از نیمه شب به شهر و اردوگاه «جنین» در کرانه باختری یورش بردند و با افراد مسلحی که سعی داشتند مانع از پیشروی آن‌ها شوند، درگیری شدند.

زخمی شدن دو نفر با چاقو

سازمان «ستاره داوود سرخ»، چهارشنبه ۲۳ اسفند اعلام کرد، گزارشی از کشته شدن دو نفر در حمله با چاقو در نزدیکی ایست بازرسی تونل در منطقه قدس دریافت کرده است.

پلیس اسرائیل اعلام کرد، نیروهای امنیتی عامل این حمله را خنثی کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید