نتایج نظرسنجی جدید تلگراف نشان می‌دهد، همزمان با چالش‌های جو بایدن در کنگره ایالات متحده برای کمک به اوکراین، رای‌دهندگان در ایالت‌های کلیدی این کشور معتقدند که آمریکا «کمک‌های نظامی بیش از اندازه‌ای» را به اوکراین ارسال کرده است.

بسیاری از آمریکایی‌ها از کمک‌های نظامی بایدن به اوکراین خسته هستند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک‌سوم از رای‌دهندگان در ایالت‌های چرخشی آمریکا می‌گویند که این کشور «بیش از اندازه» از اوکراین حمایت می‌کند، درحالیکه درصد بسیاری از  مردم در پنج ایالت از این شش ایالت می‌گویند این کمک‌ها باید قطع شوند.

«ایالات چرخشی» گرایش حزبی مشخصی ندارند و به همین دلیل هم نامزد دموکرات و هم کاندیدای جمهوری‌خواه در آن‌ها شانس پیروزی دارند.

واشنگتن ادعا می‌کند، روسیه در زمستان جاری زیرساخت‌های کلیدی اوکراین را بمباران خواهد کرد و به همین دلیل جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به تصویب بودجه ۶۱ میلیارد دلاری کنگره برای اوکراین عجله می‌کند.

تازه‌ترین نظرسنجی که از ایالت‌های چرخشی آمریکا توسط گروه تحقیقاتی «رِدفیلد و ویلتون استراتژی برای تلگراف» انجام شد، نشان می‌دهد که سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درباره اوکراین مورد استقبال و حمایت زیادی در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، جورجیا، میشیگان، کارولینای شالی و پنسیلوانیا قرار گرفته است.

در پنج ایالت از این شش ایالت، ۳۲ درصد گفتند حمایت آمریکا از اوکراین «بسیار زیاد» است و درحالیکه ۳۳ درصد همین موضوع را در ایالت پنسیلوانیا گزارش دادند.

بین ۳۰ تا ۳۷ درصد گفتند که این حمایت‌ها باید کاهش یابد و ۱۵ الی ۱۹ درصد استدلال کردند که این کمک‌ها باید افزایش پیدا کند.

دونالد ترامپ که چهره پیشتاز حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا است و رقیب احتمالی جو بایدن در این رقابت‌ها خواهد بود، بارها وعده داده که اگر رئیس‌جمهور شود، در عرض ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد و این کار را با برگزاری مذاکرات میان روسای جمهور روسیه و اوکراین انجام می‌دهد.

در پنج ایالت از این شش ایالت، رای‌دهندگان فکر می‌کنند که اگر ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز می‌شد، جنگ اوکراین رخ نمی‌داد. هم‌چنین در پرسش به سوالی مبنی بر اینکه کدام کشور بزرگترین تهدید علیه ایالات متحده است، ۲۵ درصد یا کمتر در تمامی این ۶ ایالت گفتند «روسیه».

از میان این ۶ ایالت چرخشی آمریکا، رای دهندگان در ایالت جورجیا از همه بیشتر نسبت به جنگ ابراز نگرانی کردند و ۳۴ درصد گفتند که این جنگ در تصمیمات آن‌ها فاکتور «بسیار مهمی» است.

نتایج نظرسنجی تلگراف هم‌چنین نشان می‌دهد که رای‌دهندگان در ایالت‌های چرخشی آمریکا نسبت به کمک‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی بیشتر حمایت می‌کنند. تعداد زیادی از رای دهندگان در پنج ایالت از این شش ایالت معتقدند که اندازه کمک‌های ارتش آمریکا به تل‌آویو «مناسب» است.

آنها در پرسش به سوالی مبنی بر اینکه آیا این کمک‌ها باید افزایش یا کاهش یابند یا اینکه باید در همین سطح حفظ شوند، تعداد زیادی از آنها در تمامی این شش ایالت گفتند که دولت بایدن باید «این مقدار را حفظ کند».

برخلاف جنگ اوکراین، بسیاری از رای‌دهندگان معقتدند که اگر ترامپ هم رئیس‌جمهور بود، جنگ غزه رخ می‌داد.

علاوه بر مسئله جنگ، بسیاری از رای‌دهندگان می‌گویند که دغدغه اصلی آنها «اقتصاد» است و نیمی از آنها گزارش کردند که از عملکرد جو بایدن در این زمینه ناراضی هستند.

رای‌دهندگان به عملکرد دونالد ترامپ در زمینه اقتصاد (۴۹ درصد) امتیاز بیشتری نسبت به جو بایدن (۴۳ درصد) داده‌اند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید