ولی‌زاده با اشاره به تشکیل اندام‌ها و تکامل جنین در سه ماهه اول بارداری، خاطرنشان کرد: بهتر است درمان‌های دندانپزشکی طولانی مدت در سه ماهه اول بارداری انجام نشود.

بهترین زمان مراجعه به دندانپزشک در دوران بارداری

یک کارشناس سلامت دهان و دندان، در ارتباط با اهمیت سلامت دندان‌های مادران باردار توضیحاتی داد.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، بهناز ولی‌زاده، با تاکید بر اهمیت مراقبت از دهان و دندان در سه ماهه اول بارداری، گفت: در این دوران به دلیل تغییرات حس چشایی و افزایش رفلاکس معده، تهوع و استفراغ صبحگاهی و استفراغ‌های مکرر سطوح دندان متناوبا در معرض اسید قرار می‌گیرد. این اسید می‌تواند بافت سخت دندان را حل کرده و باعث پوسیدگی آن شود.

وی به مادران باردار که دچار استفراغ هستند توصیه کرد: بعد از استفراغ دهان را با آب بشویند زیرا این کار به شست و شوی اسید معده از فضای دهان کمک می‌کند.

ولی‌زاده با اشاره به تشکیل اندام‌ها و تکامل جنین در سه ماهه اول بارداری، خاطرنشان کرد: بهتر است درمان‌های دندانپزشکی طولانی مدت در سه ماهه اول بارداری انجام نشود.

کارشناس سلامت دهان و دندان، بهترین زمان برای انجام درمان‌های دندانپزشکی در دوران بارداری را سه ماهه دوم بارداری برشمرد و گفت: مادران باردار در سه ماهه دوم بارداری راحت‌تر می‌توانند روی صندلی دندانپزشکی قرار گیرند بنابراین این دوران بهترین زمان برای انجام درمان‌های دندانپزشکی به شمار می‌آید.

به گفته وی، گاهی در دوران بارداری شاهد افزایش موضعی بافت لثه هستیم که تومور حاملگی نامیده می‌شود بنابراین مادران باردار در صورت هرگونه تغییر بافت دهان حتماً باید توسط دندانپزشک ویزیت شوند.

ولی زاده خاطرنشان کرد: تومور حاملگی، سرطانی نیست و عموماً فاقد درد است و معمولاً پس از حاملگی نیز برطرف می‌شود.

وی با اشاره به افزایش وزن مادر در سه ماهه آخر بارداری، گفت: مادران باردار نمی‌توانند مدت زیادی در حالت خوابیده به پشت روی صندلی دندانپزشکی قرار گیرند، بنابراین در این دوره بهتر است فقط درمان‌های کوتاه مدت و اورژانسی دندانپزشکی برای آنان انجام شود.

۲۳۳۲۱۷

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید