سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که اگر ایران موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کند پاسخ جامعه بین‌المللی به آن سریع و قاطع خواهد بود.

آمریکا: انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه با واکنش سریع و شدید مواجه خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کربی با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند ارسال موشک‌های بالیستیک از سوی تهران به مسکو را تایید کند مدعی شد که ایران تاکنون تعداد حائزاهمیتی پهپاد، بمب‌های هدایت‌شونده و گلوله توپخانه در اختیار روسیه گذاشته است.

پیش از این، خبرگزاری رویترز مدعی شده بود ایران موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کرده است.

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران بارها اتهام‌زنی‌های آمریکا و متحدانش در مورد استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرده است.

ایران اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با پمپاژ سلاح به یک طرف جنگ، بر آتش آن می‌دمد.

کربی درخصوص تداوم همکاری‌های نظامی ایران و مسکو مدعی شد: اطمینان می‌دهم که پاسخ جامعه بین‌المللی به آن سریع و قاطع خواهد بود.

او مدعی شد: ما برای ایفای نقش خودمان این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل می‌بریم. ما تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد و در رابطه با پاسخ‌های بیشتر با متحدان‌مان در اروپا و سایر نقاط هماهنگی‌هایی انجام خواهیم داد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه و در کنفرانس خبری مشترک با همتای مجارستانی خود در تهران گفت «تکرار ادعاها علیه ایران درمورد جنگ اوکراین به مرحله کسل‌کننده رسیده است».

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید