تصور کنید در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده و گیاهان رونده، قدم برمی‌دارید و ناگهان به روستایی متروکه برمی‌خورید که گویی از دل تاریخ بیرون آمده است. گذر زمان و بی‌مهری انسان، این روستاها را به تصرف طبیعت درآورده و حال، سکوت و آرامشی وهم‌آلود بر آنها حکمفرماست.

سفری به هنگ‌کنگ ناشناخته / روستاهای گمشده در آغوش طبیعت + عکس

به گزارش سلام نو آنطور که فرادید نوشته است استفان ایروین، عکاس انگلیسی، چهار سال از عمر خود را صرف کاوش در جزایر دورافتاده اطراف هنگ‌کنگ و ثبت تصاویر این روستاهای گمشده کرده است. کتاب جدید او با نام "روستاهای متروکه هنگ‌کنگ"، دریچه‌ای به سوی این دنیای ناشناخته و رازآلود می‌گشاید.

سفر به اعماق ناشناخته

ایروین در طول این سفر ماجراجویانه، از بیش از 30 روستای متروکه دیدن کرده است. او می‌گوید: "بیشتر عکسبرداری‌ها در زمستان انجام شد، زیرا گرمای طاقت‌فرسای تابستان هنگ‌کنگ، سفر را غیرممکن می‌کند."

سفری به هنگ‌کنگ ناشناخته / روستاهای گمشده در آغوش طبیعت + عکس

خطرات در کمین

عکاسی در دل طبیعت وحشی و روستاهای متروکه، خطرات خاص خود را دارد. ایروین در این باره می‌گوید: "وجود افعی‌های سمی در برخی از مناطق، نگرانی اصلی من بود. خوشبختانه هیچگاه با آنها مواجه نشدم، اما پشه‌ها و سگ‌های نگهبان، مزاحمان همیشگی من بودند."

سفر سبک، با کوله‌پشتی پر از خاطره

ایروین برای ثبت تصاویر این سفر شگفت‌انگیز، تنها از یک دوربین فول فریم نیکون و یک لنز استفاده کرده است. او گاه از پهپادهای کوچک نیز برای ثبت تصاویر هوایی از روستاها بهره می‌برد.

سفری به هنگ‌کنگ ناشناخته / روستاهای گمشده در آغوش طبیعت + عکس

دسترسی به مکان‌های صعب‌العبور

برخی از روستاهای مورد بازدید ایروین، مانند روستای 400 ساله هاکا، تنها با قایق یا پیاده‌روی طولانی قابل دسترسی بودند. او می‌گوید: "طولانی‌ترین پیاده‌روی من حدود 6 ساعت طول کشید. برای ورود به برخی از روستاها، مجبور به عبور از حصارها یا یافتن ورودی‌های بدون محافظ بودم."

مواجهه با ساکنان غیرمنتظره

ایروین در حین کاوش در این روستاها، گاه با ساکنین محلی روبرو می‌شد. او می‌گوید: "گاهی پس از ساعت‌ها پیاده‌روی در طبیعت، به روستایی می‌رسیدم و تصور می‌کردم که هیچ کس آنجا نیست، اما ناگهان با فردی محلی که در حال کشاورزی یا انجام کارهای روزمره بود، مواجه می‌شدم. این اتفاقات برای من بسیار جالب و تعجب‌آور بود."

سفری به هنگ‌کنگ ناشناخته / روستاهای گمشده در آغوش طبیعت + عکس

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید