وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد «آفتاب» در شعب بانک سینا در سراسر کشور برای همه افراد و همچنین همه شرکت‌ها و سازمان‌ها جهت اعطا به پرسنل زیرمجموعه پرداخت می شود.

وام فوری ۳۰۰ میلیونی بدون کارمزد و سود را یک روزه دریافت کنید!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، با هر میزان سپرده‌گذاری در طرح آفتاب می‌توانید بر اساس ضرایب تسهیلاتی که بر اساس مدت سپرده‌گذاری تعیین‌ می‌شود، از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد حداکثر تا ۳ میلیارد ریال برخوردار شوید.

طرح تسهیلاتی آفتاب

طرح آفتاب مبتنی بر پرداخت وام قرض الحسنه بدون کارمزد به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز است.

گروه هدف

جذب بازاریاب در بیمه سامان، با حقوق و مزایای عالی

قرض‌الحسنه پس‌انداز با حداقل موجودی ۵۰۰ هزار ریال جهت افتتاح حساب

نرخ تسهیلات

در قالب وام قرض الحسنه بدون کارمزد با نرخ کارمزد صفر

سقف تسهیلات

حداکثر مبلغ تسهیلات قابل پرداخت، ۳ میلیارد ریال است

مدت سپرده گذاری وام

۱ الی ۱۲ ماه

دوره بازپرداخت

دوره بازپرداخت از حداقل ۶ ماه تا حداکثر ۴۸ ماه تعیین شده است.

بانک سینا با طرح آفتاب «وام قرض‌الحسنه» بدون کارمزد می‌دهد

مدیر بانک سینا منطقه کرمانشاه و ایلام گفت: در «طرح آفتاب» بانک سینا تسهیلات قرض‌الحسنه با سود و کارمزد صفر درصد پرداخت می‌شود.

آرش طاهرخانی مدیر بانک سینا منطقه کرمانشاه و ایلام امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: بانک سینا با بررسی‌ها و نیازسنجی‌ انجام شده توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار بانک، محصولات خوبی را برای بهره‌مندی مشتریان عرضه کرد که تسهیلات قرض‌الحسنه طرح آفتاب به عنوان یک محصول منحصر به فرد و پر استقبال، یکی از آن‌ها است.

وی با اعلام اینکه میزان کارمزد و سود این تسهیلات صفر درصد است، ادامه داد: کلیه مشتریان حقیقی و حقوقی می‌توانند از این تسهیلات که براساس ضریبی از میانگین معدل موجودی است، به منظور بهره‌مندی خود و یا پرداخت تسهیلات به کارکنان و پرسنل خود استفاده کنند.

مدیر بانک سینا منطقه کرمانشاه و ایلام تصریح کرد: افراد می‌توانند با پرداخت حداقل ۵۰۰ هزار ریال نسبت به افتتاح سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز اقدام کنند و از طریق سپرده‌گذاری به مدت یک تا ۱۲ ماه، حداکثر سه میلیارد ریال بر اساس معدل سپرده‌گذاری، تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد دریافت کنند و طی ۶ تا ۴۸ ماه نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنند.

وی افزود: یکی از مزیت‌های مهم این تسهیلات امکان انتقال امتیاز تسهیلات است، به نحوی که اشخاص حقیقی می‌توانند امتیاز وام را به پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر و برادر خود واگذار کنند.

طاهرخانی ادامه داد: اشخاص و شرکت‌های حقوقی نیز می‌توانند امتیاز وام خود را، به پرسنل زیر مجموعه خود منتقل کنند.

وی تصریح کرد: می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات بانک سینا به نشانی اینترنتی tarh.sinabank.ir مراجعه کنند.

مدیر منطقه بانک سینا کرمانشاه و ایلام با بیان اینکه در این بانک علاوه بر طرح آفتاب طرح‌های دیگری نیز برای پرداخت تسهیلات وجود دارد، ادامه داد: یکی از این طرح‌ها طرح نرگس و نارون است؛ طرح نرگس برای اشخاص حقیقی و طرح نارون برای اشخاص حقوقی است.

بنا به گفته طاهرخانی از جمله طرح‌های دیگر این بانک می‌توان به طرح «نرگس» برای اشخاص حقیقی، طرح «نارون» برای اشخاص حقوقی، طرح تسهیلات «چشمه» با کارمزد دو درصد، «نیلوفر سپیدار» و اعطای کارت‌های اعتباری از جمله «اطلسی» عنوان کرد.

طاهرخانی اضافه کرد: براساس الزام بانک مرکزی، بانک‌های خصوصی می‌توانند ۵۰ درصد منابع خود را در استان تسهیلات پرداخت کنند، اما بانک سینا در استان کرمانشاه تا میزان ۱۰۰درصد منابع خود را تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر بانک سینا منطقه کرمانشاه و ایلام در ادامه با بیان اینکه این بانک از سال ۱۳۹۹ تاکنون یک‌هزار و ۷۳۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در استان کرمانشاه پرداخت کرده است، افزود: مجموع مبلغ ریالی این تسهیلات که به منظور اشتغال‌زایی، تکمیل، تعمیر و تجهیز مسکن در مناطق محروم پرداخت شده، ۲۹۰میلیارد ریال بوده است.

وی یکی از طرح‌های بانک سینا که به‌منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده راه‌اندازی شده است را طرح «سیمارت» عنوان کرد و افزود: طرح سیمارت دارای یک بازارگاه با بیش از ۲۴ هزار کالا است که شهروندان برای خرید کالای مدنظر خود می‌توانند تسهیلات را با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت، و در مدت ۳۶ ماه بازپرداخت داشته باشند./ فارس

دریافت این وام‌ها آسان شد

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایرانیان ضمن تاکید بر اینکه با اعتبارسنجی پرداخت وام های خرد تسهیل می شود، گفت: در مدل جدید اعتبارسنجی دقت به ۸۹ درصد و پوشش به ۱۰۰ درصد می‌رسد که بسیار نزدیک به استانداردهای جهانی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رضا قاسم‌پور با بیان اینکه شاخص‌های اصلی اعتبارسنجی در دنیا بسیار متنوع است و بیش از دو قرن است که اعتبارسنجی در صنعت شروع به فعالیت کرده است، گفت: با توجه به کاربرد اعتبارسنجی در حوزه‌های مختلف، شاخص‌های متنوع و متعددی در اعتبارسنجی استفاده می‌شود که شاخص‌های صنعت بانکی، پرداخت تسهیلات بانکی، شاخص‌های حوزه چک و شاخص‌های حوزه مالیاتی از جمله آن‌ها است.

وی افزود: شاخص‌های حوزه BMPL‌ها و فروش اقساطی و تعهدات افراد در جامعه نیز از جمله شاخص‌های مهمی است که در صنعت اعتبارسنجی دنیا استفاده می‌شود و اخیرا با توجه به اعتبارسنجی هوشمند که در دنیا به وجود آمده، شاخص‌های حوزه مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز به عنوان شاخص‌های مهم در موضوع اعتبارسنجی و رفتار و تعهد اشخاص شناخته می‌شود.

قاسم پور درباره اینکه اگر نظام اعتبارسنجی در ایران به طول کامل و بر اساس استانداردهای جهانی پیاده شود چه مزایایی می‌تواند برای جامعه و مردم داشته باشد؟ گفت: امیدواریم اعتبارسنجی در کشور رونق یابد و پیاده سازی آن به صورت کامل اتفاق بیفتد، اگر اعتبارسنجی به ثمر بنشیند، مهمترین مزیتی که در جامعه ایجاد می‌کند، ایجاد شفافیت و اعتماد در فضای کسب و کار و معاملات جامعه است. اعتبارسنجی می‌تواند رفتارسازی و خودتنظیم گری را در جامعه ایجاد کند که از خروجی‌های مهم آن است.

وی افزود: اعتبارسنجی تاثیرات کلانی می‌تواند داشته باشد و فضای کسب و کار را شفاف کند و در این شرایط اشخاص می‌توانند با دانش، بینش و شفافیت بیشتری وارد معاملات شوند و اعتماد در فضای معاملات و کسب و کار بیشتر می‌شود. در صنعت بانکی، فرآیند ارائه تسهیلات و انجام معاملات راحت‌تر انجام خواهد شد. در حوزه بیمه‌ای می‌توانیم امیدوار باشیم که بیمه نامه‌های متعدد و متنوع با نرخ‌های منعطف بر اساس ریسک اشخاص صادر شود و همچنین در حوزه BMPL‌ها نیز اشخاص می‌توانند بر اساس اعتبارشان خرید کالا و مایحتاج خود را بدون ارائه چک و وثیقه انجام بدهند. در مجموع هر گاه اعتبار محوری جایگزین وثیقه محوری شود، رفتارسازی و بسیاری از اتفاقات مثبت دیگر را در جامعه به همراه خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایرانیان، اعتبارسنجی در صنعت بانکی می‌تواند فرآیند پرداخت تسهیلات را تسهیل کند. به خصوص در حوزه تسهیلات خرد با توجه به تاکیدی رئیس کل بانک مرکزی داشتند، می‌توانیم فرآیند پرداخت تسهیلات خرد را با اعتبارسنجی تسهیل کنیم. البته در حال حاضر نیز شاهدیم برخی از بانک‌ها به صورت مجازی و بدون اخذ وثیقه، تسهیلات خرد را برای کسانی که دارای سطح اعتبارسنجی A و B هستند، ارائه می‌کنند و از دریافت وثایق سنگین جلوگیری می‌شود.

وی درباره اینکه از لحاظ پوشش، جامعیت و دقت ابزارهایی که برای اعتبارسنجی استفاده می‌شود در چه وضعیتی هستیم، دنیا در چه وضعیتی است و در چه بازه زمانی به استانداردهای جهانی می‌رسیم؟ نیز اظهار کرد: در حال حاضر یک مدل امتیاز اعتباری داریم که از سال ۱۳۹۶ شبکه بانکی از آن استفاده می‌کند. این مدل بر اساس ۱۸ شاخص تسهیلات بانکی با همکاری یک شرکت خارجی طراحی شده است. دقت مدل موجود حدود ۷۶ درصد است، به این دلیل که در آن صرفا شاخص تسهیلات بانکی را استفاده می‌کنیم.

به گفته قاسم پور، پوشش مدل نیز برای اشخاص حقیقی ۳۰ درصد است، چرا که تنها برای اشخاصی که تسهیلات بانکی دریافت کرده اند و در حال پرداخت اقساط هستند، امکان صدور امتیاز اعتباری وجود دارد. در مورد اشخاص حقوقی نیز این نسبت حدود ۱۰ درصد است. در واقع پوشش برای اشخاص حقوقی پایین‌تر است، اما در مدل امتیاز اعتباری که از سال گذشته طراحی شده و مراحل اولیه و نهایی آن انجام و تاییدیه‌های لازم اخذ شده، سامانه و نرم افزارهایی طراحی شده که از شاخص‌های متنوعی از جمله تسهیلات بانکی، شاخص‌های چک، تعهدات ارزی، شاخص‌های مالیاتی، شاخص‌های قوه قضاییه، شاخص‌های صدک درآمدی و راهنمایی و رانندگی استفاده می‌کند. البته شاخص‌هایی نیز در مراحل بعدی به مدل اضافه خواهد شد.

وی افزود: با مدل جدید و شاخص‌هایی که در آن دیده شد، دقت به ۸۹ درصد می‌رسد و پوشش مدل امتیاز اعتباری جدید برای اشخاص حقیقی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. چرا که هم از شاخص‌های اصلی و هم جایگزین استفاده می‌شود و در مدل امتیاز اعتباری که ارائه شده، هر ایرانی می‌تواند یک امتیاز اعتباری داشته باشد. عملکرد دنیا و شرکت‌های برتر این حوزه دقت حدود ۹۴ درصدی است و بنابراین در مدل جدید، تقریبا به دقت قابل قبولی رسیده‌ایم.

او اظهار امیدواری کرد که در مراحل بعدی با اضافه شدن شاخص‌های جدید و استفاده از مدل‌های ماشین لرنینگ بتوانیم این دقت را به سطح جهانی برسانیم. در دنیا در حال حاضر ۳۰ کشور هستند که از پوشش ۱۰۰ درصدی برخوردارند و قصد داریم ایران سی و یکمین کشور باشد که در مورد اشخاص حقیقی ۱۰۰ درصد پوشش را در امتیاز اعتباری دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید