یک مرد هلندی بدلیل اینکه دوربین مجهز به هوش مصنوعی او را برای صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی به پرداخت ۳۸۰ یورو (۴۰۰ دلار) جریمه کرده بود، شوکه شد و تصمیم گرفت تا اشتباه دوربین راهداری در ثبت تخلف را ثابت کند.

شاهکار جدید دوربین ثبت تخلف؛ هوش مصنوعی سوتی داد

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است نوامبر ۲۰۲۳، برگه جریمه‌ای برای یکی از شهروندان هلندی ارسال شد که او را به شگفت‌زده کرد. چراکه او بابت استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی جریمه شده بود، کاری که معتقد است هیچ‌گاه در زندگی انجام نداده است. برای پیگیری این مسئله و رویت عکسی که هوش مصنوعی دوربین‌ها از او گرفته بود، به اداره مربوطه مراجعه کرد. تصویر موجود در اداره راهنمایی و رانندگی در نگاه اول نشان می‌داد که این مرد در حال صحبت با تلفن همراه است اما با کمی دقت مشخص می‌شود، چیزی در دست او نیست و تنها به قصد خاراندن سرش دست خود را بالا آورده است. جالب اینکه مسول کنترل و بررسی تصاویر استخراج‌شده از دوربین‌ها هم متوجه این خطای هوش مصنوعی نشده بوده است.

به‌طور تصادفی، هانسن مهندس فناوری اطلاعات است و با استفاده از تجربه‌ شخصی خود به پلیس توضیح می‌دهد که دوربین‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در اداره‌های راهنمایی و رانندگی، از نوع «مونوکم؛ Monocam» هستند که معمولا دچار خطا می‌شوند. به گفته او، این نوع دوربین‌های هوش مصنوعی باید در سطح وسیعی آموزش ببینند تا دچار خطا نشوند. در واقع به آن‌ها باید مجموعه وسیعی از تصاویر با حالت‌های مختلف داده شود تا ویژگی‌های تصاویری را که می‌بینند، بهتر تحلیل و بررسی کنند.

در نهایت این مرد جریمه‌ای پرداخت نکرد.

شاهکار جدید دوربین ثبت تخلف؛ هوش مصنوعی سوتی داد

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید