وزیر خارجه روسیه در رایزنی تلفنی با همتای ایرانی خود گفت مسکو بدون قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران از جمله در خصوص جزایر ایرانی در خلیج فارس قویا پایبند است.

روسیه: به تمامیت ارضی ایران درباره جزایر ایرانی پایبندیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای از جمله آخرین وضعیت دریای سرخ تبادل‌نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر عزم و اراده ۲ کشور در خصوص توسعه و تحکیم همکاری‌ها بین تهران و مسکو، ابراز امیدواری کرد پیگیری اجرای توافقات باقی‌مانده بین ۲ کشور با جدیت انجام شود.

امیرعبداللهیان درباره تحولات مهم منطقه خصوصا غزه تصریح کرد: تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در دریای سرخ موجب ایجاد ناامنی بیشتر منطقه می‌شود. آمریکا به بهانه قطعنامه جدید به دنبال نظامی‌کردن دریای سرخ است و ما تردید نداریم که این اقدامات در تشدید ناامنی‌ها در دریای سرخ تاثیر دارد. حمله به یمن برای آمریکا یک خطای استراتژیک است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تاکید بر روابط ممتاز و دوستانه ۲ کشور گفت: روابط مسکو و تهران، راهبردی است و روسیه بدون قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران از جمله در خصوص جزایر ایرانی در خلیج فارس قویا پایبند است. این موضع غیر قابل تغییر مسکو است و هیچ‌گاه نباید مورد تردید قرار گیرد.

سرگئی لاوروف همچنین گفت: شرایط امروز دریای سرخ پیامد تشدید تنش در فلسطین است که وضعیت متشنجی را برای منطقه و دیگر کشورها ایجاد کرده است.

طرفین با تاکید بر تسهیل موضوعات تجاری و ترانزیتی بین دو کشور و لزوم گسترش مناسبات دو جانبه بر اهمیت نهایی کردن معاهده همکاری های جامع و راهبردی دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید