از ساعت ۸ صبح پنجشنبه به وقت محلی پاکستانی‌ها تحت تدابیر امنیتی شدید به پای صندوق‌های رأی رفتند تا دولت جدید خود را مشخص کنند. برخی گزارش کرده‌اند که خدمات تلفن‌های همراه به دلایل امنیتی قطع شده است.

محکوم کردن انفجار تروریستی پاکستان از سوی عربستان

وزارت خارجه عربستان سعودی وقوع انفجار تروریستی در ایالت «بلوچستان» در پاکستان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت خارجه عربستان سعودی پنجشنبه انفجار تروریستی در ایالت «بلوچستان» در پاکستان که  به کشته و زخمی شدن چند نفر  منجر شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روزنامه «الشرق الاوسط» وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای  هرگونه اقدام تروریستی و افراط گرایی را رد کرد . در بیانیه وزارت خارجه عربستان برهمبستگی با پاکستان و مردم این کشور در بر قراری امنیت و ثبات در این کشور تاکید شد.

یک مقام امنیتی استان بلوچستان اعلام کرد که چهار نیروی امنیتی پاکستان صبح روز پنجشنبه در انفجار بمب در مقابل یکی از شعب اخذ رأی واقع در جنوب غربی پاکستان کشته شدند و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در این بیانیه مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه دولت سعودی به خانواده قربانیان، دولت و مردم پاکستان اعلام و برای مجروحان شفای عاجل آرزو شد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از پلیس پاکستان گزارش کرد علاوه بر انفجار بمب در بلوچستان، تیراندازی نیز صورت گرفت که در آن افرادی کشته و زخمی شدند ولی تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

از ساعت ۸ صبح پنجشنبه به وقت محلی پاکستانی‌ها تحت تدابیر امنیتی شدید به پای صندوق‌های رأی رفتند تا دولت جدید خود را مشخص کنند. برخی گزارش کرده‌اند که خدمات تلفن‌های همراه به دلایل امنیتی قطع شده است.

از طرف دیگر، حزب «تحریک انصاف پاکستان» که حزب نخست‌وزیر پیشین پاکستان، «عمران خان» است، مدعی شد که مراکز رأی‌گیری در چندین منطقه از استان پنجاب پاکستان صبح امروز بدون حضور نمایندگان این حزب برگزار شده است که این مسئله احتمال تقلب در انتخابات را افزایش می‌دهد.

طبق آمار و ارقام رسانه‌های محلی پاکستان، حدود ۱۸ هزار نامزد برای کرسی‌های شورای ملی (پارلمان) و چهار مجمع استانی پاکستان رقابت می‌کنند. ۴۴ حزب سیاسی برای کرسی‌های مجلس سفلای پارلمان پاکستان رقابت می‌کنند و ۷۰ کرسی نیز به زنان و اقلیت‌های این کشور اختصاص دارد.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید