پارک سرگرمی شناور ریگ (The Rig)، اولین مقصد گردشگری جهان بر روی یک سکوی نفتی قدیمی در عربستان است.

پارک سرگرمی شناور ریگ؛ مقصد ماجراجویانه در قلب خلیج فارس + عکس

به گزارش سلام نو آنطور که روزیاتو نوشته است این پارک، با سه هتل لوکس، ۱۱ رستوران بزرگ و چندین ترن هوایی بزرگ، تازه‌ترین ایده غیرمعمول عربستان است.

آنچه این مجموعه را واقعاً منحصر به فرد می‌کند، این است که از نزدیکترین خشکی تا فاصله‌ای حدود ۴۰ کیلومتر دارد. بازدیدکنندگان برای قدم‌گذاشتن در این پارک سرگرمی شناور، می‌توانند از قایق، کشتی تفریحی، هواپیما یا بالگرد استفاده کنند.

طبق توضیحات سایت رسمی پارک سرگرمی ریگ، این مقصد گردشگری الهام گرفته از طراحی سکوهای نفتی دریایی است. پارک سرگرمی شناور ریگ در منطقه‌ای به وسعت بیش از ۳۰۰،۰۰۰ متر مربع ساخته شده است.

تفریحات آبی، ورزش‌های هیجان‌انگیز و یک مجموعه غواصی، همه بخشی از سرگرمی‌های ماجراجویانه این پارک شناور را تشکیل می‌دهند. همچنین یکی از رستوران‌ها به مهمانان خود در ارتفاع بالا سرویس می‌دهد و چندین رستوران متنوع دیگر نیز برای پذیرایی از بازدیدکنندگان ساخته خواهد شد.

هتل‌های ۵ ستاره با اتاق‌هایی که چشم‌انداز آب‌های بی‌کران را دارند، جزء امکانات این مجموعه قرار دارند. همچنین یک مجموعه تفریحی در ارتفاع، محل برگزاری اجراهای موسیقی و مهمانان سلبریتی نیز در این پارک شناور وجود دارد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این مرکز تفریحی شناور تا سال ۲۰۳۲ میلادی، ۹۰۰،۰۰۰ گردشگر را جذب خواهد کرد.

پارک سرگرمی شناور ریگ؛ مقصد ماجراجویانه در قلب خلیج فارس + عکس

پروژه عربستان سعودی: رویایی از آینده

پروژه ریگ، یکی از پروژه‌های بزرگ عربستان سعودی است. این پادشاهی به منظور کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، در حال هزینه‌گذاری برای اجرای این پروژه با ارزش تریلیون دلار است.

با سرمایه‌گذاری‌های عظیم، عربستان سعودی به سرعت پروژه‌های عجیب و غیرمعمولی راه‌اندازی می‌کند. این پروژه‌ها از منابع نفتی تأمین می‌شوند و به عنوان بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، به تحقق رویاهایی از آینده می‌انجامد.

ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، به رویایی از تبدیل عربستان به مرکز جهان ایمان دارد. این پروژه‌ها، با هزینه‌هایی که بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸، سالانه ۱۷۵ میلیارد دلار خواهند بود، به عنوان نمادی از رشد اقتصادی پایدار عربستان مطرح می‌شوند.

پارک سرگرمی شناور ریگ؛ مقصد ماجراجویانه در قلب خلیج فارس + عکس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید