در این مطلب شاهد تصاویر حیرت انگیز از ساخت بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان خواهید بود.

افتتاح بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان + عکس باورنکردنی

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، فیلیپ گاس، مدیرعامل قدیه و بازنشسته دیزنی گفت: «این یک پروژه فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. این پروژه بزرگترین پروژه جهان در زمینه سرگرمی، ورزش و هنرها است که همه با هم و به صورت یکپارچه ادغام شده‌اند. چنین پروژه‌ای هرگز قبلا انجام نشده است؛ بنابراین پیچیدگی آن هیجان‌انگیز است.»

عربستان سعودی طرح خود برای ساخت بزرگترین پارک تفریحی جهان را اعلام کرده و ادعا می‌کند این پارک سه برابر مجموعه مشهور والت دیزنی ورلد در فلوریدا خواهد بود. قدیه (Qiddiya) قرار است یک مقصد چندین میلیارد دلاری در ریاض باشد که شامل بیش از ۳۰۰ امکانات از جمله بزرگترین ترن هوایی جهان خواهد بود.

به گزارش روزیاتو، این پروژه وعده پارک‌های تفریحی، پارک‌های آبی، شهر ورزشی و همچنین تجربه‌های طبیعی و ماجراجویانه، رویدادها و جاذبه‌های فرهنگی را می‌دهد. سازندگان گفته‌اند قدیه، خانه، فروشگاه، فود کورت، تئاتر، سینمای چند بعدی، مرکز آبی و امکانات موتورسواری خواهد داشت.

بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان ساخته می‌شود

فیلیپ گاس، مدیرعامل قدیه و بازنشسته دیزنی گفت: «این یک پروژه فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. این پروژه بزرگترین پروژه جهان در زمینه سرگرمی، ورزش و هنرها است که همه با هم و به صورت یکپارچه ادغام شده‌اند. چنین پروژه‌ای هرگز قبلا انجام نشده است؛ بنابراین پیچیدگی آن هیجان‌انگیز است.»

قدیه سریع‌ترین ترن هوایی جهان به نام پرواز شاهین (Falcon’s Flight) را خواهد داشت که قرار است امسال افتتاح شود و وعده سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و سقوط از روی صخره‌ای بیابانی را می‌دهد. پرواز شاهین، قرار است اولین ترن هوایی باشد که بیش از ۱۵۰ متر ارتفاع دارد.

بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان ساخته می‌شود

این جاذبه جدید عربستان همچنین از چرخ و فلک مشهور لندن که ۱۳۰ متر ارتفاع دارد، بلندتر خواهد بود.

این ترن هوایی همچنین وعده طولانی‌ترین مسیر جهان را می‌دهد که طول آن ۴ کیلومتر خواهد بود. این ترن هوایی بیش از ۴،۰۰۰ متر مسیر را طی می‌کند که تقریباً یک کیلومتر بیشتر از رکورد فعلی جهان است که متعلق به اژدهای فولادی ۲،۰۰۰ کیلومتری در ناگاشیما اسپا لند ژاپن است.

بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان ساخته می‌شود

پرواز شاهین در حالی که از بالای مسیر مسابقات فرمول یک عبور می‌کند، رکورد سرعت فعلی را نیز خواهد شکست.

بزرگترین ترن هوایی جهان، ۱۴ نفر را حمل می‌کند، ۲ نفر در اولین واگن و ۴ نفر در هر یک از ۳ واگن می‌نشینند که هر ردیف شیشه جلویی خود را دارد که نیاز به استفاده از عینک ایمنی را برطرف می‌کند.

بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان ساخته می‌شود

قدیه یکی از پروژه‌های متعدد بلند پروازانه‌ی عربستان سعودی است، در حالی که این کشور در حال سرمایه‌گذاری ۱ تریلیون پوند است تا وابستگی خود به نفت را کاهش دهد. با سرمایه‌گذاری‌های عظیم به عنوان بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، این کشور با سرعتی بی‌سابقه پروژه‌های بسیار دور از ذهن را با سرمایه میلیارد دلاری نفتی رونمایی می‌کند.

در راستای چشم‌انداز شاهزاده ولیعهد محمد بن سلمان، عربستان سعودی مشتاق است مرکز جهان شود. هزینه هر پروژه مشخص نیست، اما عربستان سعودی قرار است بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ سالانه ۱۷۵ میلیارد دلار برای پروژه‌های عظیم هزینه کند. اما پشت ویترین پر زرق و برق این پروژه ها، داستانی از تهدیدها، اخراج اجباری و مرگ و خونریزی وجود دارد.

بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان ساخته می‌شود

بسیاری از پروژه‌ها به دلیل نقض حقوق بشر با انتقادات شدیدی روبرو بوده‌اند. از جمله پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم که به خاطر آن طایفه‌ها از سرزمین مادری‌شان بیرون رانده شده، زندانی یا اعدام شدند.

حداقل ۲۰،۰۰۰ نفر از اعضای طایفه حویطات در معرض خروج از محل زندگیشان قرار دارند، بدون اینکه اطلاعاتی در مورد محل زندگی آینده آن‌ها وجود داشته باشد. مقامات شهر بندری جده نیز بسیاری از خانه‌ها را برای اجرای طرح‌های توسعه عربستان سعودی تخریب کردند که هزاران نفر از مردم محلی به طور غیرقانونی مجبور به ترک محل زندگی خود شدند.

بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان ساخته می‌شود

یکی از فعالان ادعا کرد «نئوم بر روی خون مردم عربستان سعودی ساخته شده است.»

جید بسیونی، مدیر منطقه خاورمیانه یک سازمان حقوق بشری گفت: «بارها و بارها دیده‌ایم که هر کسی که با ولیعهد مخالفت کند یا سر راه او قرار بگیرد، در معرض خطر محکومیت یا مرگ است.»

بزرگترین پارک تفریحی جهان در عربستان ساخته می‌شود

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید