دفترچه شماره دو آزمون شامل سؤالات استعداد تحصیلی (۲۵ سؤال) تدوین شده بود که همه داوطلبان باید در مدت ۵۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۲ اقدام کردند. این دفترچه شامل چهار بخش بود که بخش‌های ۱ تا ۳ مشترک برای تمام متقاضیان گروه‌های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان تهیه شده بود و متقاضیان صرف‌ِنظر از اینکه در چه گروه امتحانی بودند، باید به سؤالات این سه بخش پاسخ می دادند.

سازمان سنجش در خصوص نحوه توزیع سؤالات آزمون دکتری توضیح داد

در پی اعتراض تعدادی از داوطلبان آزمون مقطع دکتری (نیمه‌متمرکز) «Ph.D» سال ۱۴۰۳ در خصوص نحوه توزیع سؤالات این آزمون، مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره توضیح داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا؛ در پی اعتراض برخی از داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۳ که بعد از ظهر روز گذشته جمعه چهارم اسفند ماه برگزار شد؛ علیرضا کریمیان، مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور در توضیح نحوه توزیع دفترچه سئوالات این آزمون به ایسنا گفت: اطلاعات مربوط به توزیع دفترچه سئوالات آزمون دکتری، اطلاعات مربوط به تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی در بند ۱۰ اطلاعیه پرینت کارت آزمون اطلاع رسانی شده و بر همین اساس نیز آزمون با برنامه ریزی دقیق انجام شده است و داوطلبان در جریان روند برگزاری آزمون بودند.

وی در ادامه تاکید کرد: در جلسه آزمون به همه داوطلبان به ترتیب سه بسته نایلونی داده شد، ابتدا بسته اول حاوی سؤالات آزمون زبان انگلیسی عمومی(دفترچه شماره یک) همراه با پاسخنامه شماره یک، سپس بسته دوم حاوی سؤالات آزمون دروس استعداد تحصیلی (دفترچه شماره دو) همراه با پاسخنامه شماره دو و در نهایت بسته سوم حاوی سؤالات تخصصی (دفترچه شماره سه) همراه با پاسخنامه شماره سه بود که داوطلبان موظف بودند نسبت به پاسخ‌گویی به سؤالات هریک از دفترچه‌های مذکور در همان پاسخنامه‌های مربوطه اقدام کنند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: دفترچه شماره یک آزمون شامل سؤالات زبان انگلیسی عمومی (۴۰ سؤال) بود که همه داوطلبان باید در مدت ۴۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۱ اقدام نمایند.

به گفته کریمیان؛ دفترچه شماره دو آزمون شامل سؤالات استعداد تحصیلی (۲۵ سؤال) تدوین شده بود که همه داوطلبان باید در مدت ۵۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۲ اقدام کردند. این دفترچه شامل چهار بخش بود که بخش‌های ۱ تا ۳ مشترک برای تمام متقاضیان گروه‌های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان تهیه شده بود و متقاضیان صرف‌ِنظر از اینکه در چه گروه امتحانی بودند، باید به سؤالات این سه بخش پاسخ می دادند.

وی ادامه داد: در بخش چهارم، آزمون استعداد تحصیلی شامل دو قسمت تهیه شده بود که قسمت اول بخش چهارم، شامل سؤالات استعداد منطقی بود که متقاضیان کلیه گروه‌های امتحانی به‌جز گروه امتحانی فنی و مهندسی باید به سؤالات این قسمت پاسخ دهند و قسمت دوم بخش چهارم، شامل سؤالات استعداد تجسمی بودکه فقط متقاضیان گروه امتحانی فنی و مهندسی باید به سؤالات آن پاسخ دهند. لازم به تاکید است متقاضیان گروه‌های امتحانی در این قسمت باید به سؤالات مخصوص به خود را پاسخ دادند.

مدیر روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: آزمون تخصصی (شماره۳): دفترچه شماره سه آزمون شامل سؤالات دروس تخصصی مربوط به هریک از کدرشته‌های امتحانی تهیه شده بود و داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان در مدت زمان ۱۰۵ دقیقه و داوطلبان گروه‌های آزمایشی: علوم پایه و فنی و مهندسی در مدت زمان ۱۳۵ دقیقه به سؤالات اختصاصی خود در پاسخنامه شماره ۳ پاسخ دادند.

کریمیان در پایان اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتر نیمه متمرکز ۱۴۰۳ در صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۴ اسفندماه در سلامت کامل برگزار شد که در این زمینه لازم است از همه عوامل اجرایی و حفاظتی آزمون ها در سراسر کشور و مسؤلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش تشکر کنیم و همچنین از حمایت و مساعدت همه نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی و دستگاه‌های اجرائی پشتیبان قدردانی می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید