رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اینکه همچنان ۷ کوهنورد مفقود هستند، گفت: کوهنوردان اصول ایمنی، توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند و در هنگام صدور هشدار نارنجی و قرمز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

گم شدن ۷ کوهنورد در این منطقه ایران + حضور ۳۰۰ امدادگر برای نجات جان شهروندان گمشده

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بابک محمودی روز چهارشنبه افزود: باوجود حضور بیش از ۳۰۰ امدادگر، نجاتگر حرفه‌ای و حضور نیروهای محلی عملیات یافتن سه کوهنورد در اشنویه آذربایجان غربی، سه کوهنورد در مشکین شهر آذربایجان شرقی و یک نفر در تهران همچنان ادامه دارد.

وی از کوهنوردان حرفه‌ای و علاقمندان به این ورزش خواست هشدارهای سازمان هواشناسی را جدی بگیرند و به هیچ عنوان در هنگام هشدار نارنجی و قرمز به ارتفاعات نروند.

محمودی گفت: برای یافتن سه کوهنورد مفقود شده در اشنویه۱۲۰ُ امدادگر اعزام شدند و از پهباد و دستگاه‌های فلزیاب استفاده شد، اما به دلیل ارتفاع ۶ متری برف امکان یافتن این سه کوهنورد تا کنون ممکن نشده است.

وی افزود: همچنین در مشکین شهر اردبیل نیز ۳ کوهنورد همچنان مفقود هستند و علارغم تلاش‌های تیم امداد زمینی و بکارگیری بالگرد به دلیل حجم زیاد برف امکان یافتن مفقودی‌ها میسر نشده است.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مرگ چهار کوهنورد در هفته جاری در ارتفاعات تهران خبر داد و گفت: از صبح دیروز خبر مفقود شدن یک پسر ۱۹ ساله در ارتفاعات شمال دربند رسید که تیم‌ها امدادی اعزام شدند، اما تاکنون موفق به یافتن وی نشدند.

محمودی گفت: از صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی عملیات جستجو در هر سه منطقه دوباره آغاز می‌شود. امیدواریم هرچه زودتر این ۷ نفر پیدا شوند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید