وزیر خارجه چین گفت: آن‌هایی به دنبال حذف چین هستند، اشتباه بزرگی مرتکب خواهند شد.

هشدار پکن درباره حذف چین از مبادلات تجاری

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اگر کشورها به دلیل نگرانی از اینکه وابستگی زیادی به چین پیدا کنند، پکن را از مبادلات تجاری خود حذف کنند، یک اشتباه تاریخی مرتکب شده‌اند.

آلمان که میزبان این کنفرانس است، می‌خواهد از وابستگی تجاری بیش‌ازحد به چین اجتناب کرده و به زنجیره تامین کالاهای کلیدی خود تنوع بخشد؛ روندی که غرب آن را «خطرزدایی» می‌نامد. دیگر کشورهای گروه هفت نیز سیاست مشابهی در سر دارند و مدعی هستند هدف این خط مشی، آسیب‌زدن به چین یا توقف رشد آن نیست.

وزیر خارجه چین درباره این سیاست گفت: امروز افراد بیشتری دریافته‌اند که فقدان همکاری بزرگ‌ترین خطر است. آن‌هایی که به اسم خطرزدایی به دنبال حذف چین هستند، اشتباه بزرگی مرتکب خواهند شد.

وی افزود: اقتصاد جهانی مانند اقیانوس بزرگی است که نمی‌توان آن را به دریاچه‌هایی جداافتاده و منزوی تقسیم کرد. مسیر جهانی‌سازی اقتصاد بازگشت‌ناپذیر است. ما باید برای اینکه روند جهانی‌سازی در سطح جهانی سودمند و فراگیر باشد همکاری کنیم.

وزیر خارجه چین همچنین بار دیگر اتهامات طرح‌شده علیه پکن درباره اردوگاه‌های کار اجباری در منطقه سین‌کیانگ و آزار و اذیت اویغورها را رد کرد و آن را «اطلاعات ساختگی از منابع مختلف» خواند که هدفی جز «توقف توسعه چین» ندارد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید