بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، ۱۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه، ۲۵۰ نفر از پزشکان بیش از ۲۰۰ نفر از روجانیون، ۱۷۰۰ نفر از فرهنگیان و بیش از ۴۰۰ نفر وکلا تایید صلاحیت شدند.

چند نفر از کاندیداهای تایید صلاحیت شده دهه هفتادی هستند؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دوره ۶ برابر کل نمایندگان مجلس، نامزد زن داریم، همچنین بیش از ۴۰۰ نفر از تایید صلاحیت ها دهه هفتادی هستند.

 هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان طی گفتگویی، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند؛ یعنی به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نامزد وجود دارد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وی افزود: بیش از ۷۳ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که نصاب بی‌سابقه‌ای در تایید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات در کشور محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دوره ۶ برابر کل نمایندگان مجلس، نامزد زن داریم. همچنین بیش از ۴۰۰ نفر از تایید صلاحیت‌ها دهه هفتادی هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، ۱۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه، ۲۵۰ نفر از پزشکان بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون، ۱۷۰۰ نفر از فرهنگیان و بیش از ۴۰۰ نفر وکلا تایید صلاحیت شدند.

طحان نظیف تصریح کرد: همچنین در بین تایید صلاحیت‌ها نیز افرادی از جریانات سیاسی نیز حضور دارند که این نوید دهنده یک مشارکت خوب در انتخابات اسفند ماه است. همچنین زمان اعتراض برای کسانی است که قبل تر تایید صلاحیت شده بودند اما در بررسی مجدد صلاحیتشان رد شده بود قانون این اختیار را به آنها می دهد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید