داستان زندگی و عشق داریوش اسدزاده مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

این بازیگر مشهور مرد داماد شاه قاجار است + داستان خواندنی زندگی او

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، داریوش اسدزاده بازیگر معروف و مشهور سینما سال های سختی در زندگی خود داشته و مسیری پر تلاطم را برای رسیدن به جایگاهی که داشت سپری کرده است. در ادامه داستان زندگی این بازیگر را بخوانید.

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده

تا اینکه یک شب دختری زیبا و ظریف  به پشت صحنه آمد و خودش را به داریوش معرفی کرد. باور کردنش سخت بود اما این دختر هما شاهرخی دختر ایراندخت (معشوقه ی محمدرضا شاه درجوانی) و نوه ی احمدشاه قاجار بود. دخترک خیلی بی ریا عشقش را به داریوش ابراز کرد. کاری که داریوش بخاطر غرورش هرگز نکرده بود. داریوش شیفته ی شازده خانوم میشود. هما پاپیش گذاشت و به اسدزاده درخواست ازدواج داد و او درخواست ازدواجش را قبول میکند اما این ازدواج بعداز هفت سال به علت بچه دار نشدن به طلاق منجر میشود. اسدزاده حالا کم کم وارد سینما میشود و چندین فیلم بازی میکند.

سپس با همسر دومش سهیلاغزلی آشنا شده و ازدواج کرد و صاحب دو پسر با نام های کوروش و آرش میشود.

در سال ۱۳۳۵ از طرف اداره کل هنرهای زیبای ایران، برای بزرگترین فستیوال بین‌المللی تئاتر عازم پاریس شد و به مدت سه ماه به تحقیق و مطالعه پرداخت. در سال ۱۳۵۵ به تشویق پروفسور دیویدسن جهت مطالعه در امور تئاتر به همراه خانواده‌اش رهسپار آمریکا شد. اسدزاده در دوران ده ساله ی اقامت در آمریکا، تحقیقاتی در دانشگاه انجام داد و دکترایش را گرفت. اما سهیلا در آمریکا به دلایل مشکلات خانوادگی از داریوش طلاق گرفته و با دو پسرش همانجا ماندگار میشوند و داریوش تک و تنها به ایران برمیگردد. او بعد از انقلاب به فعالیت خودش ادامه داد و دهها کتاب راجع به تاریخ هنر و نمایش ایران و نمایش نامه نوشت.  داریوش اسدزاده اینبار در۷۶ سالگی برای سومین بار ازدواج کرد. نام سومین همسر او طاهره‌ خاتون میرزایی است. طاهره زندگی عاشقانه ای را  کنار داریوش سپری کرد و وفادارانه در روزهای پایانی در جوار اسدزاده ماند و پرستارش شد.

اسدزاده در سال ۱۳۹۱ از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران، نشان درجه یک فرهنگ و هنر دریافت کرد . گرچه باوجود خدمات بی بدیل داریوش او در پایان عمر مورد بی مهری مسیولین قرار گرفت و ازحقوق ناچیزش گلایه میکرد آنهم درست زمانی که با بیماری سرطانش دست و پنجه نرم میکرد. داریوش آرزو داشت ۱۰۰ سال عمر کند اما آفتاب عمر پربرکت او درسن۹۶سالگی غروب کرد...پیکر او در ۵ شهریور ماه سال ۱۳۹۸ از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع و در کنار مزار غلامحسین نقشینه به خاک سپرده شد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید