بهترین گلزن تاریخ تیم ملی کامرون حواشی زیادی داشت و اعلام کرد که فرزند و مادر دخترش برایش مرده‌اند.

اظهارات عجیب فوتبالیست مشهور درباره دختر و همسرش

به گزارش سلام نو، ساموئل اتوئو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آفریقا به حساب می آید که در فوتبال اروپا عملکرد درخشانی داشت و توانست قهرمانی در لالیگا، سری آ و لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. بهترین گلزن تیم ملی کامرون و جام ملت های آفریقا بازیکن پرحاشیه ای بود چه در زمین و چه بیرون از آن. رفتارهای بحث برانگیز مهاجم کامرونی حتی پس از آویختن کفش هایش نیز ادامه داشت.

تبانی

در جولای ۲۰۲۳ فایل صوتی از صحبت های اتوئو منتشر شد که جنجال زیادی به پا کرد. رییس فدراسیون فوتبال کامرون به تبانی متهم شد. گفته می شود در این فایل صوتی بازیکن سابق بارسلونا با رییس باشگاه ویکتوریا یونایتد گفت و گو می کند. اتوئو می خواهد نتایج به نفع تیم ویکتوریا رقم بخورند و به همین خاطر به رییس باشگاه ویکتوریا می گوید نگران نباشد، سه امتیاز را به تیمش خواهند داد و داور را محروم خواهند کرد. بازیکن بازنشسته از لفظ باشگاه ما استفاده می کند و می گوید هدفشان این است که ویکتوریا باید به سطح اول رقابت ها راه پیدا کند.

محرومیت از تیم ملی

اتوئو کاپیتان تیم ملی کامرون بود. او پیش از بازی دوستانه کشورش و الجزایر در نوامبر ۲۰۱۱ دست به اعتصاب زد و مانع از برگزاری این دیدار شد. مهاجم سابق رئال مادرید در کمیته انضباطی اعلام کرد که دلایل زیادی وجود داشت که بازیکنان شروع به اعتصاب کردند. اتوئو به همین خاطر ۱۵ جلسه از همراهی تیم ملی کشورش محروم شد. فدراسیون فوتبال الجزایر به خاطر برگزار نشدن این دیدار ۷۷۰ هزار یورو درخواست غرامت کرد.

جام جهانی

فتح جام جهانی افتخاری بزرگ است و تنها هشت تیم از قاره اروپا و آمریکا قهرمانی در این رقابت ها را تجربه کردند. بهترین عملکرد تیم های آفریقایی در جام جهانی صعود به نیمه نهایی بوده است. این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ داد و مراکش با پیروزی برابر پرتغال توانست تاریخ سازی کند. با این حال اتوئو معتقد است قهرمانی در جام جهانی آسان ترین کار است. او در مصاحبه اخیر خود گفت: "در آفریقا بازیکنان مستعد زیادی وجود دارند که در اروپا این تعداد کم است. نمی دانم چرا تاکنون یک کشور آفریقایی قهرمان جهان نشده است چون این ساده ترین کار است. جام جهانی تنها چند بازی است."

درگیری با هوادار

اتوئو در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با یک هوادار درگیر شد. این اتفاق پس از پیروزی برزیل برابر کره جنوبی بیرون از ورزشگاه ۹۷۴ رخ داد. رییس فدراسیون فوتبال کامرون با برخی از هواداران عکس یادگاری می گرفت و همزمان یک مرد جوان در حال فیلمبرداری از آن ها بود. سامو از او خواست فیلم گرفتن را متوقف کند اما پس از چند بار درخواست هوادار به کار خود ادامه داد و موجب عصبانیت بازیکن سابق بارسا شد. مهاجم بازنشسته کامرونی به بدترین شکل برخورد کرد و با لگد به سینه و سر هوادار زد.

رئال مادرید و بارسلونا

مهاجم کامرونی در نخستین سال های حضورش در اروپا با پیراهن رئال مادرید بازی می کرد اما هرگز نتوانست در ترکیب اصلی این تیم جای بگیرد و به صورت قرضی به مایورکا پیوست. با وجود درخشش در مایورکا سفیدپوشان حاضر نشدند دوباره اتوئو را به خدمت بگیرند. در نهایت او با بارسلونا قرارداد امضا کرد و مادرید صاحب ۱۲ میلیون یورو شد. مهاجم کامرونی در مراسم معارفه اش در سال ۲۰۰۴ جمله جنجالی را بر زبان آورد و گفت: "من کسی نیستم که ۵۰ گل به ثمر برساند اما مانند یک سیاه پوست می دوم تا فردا بتوانم مثل یک سفیدپوست زندگی کنم." اتوئو به یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاه بارسلونا تبدیل شد. با وجود تمام این اتفاق ها مهاجم کامرونی رئال مادرید را دوست دارد. او در سال ۲۰۲۲ پس از کامبک سفیدپوشان برابر منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا با انتشار دو عکس صعود به فینال سفیدپوشان را تبریک گفت. این تبریک جنجالی موجب ناراحتی هواداران بارسا شد.

لوییس آراگونس

اتوئو در سال ۱۹۹۹ به مایورکا پیوست که هدایتش را لوییس آراگونس بر عهده داشت. مهاجم جوان کامرونی و سرمربی اسپانیایی با هم مشکل داشتند اما اوج این اختلافات در سوم دسامبر ۲۰۰۰ در ورزشگاه لاروماردا دیده شد. تنها پنج دقیقه از نیمه دوم بازی مایورکا و ساراگوسا گذشته بود که آراگونس تصمیم گرفت اتوئو را تعویض کند. مهاجم کامرونی با ناراحتی زمین را ترک کرد و پس از نشستن روی نیکمت با عصبانیت بطری آب را پرتاب کرد. سپس گفت: "همیشه همان تعویض." آراگونس از جای خود بلند شد، پیراهن اتوئو را گرفت، او را تکان داد و گفت: "با من نه، متوجه شدی؟ به من نگاه کن." چند دقیقه بعد سرمربی اسپانیایی آرام گرفت.

آندره اونانا

اونانا در جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی کامرون را همراهی می کرد اما در دو بازی آخر کشورش در ترکیب قرار نگرفت و در نهایت از اردو اخراج شد. در آن زمان اعلام شد این اتفاق به خاطر درگیری میان سرمربی و دروازه‌بان رخ داده است. با این حال چند ماه بعد هنری نجالا، نایب رییس فدراسیون فوتبال کامرون هنگام استعفا از اختلاف میان اتوئو و اونانا صحبت کرد. بازیکن سابق بارسلونا تلاش داشت تا از طریق رسانه ها دوران ورزشی دروازه‌بان ملی پوش را نابود کند. نجالا گفت: "اتوئو با اونانا مشکل شخصی داشت. فدراسیون دخالت مستقیم در دعوت اونانا به تیم ملی دارد."

صغر سن

سامو دهم مارس ۱۹۸۱ به دنیا آمده است. زمانی که اتوئو در چلسی پا به توپ بود آنا بارانکا، نامزد سابقش در یک مصاحبه گفت که اتوئو ۳۲ ساله نیست و ۳۹ سال دارد. بارانکا اظهار کرد: "ساموئل در سال ۱۹۷۴ به دنیا آمده است و اکنون ۳۹ سال دارد. او زمانی که به اسپانیا رفت سنش بیشتر از آن چیزی بود که اعلام کرد." هواداران چلسی به تمسخر بازیکن کامرونی در شبکه های اجتماعی پرداختند و تصاویری از او همچون عصا به دست در زمین بازی منتشر کردند.

بند قرارداد

مهاجم کامرونی سه فصل برای اینتر بازی کرد. او از آنژی روسیه پیشنهاد داشت با این حال تنها به یک شرط می پذیرفت در آن تیم بازی کند. اتوئو خواستار یک جت شخصی شد چون می خواست در مسکو زندگی کند و تنها برای تمرینات و بازی ها به شهر کاسپیسک سفر کند. او برای این که راحت رفت و آمد کند جت شخصی درخواست کرد.

زندگی خصوصی

اتوئو تنها در دنیای فوتبال پر حاشیه نبوده است. در زندگی خصوصی اش نیز چند بار به خاطر فرزندانش دادگاهی شده است. رییس فدراسیون فوتبال کامرون شش فرزند دارد اما روابط خوبی با آن ها ندارد. اریکا، آنی و اتین، سه فرزند بازیکن بازنشسته درخواست نفقه کردند که اتوئو از دادن این پول امتناع کرد. اریکا تلاش کرد با پدرش ارتباط برقرار کند و بگوید که دخترش است اما فایده ای نداشت. دی دی، مادر اریکا در سال ۱۹۹۸ در اسپانیا با اتوئو آشنا شد و کمی بعد دی دی باردار شد. مهاجم کامرونی پس از این که فهمید نامزدش باردار شده است به رابطه شان خاتمه داد. با وجود اینکه اتوئو فرزندش را دو هفته پس از تولد دید و به دی دی قول داد که خرج دخترش را خواهد داد اما هرگز این کار را نکرد. اریکا در ۱۸ سالگی پدر واقعی اش را شناخت و در نهایت برای گرفتن حقش به دادگاه متوسل شد. او ماهانه ۱۴۰۰ یورو درخواست کرد. اتوئو در واکنش به فاش شدن این موضوع اعلام کرد که فرزند و مادر دخترش برایش مرده اند.

آنی از رابطه سه ماهه اتوئو و آنا باراکا در سال ۲۰۰۲ متولد شد. دو سال بعد دادگاه ثابت کرد که او دختر سامو است. با این حال در مارس ۲۰۱۵ آنا از دادگاه کمک گرفت چون بازیکن سابق چلسی دیگر نفقه دخترش را پرداخت نمی کرد. قاضی ایتالیایی ۱۰ هزار نفقه در ماه را در نظر گرفت اما اتوئو این کار را انجام نداد و چهار سال بعد به خاطر پرداخت نکردن نفقه به سه ماه زندان محکوم شد. اتین که مانند پدرش فوتبالیست است خوش شانس تر از خواهرانش بود و اتوئو نفقه اش را پرداخت می کرد، با این حال منظم نبود و گاهی این کار را نمی کرد. اتوئو به دادگاه رفت و اعلام کرد که درآمدش اجازه نمی دهد مقدار نفقه تعیین شده توسط قاضی را بپردازد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید