۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 55496228

در سالگرد ۴۵ سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم شهید پرور فارس که بیش از ۱۵ هزار شهید را در راه انقلاب تقدیم کردند بار دیگری به صحنه آمده تا فریاد سر دهند که مردم هیچگاه از آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عدول نخواهند کرد.

فریاد برای آزادی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پرچم ها ، اذین بندی خیابان ها و شنیده شدن بانک «الله اکبر» همگی مبین این است که روز ویژه ای در انتظار مردم ایران اسلامی و فارس خواهد بود. روزی که یادآور حماسه ای است که دشمنان بی شماری در تمام کشور های جهان برای خنثی کردن آن تلاش کردند از نیروهای نظامی خود برای سرکوب مردم استفاده کردند اما تمامی تجهیزات آنان نتوانست اراده مردم را اندکی کاهش دهد.

مردمی که به رهبری امام خمینی (ره) به آگاهی رسیده و متوجه شده اند استعمار شدن تنها خروج سرمایه های ملی نظیر نفت از کشور نیست بلکه نداشتن اقتدار، نبود رفاه اجتماعی و خدمات اجتماعی تنها بخشی از آزادی و اقتداری است که هر ملتی برای پیشرفت نیاز دارد.

فریاد برای آزادی
مردم فارس یک صدا برای ایران به صحنه آمدند

امام خمینی (ره) به جهان نشان داد که تنها راه برون رفت از استعمار دشمنان برون راندن آنان از کشور است و مردمی که به این درک رسیده بودند همگان با رهبر خود در این مسیر سخت گام برداشتند حتی شهید دادند اما پا پس نکشیدند.

ثمره خون هایی که در این مسیر ریخته شده بود اکنون و بعد از ۴۵ سال خود را نشان داد و جوانانی پا در عرصه دفاع از کیان ملی گذاشته اند و شهدای انقلاب را اسطوره و اسوه خود می نامند.

۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ یکی از روزهایی است که ثمره خون شهدا به نمایش گذاشته شد و حضور پرشور جوانانی که تنها خاطرات روزهای انقلاب را از پدران و پدر بزرگ های خود شنیده بودند مبین این موضوع بود که آنان نیز مسئله انقلاب را با پوست و خون خود درک کرده و حمایت کننده آرمان هایی هستند که برای استقلال کشور ترسیم شده اند.

مردم شیراز نیز سال های انقلاب همواره در صف اول حمایت از انقلاب ایستادند و نشان دادند که وجود حرم احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) در این شهر علاوه بر این که موجب برکات در زندگی آنان شده، ادراک مفاهیم عمیق انقلاب را نیز به آنان گوش زد کرده است.

اکنون بعد از ۴۵ سال نیز هنوز این آرمان ها و ادراک است که موجب شده مردمان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی در انجام فعالیت های اجتماعی و حضور در صحنه های مهم تاریخ کشور زبان زد خاص و عام باشد.

۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ به عنوان یکی از روز های حماسی در حافظه تاریخی مردم شیراز به یادگار خواهد ماند روزی که مردم این کلان شهر و استان فارس از خرد و کلان به صحنه آمدند و فریاد ظلم ستیزی سردادند تا خروش پرچم سه رنگ را در جهان به نظاره بنشینند.

همانگونه که انظار می رفت از ساعات اولیه صبح یکشنبه ۲۲ بهمن ماه مردم فارس همراه با خانواده های خود در مراکز اصلی شهر ها و روستاها حاضر شدند و مراسم ۲۲ بهمن ماه را با شکوه خاصی برگزار کردند.

مراسم راهپیمایی و چشن ملی ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران در استان فارس از حوالی ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در برخی از شهرستان های فارس آغاز شد و به ترتیب این مراسم در تمامی شهرستان ها شروع شده و در کلان شهر شیراز نیز این مراسم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شد.

فریاد برای آزادی
در تمامی شهرستان های فارس مراسم جشن ۴۵ سالگی انقلاب برگزار شد

بیش از ۱۵۰ نقطه از استان فارس همزمان فریاد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی سر دادند تا نشان دهند که این مردم هیچگاه حاضر نیستند که استقلال ، امنیت ، رفاه و آرامشی را که از برکات خون شهدا حاصل شده با  ظلم ستمگران زمان  عوض کنند.

در میان مردمی که به جشن ۴۵ سالگی انقلاب آمده بودند برخی از افراد گلایه هایی از گرانی کالا های اساسی داشتند اما این موضوعات عاملی برای دفاع از کیان کشور در مقابل دشمنانی که در تلاش برای به ذلت کشاندن ملت ایران هستند اهمیتی نداشت و معتقد بودند که میتوان با انتخاب درست در انتخابات پیش رو تقدیر کشور را برای ۴ سال آینده به گونه ای رقم زد که تمامی مشکلات نه تنها برطرف شود بلکه کشور با سرعت بیشتر در مسیر پیشرفت گام بردارد.

فریاد برای آزادی

دفاع از پرچم سه رنگ ایران خواست تمامی مردم است

از جلوه های زیبایی که در مسیر راهپیمایی به وفور میتوان دید حضور کودکانی است که شاید برای اولین بار در این صحنه حضور داشتند کودکانی که شاید کمتر از یک سال سن داشتند اما از خردسالی با فرهنگ و آرمان انقلاب اسلامی در حال آشنایی هستند تا آینده کشور را با تمدن نوین اسلامی بسازند.

یکی دیگر از جلوه های ناب این جشن ملی حضور گروه سرود یک هزار و ۳۵۷ نفری دانش آموزان شیرازی بود که رثای امام خمینی(ره) اشعاری را خواندند.

گفتنی است مسیر راهپیمایی جشن ملی انقلاب در شیراز از چهار راه ۱۵ خرداد که یکی از صحنه های مهم تاریخی ایران است آغاز شد و به میدان آزادی منتهی گشت که این موضوع نشان دهنده اتفاقی است که انقلاب اسلامی ایران برای مردمش رقم زد  که کلید واژه تمامی انقلاب های جهان شد و آن آزادی است.

گزارش: علیرضا پرنیان

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید