جان بولتون گفت: زمانی که ترامپ آمد خیلی چیزی نمی‌دانست و زمانی که رفت نیز چیز زیادی نمی‌دانست.

بولتون: ترامپ مناسب ریاست جمهوری نیست

به گزارش سلام نو به نقل از تسنبم، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در شرایطی که ترامپ برای مبارزه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آماده می‌شود، گفت: او به منافع ملی فکر نمی‌کند و فقط بر روی منافع خود تمرکز دارد.

بولتون در گفتگو با شبکه العربیه ابراز عقیده کرد: نتیجه گیری من پس از 17 ماه خدمت در دولت ترامپ این بود که وی مناسب ریاست جمهوری نیست. بخشی از دلیلش این است که او نمی‌داند دولت فدرال ایالات متحده چگونه کار می‌کند.

او تاکید کرد: زمانی که ترامپ آمد خیلی چیزی نمی‌دانست و زمانی که رفت نیز چیز زیادی نمی‌دانست.

بولتون معتقد است: او به منافع ملی فکر نمی‌کند و فقط بر روی منافع خود تمرکز دارد. او فلسفه سیاسی ندارد و در چارچوب سیاسی فکر نمی‌کند.

مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا، در خصوص شخصیت رئیس سابقش تشریح کرد: پیش بینی خیلی سخت است که ترامپ پس از پیروزی احتمالی چه کاری انجام خواهد داد. شما می‌توانید به خیلی از کارهایی که او در دور اول انجام داده، نگاه کنید و انتظار ادامه آن را داشته باشید.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024 در شرایطی در نوامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود که دوران 4 ساله ریاست‌جمهوری «جو بایدن» با اتفاقات زیادی در عرصه سیاست خارجی از جمله جنگ اوکراین و جنگ غزه مواجه بوده است. در سیاست داخلی نیز موضوعاتی مانند حفظ دموکراسی، مبارزه با تورم و مسئله مهاجرت چالش‌انگیزترین مسائل به شمار می‌روند.

محتمل‌ترین رقیب برای جو بایدن در حال حاضر دونالد ترامپ به شمار می‌رود. هر چند هنوز مرحله درون‌حزبی انتخابات به اتمام نرسیده اما عملکرد ترامپ در دو ایالتی که رأی‌گیری در آن انجام شده و همچنین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که او مشکل چندانی برای نامزد شدن از سوی حزب جمهوری‌خواه در پیش رو ندارد.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بایدن و ترام‍پ در یک رقابت احتمالی در ماه نوامبر جدال تنگاتنگی خواهند داشت. در جدیدترین نظرسنجی که توسط پایگاه NPR/PBS انجام شده 48 درصد از رأی‌دهندگان بایدن و 47 درصد ترامپ را ترجیح داده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید