عرصه‌های سیاست، اقتصاد، اجتماع، اخلاق و حریم خصوصی افراد بی‌تاثیر از هوش مصنوعی نخواهد بود.

هوش مصنوعی چه تاثیری در آینده جهان خواهد داشت؟

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، هوش مصنوعی را عامل مهم تحولات مثبت و منفی درآینده در عرصه‌های سیاست، اجتماع، اقتصاد، اخلاق و حریم خصوصی دانست.

به گزارش سلام نو به نقل از  توانا، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار توانا، با اشاره بر تاثیر هوش مصنوعی بر جوامع آینده گفت: هوش مصنوعی ظرفیت هایی از جمله پردازش داده‌ها با حجم انبوه را دارد که می‌تواند از این پردازش الگوریتم سازی کند و یادگیری انجام دهد. همچنین می‌تواند از این یادگیری پیش بینی کند که این یک قابلیت بزرگ است و می‌تواند تمام عرصه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد. به‌عنوان مثال حضور این قابلیت در حوزه اقتصادی فضای کسب و کار را تکان خواهد داد و به تبع آن مشاغل جدید نیز به وجود می‌آیند. اقتصادهای جدید از جمله اقتصاد دیجیتال تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: به همین ترتیب مجموعه شبکه‌های روابط اجتماعی که با سکوهای حوزه اجتماعی در تغییرات اجتماعی دخیل هستند می‌توانند با تبعیض در دسترسی داده‌ها همراه باشد که در پی آن شکاف دیجیتالی رخ می‌دهد که به دنبال آن شاهد عوارض اجتماعی خواهیم بود.

وی در خصوص حریم خصوصی و حقوق انسانی خاطر نشان کرد: رعایت نکردن حریم خصوصی و انتشار داده‌های خصوصی افراد از جمله مخاطراتی هستند که هوش مصنوعی به بار خواهد آورد.

وی درخصوص نقش هوش مصنوعی در عرصه سیاسی بیان کرد: هوش مصنوعی یک باز آرایی در رابطه بین مردم و حاکمیت ایجاد می‌کند که شاید سیاست مداران را بیش از گذشته به شفافیت و لزوم پاسخگویی به مردم ترغیب کند که این یک تحول در عرصه سیاسی است.

وی در آخر اظهار کرد: عرصه‌های سیاست، اقتصاد، اجتماع، اخلاق و حریم خصوصی افراد بی‌تاثیر از هوش مصنوعی نخواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید