عربستان قصد دارد ۵۰۰ میلیارد دلاری بسازد.

تصاویر شوکه کننده از پیست اسکی در بیابان عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، هیچ چیز نمی تواند فراتر از تصویری که اکثر مردم از عربستان سعودی دارند به اندازه یک سرزمین زمستانی، عجیب باشد. و با این حال این کشور دقیقاً همان برنامه را در کوه‌های نئوم، یعنی شهر آینده خود اجرایی می‌کند.

این پروژه شهری جدید در منطقه شمال غرب کشور عربستان سعودی در استان تبوک در حال ساخت است. این مکان میزبان یک پیست اسکی ماورایی به نام «Trojena» خواهد بود که ترکیبی از معماری واقعی و مجازی، دریاچه‌ای ساخته دست بشر و مناظر مسحورکننده را به نمایش می‌گذارد.

تصاویری از پیست اسکی در بیابان عربستان که هوش از سرتان می‌برد

ایده اسکی کردن در شیب‌های نئوم عربستان سعودی مضحک به نظر می‌رسد؛ با این حال کلارک ویلیامز، که مدیریت بازاریابی و ارتباطات برای نئوم را بر عهده دارد، به یورونیوز سفر می‌گوید که این آسان‌تر از چیزی است که شما فکر می‌کنید.

ویلیامز می‌گوید: «مردم می‌گویند، یک دقیقه صبر کنید، در عربستان سعودی برف آمده است؟» حقیقت این است که ما برای ایجاد برف در نئوم فقط به -۳ درجه سانتیگراد نیاز داریم و می توانیم این کار را برای سه ماه از سال انجام دهیم.

تصاویری از پیست اسکی در بیابان عربستان که هوش از سرتان می‌برد

در کوه های نزدیک به نئوم، دما به طور طبیعی در زمستان به زیر صفر درجه می رسد.

تصاویری از پیست اسکی در بیابان عربستان که هوش از سرتان می‌برد

با در نظر گرفتن گردشگری پایدار، سازندگان «Trojena» ادعا می‌کنند که روی به حداقل رساندن مصرف آب و به حداکثر رساندن بازیافت آب هنگام برف‌ریزی تمرکز می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید