۷۰۰ هزار نفر در غربالگری سرطان روده بزرگ شرکت کردند.

آماری از مبتلایان جدید سرطان روده در ایران

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید ۷۰۰ هزار نفر را غربالگری سرطان روده بزرگ کرده‌اند که منجر به شناسایی موارد جدید شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه بازدید از بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و با حضور در غرفه همشهری گفت: خبر خوب این‌که معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مأموریت‌هایی را برای دانشگاه‌های مختلف در نظر گرفته است. یکی از دانشگاه‌های کانونی برای انجام مأموریت‌ها، دانشگاه شهید بهشتی است.

علیرضا زالی افزود: ما در راستای همین مأموریت، در سیزده استان طرح غربالگری سرطان روده بزرگ یا کولون، پستان و تیروئید را انجام دادیم که طرح‌های خوبی هم بودند. به امید خدا یک روز که تشریف بیاورید دانشگاه‌ ما، در جریان کامل این طرح‌ها قرار خواهید گرفت.

زالی تاکید می‌کند: در حوزه بیماری‌های غیرواگیر مثل سرطان، اگر آموزش‌های لازم داده شود و مردم زودتر مراجعه کنند، هم درمان اثربخش‌تر خواهد بود و هم در موارد سرطانی، شاهد طول عمر بیشتر این بیماران خواهیم بود. در حوزه سرطان پستان در خانم‌ها هم وضع به همین منوال است و مراجعه زودتر، منجر به اثربخشی و طول عمر بیشتر بیماران سرطانی خواهد بود.

وی همچنین در تشریح بیشتر فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سرطان افزود: اگر بخواهم درباره فعالیت‌هایی که داشته‌ایم به صورت آماری صحبت کنم، باید بگویم که در همین طرح غربالگری سرطان روده بزگ یا کولون، ما ۷۰۰ هزار نفر جمعیت را با تست‌های اولیه که در نظر گرفته بودیم، غربال کردیم. بالغ بر ۱۵۰۰ مورد مشکوک پیدا کردیم که نشانه‌هایی از ابتلا به سرطان را داشتند. این افراد را به مراکز درمانی لینک کردیم تا بررسی‌های بیشتری انجام شود.

به گفته زالی از این ۱۵۰۰ نفر، نزدیک به ۱۴۰ مورد جدید مبتلا به سرطان روده بزرگ یا کولون را شناسایی کردیم که درمان آن‌ها در حال انجام و دنبال شدن است.

این مسئول تاکید کرد: طبیعی است که اگر این افراد زودتر متوجه نشانه‌ها و این امر شده بودند و زودتر به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، درمان‌ها اثربخش‌تر می‌توانست باشد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید