محمدحسن ملک رئیسی با اشاره به بارش‌های اخیر در افغانستان گفت: سال‌هاست افغانستان به این بهانه که خشکسالی است و آب رودخانه‌ها کم شده است حق آبه سیستان را پرداخت نمی‌کند.

نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس: دولت تمام ابزارهای لازم برای گرفتن حق آبه سیستان از افغانستان را به کار گیرد

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به بارش‌های اخیر در افغانستان گفت: حاکمان افغانستان باید حق آبه سیستان را پرداخت کنند و دولت باید از تمام ابزارهای لازم برای گرفتن حق آبه استفاده کند.

محمدحسن ملک رئیسی با اشاره به بارش‌های اخیر در افغانستان گفت: سال‌هاست افغانستان به این بهانه که خشکسالی است و آب رودخانه‌ها کم شده است حق آبه سیستان را پرداخت نمی‌کند.

وی افزود: این در صورتی است که بارش‌های خوبی در روزهای اخیر صورت گرفته و رودخانه هیرمند سیلابی شده است و تصاویر ارسالی نشان می‌دهد حجم سیلاب در این رودخانه زیاد است.

ملک رئیسی تصریح کرد: متاسفانه حاکمان افغانستان بجای اینکه اجازه دهند آب به سیستان برسد به سمت گودزره هدایت می‌کنند و در صورتی که این آب حق سیستان است.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: از سوی دیگر حاکمان افغانستان بر خلاف عهدنامه ایران و افغانستان بعد از سد کمال خان بر روی رودخانه هیرمند کانال‌ها و سدهایی ایجاده کرده‌اند یا در حال ساخت هستند و آب را در داخل خاک افغانستان پخش می‌کنند و با بهانه‌های واهی سهم سیستان را نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: متاسفانه قطع حق آبه سیستان از رود هیرمند شمال استان سیستان و بلوچستان را در وضعیت خشکسالی شدیدی قرار داده است به صورتی که کشاورزی و دامداری نابود شده است و آب آشامیدنی سالم هم در دسترس مردم نیست.

ملک رئیسی اظهار کرد: از این رو از دولت رئیسی و دستگاه سیاست خارجی انتظار داریم و درخواست می‌کنیم تمام ابزارهای لازم برای گرفتن حق آبه ایران از افغانستان را به کار گیرند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید