مسافران خطوط هوایی به زودی می‌توانند تجربه جدیدی از پرواز را با صندلی‌های ساخته شده از مواد پایدار و دوستدار محیط زیست داشته باشند.

صندلی‌های هواپیما، سبزتر از همیشه!

به گزارش سلام نو آنطور که فرادید نوشته است شرکت آلمانی «ریکارو» پیشگام در این زمینه، با طراحی و تولید صندلی‌هایی از پوست کاکتوس، تورهای ماهیگیری رها شده و چوب‌پنبه، گامی بزرگ در جهت حفظ محیط زیست برداشته است.

تشکچه این صندلی‌ها از فوم بازیافتی تشک‌های قدیمی ساخته شده و روکش آن‌ها به جای چرم پلاستیکی یا حیوانی، از پوست کاکتوس است. جیب توری پشت صندلی‌ها نیز از تورهای ماهیگیری رها شده در دریاها و دریاچه‌ها تهیه شده است.

وزن این صندلی‌ها با وجود استفاده از مواد جدید، معادل یا حتی کمتر از صندلی‌های معمولی است تا به مصرف سوخت هواپیما اضافه نشود.

مارک هیلر، مدیر اجرایی شرکت ریکارو می‌گوید: «هدف ما ارائه محصولی پایدار و سازگار با محیط زیست است که بدون افزایش مصرف سوخت، آسایش و راحتی را برای مسافران فراهم کند.»

این صندلی‌ها که ۸۰ درصد از مواد قابل بازیافت ساخته شده‌اند، از سال ۲۰۲۴ به صورت تجاری در دسترس خواهند بود و شرکت‌های هواپیمایی «ایر ایندیا» و «ساوت‌وست» از جمله مشتریان اولیه این محصول هستند.

صنعت هوانوردی در تلاش است تا با استفاده از مواد و فناوری‌های جدید، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد. استفاده از صندلی‌های پایدار، گامی مهم در این مسیر است.

در حال حاضر، بزرگترین آلاینده در صنعت هوانوردی، سوخت هواپیماها است. با وجود تلاش برای تولید سوخت‌های پایدار، هنوز راه درازی برای رسیدن به هدف صنعت عاری از کربن تا سال ۲۰۵۰ باقی مانده است.

استفاده از مواد نوآورانه و پایدار در ساخت صندلی‌ها و سایر اجزای هواپیما، می‌تواند به طور قابل توجهی به حفظ محیط زیست و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند.

این نوآوری‌ها نه تنها به نفع محیط زیست، بلکه به نفع صنعت هوانوردی و مسافران نیز خواهد بود.

به امید روزی که آسمان‌ها پاک‌تر و سفرهای هوایی پایدارتر باشند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید