مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ گفت که ناتو نمی‌تواند یک ائتلاف نظامی «جداگانه» و متکی بر وهم و خیال رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

واکنش بورل به اظهارات ترامپ علیه ناتو

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتار جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور تاکید کرده که ایالات متحده ممکن است از آن دسته از متحدان خود در ناتو که به اندازه کافی به ناتو منابع مالی تزریق نمی‌کنند، در مقابل حمله احتمالی روسیه محافظت نکند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: ناتو نمی‌تواند یک ائتلاف نظامی جداگانه باشد و طبق مزاج و وهم رئیس‌جمهور آمریکا عمل کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز اظهارات ترامپ را «رقت‌انگیز و خطرناک» خواند و هشدار داد دومین حضور او در کاخ سفید «روابط خارجی آمریکا را ویران و دشمنان آن را  جسور خواهد کرد.»

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا نیز گفت اظهارات «بی‌ملاحظه» درباره ناتو تنها در خدمت منافع روسیه است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هم در واکنش به این اظهارات گفت: هر اشاره‌ای مبنی بر اینکه ناتو از یکدیگر دفاع نخواهد کرد به امنیت ما از جمله آمریکا آسیب می‌رساند و سربازان آمریکایی و اروپایی را در خطر فزاینده قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید