۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 55489972

یکی از بهترین کشورهای توسعه‌یافته برای مهاجرت کانادا است همراه باشید و درباره ویزای رایگان کانادا بدانید.

ویزای رایگان کانادا

به گزارش سلام نو از آنجاییکه کشور کانادا از سطح رفاهی، اجتماعی، بهداشتی و امنیتی بالایی برخوردار است مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا جهت اقامت، تحصیل و کار قرار گرفته است.

به همین دلیل دولت کانادا مقررات بسیار سختی را جهت پذیرش بیگانگان به کشور خود وضع کرده است. در واقع ویزای کانادا مدرکی است که در پاسپورت ضمیمه می شود و نشان دهنده این می باشد که شخص دارای شرایط مناسب جهت اقامت در آن کشور است.

اگر چه دولت کانادا قوانین سخت و دشواری جهت صدور ویزا دارد با این حال در صورتیکه متقاضی با شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز آشنا باشد، شانس دریافت ویزای او افزایش می یابد.

ویزای کانادا انواع مختلفی دارد که متقاضی می‌تواند با توجه به شرایط خود، برای دریافت یکی از آنها اقدام نماید.

در یک تقسیم‌بندی کلی، ویزا کانادا به دو دسته ویزای موقت کانادا و ویزای اقامت دائم کانادا تقسیم می شود.

شایان ذکر است که دریافت ویزای کانادا شامل موارد متعددی چون ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای فرصت مطالعاتی، ویزای کاری است.

ویزای رایگان کانادا

قیمت ویزای کانادا

تمکن مال برای مسافری که دعوت‌نامه ندارد، ۲۰هزار دلار کانادا و برای مسافری که دعوت‌نامه دارد، ۱۵هزار دلار کاناداست.

هزینه ویزای کانادا بستگی به نوع ویزای مورد نظر شما دارد. همچنین هزینه های مختلفی برای پرداخت وجود دارد که باید پرداخت کنید، مانند هزینه پردازش و هزینه بیومتریک. اما با این حال، هزینه ویزای کانادا برای بازدیدکننده معمولی ۱۰۰ دلار است.

  • هزینه بیومتریک: ۸۵ دلار

نوع ویزا

هزینه اپلیکیشن فی

ویزای توریستی ۱۰۰ دلار کانادایی
سوپر ویزا ۱۰۰ دلار کانادایی
ویزای دیپلماتیک و رسمی ۱۰۰ دلار کانادایی
ویزای کسب‌وکار یا نمایندگی ۱۰۰ دلار کانادایی
ویزای تسهیلات ۱۰۰ دلار کانادایی
ویزای تولد کودک ۱۰۰ دلار کانادایی
ویزای دانشجویی ۱۵۰ دلار کانادایی
ویزای کار موقتی ۱۵۵ دلار کانادایی
ویزای کار در تعطیلات ۱۰۰ دلار کانادایی
ویزای متخصصان فدرال ۱۰۴۰ دلار کانادایی
ویزای نیروی کار ماهر فدرال

۱۰۴۰دلار کانادایی

(فرآیند کاری ۵۰۰ دلار + اقامت دائم ۴۰ دلار)

ویزای تجربه کانادایی ۱۰۴۰دلار کانادایی

ویزای موقت کانادا، ویزایی است که دارنده آن می‌تواند به مدت کوتاهی – ۶ ماه یا کمتر- وارد کانادا شود. آنها پس از سپری شدن این زمان، باید از خاک کانادا خارج شوند.

کسانی که ویزای موقت دارند برای تمدید اقامت‌شان در این کشور باید وضعیت ویزای موقت خود را تغییر بدهند.

ویزای رایگان کانادا

از طرفی اگر سفارت کانادا با مشاهده پرونده‌تان متقاعد شود که قوانین ویزا را نقض نمی‌کنید، ممکن است ویزایی با اعتباری طولانی، معمولا تا پایان تاریخ انقضای گذرنامه، به شما بدهد. در زیر به انواع ویزای موقت کانادا اشاره شده است:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • سوپر ویزا
  • ویزای دیپلماتیک یا سیاسی
  • ویزای محرمانه
  • ویزای تسهیلات
  • ویزای کسب و کار یا نمایندگی
  • ویزا برای افرادی که با هدف تولد فرزند وارد کانادا می‌شوند.
  • ویزای اقامت موقت کانادا
  • ویزای کار در تعطیلات
  • ویزای اهدای عضو
  • ویزای کاری

ویزاهای اقامت دائم کانادا، ویزاهایی هستند که به دارندهٔ آن اجازه سکونت دائمی در کانادا اعطا می‌شود. این ویزاها به نام ویزاهای مهاجرتی هم معروف ‌اند و چند نوع متفاوت دارند.

انواع ویزاهای اقامت دائم عبارتند از:

  • اکسپرس اینتری
  • برنامه کاندید استانی
  • برنامه مهاجرت سرمایه گذاری
  • برنامه کارآفرینی
  • برنامه خود اشتغالی
  • نیروی کار ماهر منتخب کبک
  • حمایت مالی خانواده
  • پرستاران تمام وقت
  • ویزای استارت آپ
  • پناهجویان
  • پایلوت مهاجرتی روستایی و شمالی
  • پایلوت مهاجرتی آتلانتیک

هزینه صدور بزرگسال

بدون دعوت‌نامه ۵۰۰ دلار
با دعوت‌نامه ۱۲۰۰ دلار

هزینه صدور ویزا زیر ۱۴ سال

بدون دعوت‌نامه ۴۳۰ دلار
با دعوت‌نامه ۱۱۲۰ دلار

ویزای رایگان کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی به دارنده ویزا اجازه می‌دهد که با اهداف گردشگری، شرکت در کنفرانس یا همایش، دیدار اعضای خانواده یا دوستان وارد کانادا شود. این ویزا کانادا خود به دو نوع سینگل و مولتیپل تقسیم می‌شود.

دارندگان ویزای سینگل تا پایان اعتبار ویزای‌شان می‌توانند در کانادا بمانند اما در صورت خروج زودتراز پایان اعتبار ویزا برای ورود مجدد دوباره باید ویزا بگیرند.

دارندگان ویزای مولتیپل که به آن ویزای مولتی یا ویزای ۵ ساله کانادا هم می‌گویند، می‌توانند تا پایان اعتبار ویزای خود به ‌صورت نامحدود به کانادا رفت ‌وآمد کنند و در هر بار ورود به کانادا ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

شرایط اخذ ویزای توریستی

  • شما باید بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشید تا بتوانید به‌طور مستقل برای اخذ این ویزا درخواست بدهید. متقاضیان زیر ۱۸ سال نمی‌توانند به ‌تنهایی برای اخذ این ویزا اقدام کنند.
  • باید تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا را ارائه داده باشید. البته این مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند.
  • نباید سابقهٔ کیفری داشته باشید.
  • برای مدت زمان اقامت‌ خود در کانادا باید به ‌اندازهٔ کافی پول داشته باشید.
  • باید ثابت کنید که قصد تحصیل یا کار در کانادا را ندارید.
  • برای دریافت این ویزا، معاینات پزشکی لازم نیست، مگر اینکه بیماری خاصی داشته باشید که سفارت بخواهد به خوبی از آن آگاه باشد.

از جمله موارد مهمی که باید به آن توجه کنید، ارائه تمکن مالی کافی برای طول مدت اقامت در این کشور است. میزان حداقلی برای تمکن مالی ویزای توریستی کانادا مشخص نشده است.

ویزای رایگان کانادا

در واقع بسته به اینکه چند ماه قصد ماندن در این کشور را دارید و آیا در نزد بستگان و دوستان خود خواهید بود و یا در هتل اقامت خواهید داشت، میزان تمکن مالی متفاوت است.

برای مثال، اگر قرار است کل ۶ ماه مجاز خود را در کانادا و در کنار بستگانتان بگذرانید، لازم است به ازای هر ماه حداقل ۲,۰۰۰ دلار کانادا ارائه دهید که بنابراین برای طول مدت ۶ ماه حداقل ۱۲,۰۰۰ دلار نیاز دارید.

البته این مبلغ به صورت میانگین است و برای ایرانیان ارائه تمکن مالی بیشتر توصیه می‌شود. این مبلغ را دعوت کننده شما نیز می‌تواند ارائه کند.

در ضمن، لازم است مبلغی را هم برای بیمه پزشکی خود در کانادا در نظر بگیرید. در صورتی که از شرکت‌های خصوصی بیمه پزشکی بگیرید، هزینه آن برای هر روز ۵ دلار است. بنابراین اگر مثلا ۳ ماه (۹۰ روز) در کانادا حضور داشته باشید، هزینه آن در مجموع ۴۵۰ دلار می‌شود.

شرایط جدید ویزای کانادا

طبق شرایط جدید، دارندگان ویزای توریستی کانادا می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای اجازه کار آزاد کانادا (اوپن ورک پرمیت) دریافت کنند و در کانادا مشغول به کار شوند. قبلا شرایط سختی برای کار کردن با ویزای توریستی وجود داشت، ولی در حال حاضر موانع برداشته شده است.

طبق قوانین جدید، دارندگان ویزای توریستی می‌توانند تا سه سال در کانادا اقامت داشته باشند. اعتبار ویزای توریستی کانادا ده ساله است.

اما از آنجا که پاسپورت ایرانیان فقط ۵ سال اعتبار دارد، مدت اعتبار این ویزا برای ایرانیان ۵ ساله است. قبلا مدت زمان اقامت مستمر با ویزای توریستی محدود بود، اما الان تا سه سال هم امکان اقامت وجود دارد.

همچنین طبق شرایط جدید تسهیلاتی نیز برای تمدید ویزای توریستی کانادا در نظر گرفته شده است و افرادی که در کانادا هستند، می‌توانند ویزای خود را با هزینه و سخت گیری کمتری تمدید کنند.

ویزای رایگان کانادا

دولت کانادا درخواست تمدید ویزای توریستی ایرانیان مقیم را بدون هزینه و در اولویت کاری انجام می‌دهد.

همچنین اگر اعتبار ویزای توریستی شما تمام شده باشد، تا زمانی که نتیجه تمدید ویزا توسط دولت مشخص شود، اقامت شما در کانادا قانونی تلقی می‌شود و مشکل یا مجازاتی شامل شما نخواهد شد.

شرایط جدید فقط مربوط به دارندگان ویزای موقت کانادا نیست. بله برای ایرانیانی که دارای اقامت دائم یا پاسپورت کانادا نیز هستند، شرایط جدید در نظر گرفته شده است که کار آن‌ها را برای تمدید پاسپورت یا کارت اقامت دائم، راحت‌تر می‌کند.

ایرانیانی که در خارج از کانادا هستند و پاسپورت کانادایی آن‌ها منقضی شده است، می‌توانند به رایگان پاسپورت خود را تمدید کنند.

ایرانیان برای انجام این کار می‌توانند به نزدیک‌ترین سفارت کانادا مراجعه کنند و اگر درخواست آن‌ها فوری باشد، برای آن‌ها مجوز سفر یا تراول داکیومنت صادر می‌شود و می‌توانند با این مجوز وارد کانادا شوند.

ایرانیانی که کارت اقامت دائم آن‌ها منقضی شده و در خارج از کانادا هستند، شرایط تقریبا مشابهی دارند.

این افراد می‌توانند برای تمدید کارت اقامت خود درخواست دهند و در صورت ضرورت امکان درخواست مجوز سفر یا تراول داکیومنت نیز برای آن‌ها فراهم شده است.

ویزای کانادا برای ایرانیان

کانادا برای افزایش رشد اقتصادی‌ خود به نیروی خارجی جهت کار نیاز بیشتری دارد. قوانین جدیدی که دولت کانادا برای مهاجران تنظیم کرده از تاثیر مثبت دوطرفه، هم برای مهاجران و هم برای کشور کانادا برخوردار است.

هر چه امکان مهاجرت با هزینه کمتر و دریافت ویزای کاری ساده‌تر باشد، افراد زیادی جذب شده و از طرفی کمبود این کشور جبران می‌شود.

شرایط جدیدی که کشور کانادا در نظر گرفته تنها برای کسانی صدق می‌کند که با یکی از ویزاهای موقت مانند ویزای تحصیلی یا توریستی به کانادا مهاجرت کرده و در حال حاضر در آن جا حضور دارند و می‌خواهند ویزای موقت خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

امروزه افراد زیادی به دنبال رفاه و موقعیت‌های شغلی، تحصیلی و تفریحی بهتری هستند و قصد مهاجرت به کشورهای پیشرفته‌تری را دارند.

کانادا یکی از اولین کشورهایی‌ است که ویژگی‌های ذکر شده را دارا بوده و گزینه مناسبی برای مهاجرت به نظر می‌رسد.

از جمله مواردی که از طریق آن‌ها می‌توان به این کشور مهاجرت کرد باید به مهاجرت تحصیلی، کاری، جاب آفر، کار پس از تحصیل اشاره کرد.

ویزای رایگان کانادا

جاب آفر کانادا

جاب آفر به معنای پیشنهاد شغلی توسط کارفرمای کانادایی به نیروی کار متخصص(skill worker) برای کار در یک موسسه کانادایی است. با دریافت ویزای جاب آفر کانادا می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

کارفرمای کانادایی یک پیشنهاد شغلی به فردی ارائه می‌دهد و باید به اداره مهاجرت کانادا اثبات نماید که این موقعیت شغلی در کانادا وجود ندارد.

تسهیل مهاجرت به کانادا

علاوه بر این که قوانین جدید به مهاجران در تبدیل ویزای موقت به ویزای کاری کمک می‌کند، باعث کاهش هزینه‌هایی می‌شود که ایرانیان به هنگام مهاجرت جهت اخذ تائیدیه‌ها و گواهی‌های مورد نیاز پرداخت می‌نمایند.

به این‌ صورت که هزینه گذرنامه و گواهی شهروندی دریافت نخواهد شد. این تغییر باعث می‌شود که شهروندان مقیم کانادا هنگام بازدید از ایران مجددا به کانادا بازگردند.

تمدید ویزای IMP

مهاجرانی که با ویزای IMP به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند، برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام کرده تا بتوانند سابقه کار خود را افزایش دهند و به اقامت دائم دست یابند.

ویزای IMP به ویزایی می‌گویند که کارفرمایان از طریق آن و بدون نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل پیچیده و طولانی، می‌توانند نیروی کار خارجی استخدام نمایند؛ البته به صورت موقت. قانون جدید کانادا این شرایط را آسان‌تر کرده و به مهاجران اجازه تمدید ویزای کار را می‌دهد.

ویزای رایگان کانادا

تمدید اقامت

افرادی که در کانادا مجبور به تمدید اقامت خود شده‌اند، می‌دانند که این مرحله، مرحله‌ای پرهزینه و دشوار است.

به تازگی دولت کانادا هزینه‌های تمدید اقامت برای ایرانیان را به حداقل ممکن رساند. این قانون جدید که به آسایش ایرانیان ساکن کانادا می‌افزاید سبب آسوده ‌خاطر شدن افراد زیادی شده ‌است.

رشد جمعیتی رو به افزایشی که در کانادا به وسیله مهاجران به وجود آمده، به ‌واسطه قوانین جدیدی است که مهاجرت را برای ساکنان ایران آسان‌تر کرده است.

همچنین این قوانین سبب گردیده تا هزینه‌های مهاجرانی که در کانادا هستند کاهش یابند.

به تازگی شرایط جدیدی که دولت کانادا اتخاذ نموده و به مدت یک سال اعتبار دارد باعث شده که تبدیل ویزای توریستی یا هر نوع ویزای موقتی دیگری به ویزای کاری در کانادا ساده‌تر شود. پیش از این موانع زیادی برای این کار وجود داشت.

البته این تبدیل تنها برای افراد ساکن کانادا قابل انجام است. اگر در حال حاضر قصد مهاجرت دارید تا سال ۲۰۲۴ می‌توانید با ویزای موقتی مهاجرت کرده و در کانادا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای تبدیل ویزای خود به ویزای کاری اقدام نمایید.

ویزای رایگان کانادا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید