جاهای دیدنی جنوب ایران پر شمار است همراه باشید و درباره مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پارسیان هرمزگان بدانید.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پارسیان هرمزگان

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهرستان پارسیان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان به حساب می‌آید.

این شهرستان از جنوب به خلیج‌فارس، از شمال به استان فارس، از غرب به استان بوشهر و از شرق به دو شهرستان بندر لنگه و بستک محدود می‌شود.

جاذبه‌های طبیعی این شهرستان به‌قدری زیاد است که علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی را مجذوب خود کرده است. در پارسیان جاذبه‌های تاریخی مختلفی نیز وجود دارد.

آشنایی با پارسیان هرمزگان

چنانچه برای سفر به هرمزگان زیبا از شهر عسلویه وارد این استان شوید، برای رسیدن به بندرعباس، طول شهرستان پارسیان را طی خواهید کرد. در طول این مسیر شما از کنار جاذبه‌های طبیعی فراوانی عبور می‌کنید.

شهرستان پارسیان از دو بخش اصلی «کوشکنار» و «مرکزی» تشکیل می‌شود و شهرهای اصلی آن «شهر پارسیان»، «کوشکنار» و «دشتی» هستند. چهار دهستان «بوچیر»، «بهدشت»، «کوشکنار» و «مهرگان»، چشمه‌ها و باغ‌ها و طبیعت بکر فراوان دارند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پارسیان هرمزگان

برای رسیدن به پارسیان سه مسیر متفاوت وجود دارد.

  • مسیر اول (بوشهر-عسلویه-پارسیان): اگر از استان بوشهر به‌سمت هرمزگان بروید، شهر عسلویه در جنوب بوشهر همسایه شمالی این شهرستان است و با مرکز آن، شهر پارسیان، حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.
  • مسیر دوم (شیراز-پارسیان): مسیر بعدی از استان فارس به این شهرستان می‌رسد. در این مسیر از شهر شیراز به‌سمت جنوب حرکت کنید و پس از گذشتن از شهرهای جنوبی استان فارس و طی مسافت در حدود ۴۰۰ کیلومتر به شهر پارسیان خواهید رسید.
  • مسیر سوم (بندرعباس-بندر خمیر-بندرلنگه-پارسیان): مسیر سوم مناسب کسانی است که برای بازدید از هرمزگان از شرق یا شمال وارد استان می‌شوند. در این مسیر از شهر بندرعباس به‌سمت غرب حرکت کنید و با گذشتن از بندر خمیر و بندر لنگه از شرق شهرستان به آن وارد خواهید شد. در این مسیر ۴۰۰ کیلومتری نیز جاذبه‌های فراوانی اطراف بندر خمیر و بندر لنگه وجود دارد. فاصله بندر لنگه تا شهر پارسیان ۲۲۰ کیلومتر است. پارسیان از جنوب به خلیج فارس محدود می‌شود.

پارسیان دریا، کوه و دشت را در کنار هم دارد. این منطقه مملو از چشمه‌های پرآب و جوشان، مزارع سرسبز، روستاهای آباد و نخلستان‌های زیبا است.

سواحل شنی درخشان و سواحل صخره‌ای که از تلاقی کوهستان و دریا طی سال‌های متمادی شکل گرفته‌اند، نظیر ندارند. این سواحل در مسافت بیش از ۹۰ کیلومتر در کرانه خلیج فارس گسترده‌اند.

هرآنچه برای لذت بردن از طبیعت می‌خواهید، در این منطقه سرسبز خواهید یافت. به‌دلیل ظرفیت‌های بالای پارسیان در جذب گردشگران، در سال‌های اخیر این منطقه پیشرفت‌های اقتصادی و رشدی مطلوب داشته و وجود بنادر صیادی بزرگ، ماهی‌گیری را رونق بخشیده است.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پارسیان هرمزگان

جاذبه‌های مهم و دیدنی پارسیان هرمزگان

نخلستان‌ها: یکی از ویژگی‌های پارسیان وجود نخلستان‌های وسیع آن است؛ در گذشته محصولاتی مانند خرما و غله از این نخلستان‌ها به هند و مومباسا فرستاده می‌شد. از معروفترین نخل‌های پارسیان می‌توان به نخل فولاد، نخل جنگل غربی، نخل خلفانی، نخل خواجه و... اشاره داشت.

دره‌های پارسیان: این شهر دره‌های متعدی دارد که یا به صورت رودخانه فصلی و یا مسیل (آب‌رو) روان‌اند. درواه گبری، درواه حلوای، درواه گز آبدین، درواه چا درواه، دروای پیاله‌ای و... از مشهورترین دره‌های منطقه هستند.

بنادر، سواحل و چشمه‌های پارسیان: ساحل زیبای بندر بستانو، ساحل نیرم، بندر تبن، چشمه تنگه بردول، چشمه تنگه سرید، چشمه شمس و... از دیگر جاذبه‌های دیدنی این خطه به شمار می‌آیند.

مناظر طبیعی: چشمه‌ها، باغ‌های زیبا، دشت‌های سرسبز و مزارع کشاورزی در پارسیان، علاوه بر خلق مناظری زیبا از دیگر جاذبه‌های طبیعی و چشم‌نواز این شهر محسوب می‌شوند.

چشمه و آبشار بوچیر: در شرق پارسیان روستای زیبای بوچیر قرار دارد که چشمه و آبشار آن زیبایی روستا را دو چندان کرده است. برای گذر از چشمه به آمادگی جسمانی بالا، مهارت در صخره‌نوردی، دره‌نوردی و توانایی شنا کردن نیاز دارید؛ در غیر این صورت باید از جلیقه، تیوپ و یا قایق‌های بادی برای گذر از این مسیر استفاده کنید. برای بازدید از آبشار، چشمه، غار و تنگه بوچیر حتما باید با راهنمای محلی عازم شوید.

شهر کوشکنار: در همسایگی پارس جنوبی و مرز بوشهر و در غربی‌ترین نقطه شهرستان پارسیان، کوشکنار قرار دارد. منطقه‌ای که پوشیده از درختان کُنار و طبیعتی بکر با دریا، دشت و کوه است. در کوه‌های جنوبی کوشکنار، تنبوی شمالی، تنبوی جنوبی و اسکله و بندر تبن را می‌توان نام برد.

شهر دشتی: پس از گذر از کوشکنار به شهر دشتی می‌رسیم که شهری کوچک از توابع پارسیان است. در این شهر می‌توانید به دیدن ارگ کلات سرخ معروفترین اثر این شهر بروید که مخروبه‌ای باقی‌مانده از قلعه‌های جنگی پیش از ظهور اسلام است. ساحل دستیر یکی دیگر از دیدنی‌های این شهر است که محلی مناسب برای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌هاست.

روستای مغدان: مغدان در شرق پارسیان قرار دارد و با تپه‌های شنی معروفش مکانی مناسب برای گشت در ساحل با پای پیاده است. این روستا گردنه‌ای به نام ریگی دارد که در پایین دست آن سواحل صخره‌ای زیبای نیرم به چشم می‌خورد.

شوتاریکو و اودبه: از تنگه‌های معروف پارسیان که در نزدیکی روستای چک چک قرار دارند. شوتاریکو را با صخره‌های عجیب و غریب و پیچ در پیچ و اودبه را با آبشارهای کوچک و درختان نخلش می‌شناسند. در مسیر رسیدن به این جاذبه‌ها گیاهان دارویی و معطر در کنار چشمه‌ها، فراوان روییده‌اند. برای دیدن این جاذبه حتما باید با راهنمای محلی عازم شوید.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پارسیان هرمزگان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید