در این مطلب به مقایسه حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ و و سال ۱۴۰۳ پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

مبلغ حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر زیاد می شود؟ | مقایسه افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲
به گزارش سلام نو به نقل از ایسکانیوز، بر اساس بند ۴ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به کارگران و کارمندان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر مشمول این قانون که دارای همسر می‌باشند معادل (۸۰۰) امتیاز و برای هر فرزند معادل (۲۰۰) امتیاز و حداکثر سه فرزند. اما حق اولاد تا چه سنی تعلق میگیرد؟ حداکثر سن برای اولادی که از مزایای این بند استفاده می‌کنند به شرط ادامه تحصیل و نیز غیرشاغل بودن فرزند، (۲۵) سال تمام و نداشتن شوهر برای اولاد اناث خواهد بود.

کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر مشمول این قانون که دارای همسر نبوده و یا همسر آنان معلول و یا از کارافتاده کلی می‌باشد و یا خود به تنهایی متکفل مخارج فرزندان هستند از مزایای کمک هزینه عائله‌مندی موضوع این بند بهره‌مند می‌شوند. فرزندان معلول و ازکارافتاده کلی به تشخیص مراجع پزشکی ذی‌ربط مشمول محدودیت سقف سنی مزبور نمی‌باشند.

همزمان با پیگیری آخرین اخبار افزایش حقوق کارگران به ویژه در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲، محمدرضا تاجیک نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه تشکل‌های کارگری نماینده خود را برای حضور در جلسات کمیته مزد ۱۴۰۳ معرفی کرده‌اند، گفت: «پیش‌بینی من این است که از اواخر آذر ماه جلسات کمیته مزد برای بررسی کارشناسی در تعیین مزد ۱۴۰۳ تشکیل خواهد شد.» برخی از صحبت‌های مهم درباره افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

در سال گذشته چارچوب موردنظر دولتی‌ها در تعیین مزد با چیزی که ملاک ما بود تفاوت داشت.

با توجه به بحث تورم و ناتوانی کارگران در سبد معیشت، باید به‌دنبال راهکاری برای تقویت قدرت خرید کارگران در سال ۱۴۰۳ باشیم.

فعال شدن بخش تعاون به‌ویژه تعاونی‌های مسکن بخشی از پیشنهادات کارگران در زمینه حل معضلات مسکن کارگران است.

حقوق-کارگران

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید