یک رسانه صهیونیست اذعان کرد که عملیات ارتش یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب، رژیم اشغالگر را به وحشت انداخته و تل‌آویو قادر به انجام کاری برای جلوگیری از این عملیات نیست.

وحشت اسرائیلی ها از عملیات یمنی‌ها در دریای سرخ

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «یوسی ملمان»، تحلیلگر امور امنیتی روزنامه عبری هاآرتص در این باره گفت که اقدامات ارتش یمن که روز به روز در دریای سرخ تشدید می‌شود، بیش از جنگ علیه غزه و حزب‌الله لبنان، گستردگی وابستگی کابینه رژیم اشغالگر به آمریکا را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد که این وابستگی رژیم صهیونیستی به واشنگتن، به یک وابستگی مطلق تبدیل شده است.

یوسی ملمان ادامه داد: اظهاراتی که از سوی سطوح امنیتی و سیاسی اسرائیل بیان می‌شود، اظهاراتی است که مبتنی بر واقعیت میدانی نیست؛ چراکه نیروی دریایی اسرائیل و کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌هایی که در اختیار دارد، نمی‌تواند با تهدیدات ارتش یمن مقابله کند و در مجموع پاسخ آن بسیار ضعیف خواهد بود.

این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد، یمنی‌ها از ابتدای عملیات، ۷۵ فروند پهپاد و موشک به سمت اراضی اشغالی فلسطین پرتاب کرده‌اند و پدافند هوایی این رژیم با کمک آمریکایی‌ها و سعودی‌ها توانست تعدادی از آنها را رهگیری کند.

ملمان به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیستی گفت که پرتاب موشک و حملات پهپادی به سمت سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را متضرر کرده و حملات ارتش یمن به کشتی‌هایی به مقصد اراضی اشغالی در تنگه باب المندب و خارج از آن، به شدت کابینه نتانیاهو را نگران کرده است، چراکه تامین کالاهای وارداتی به سرزمین‌های اشغالی را تهدید می‌کند.

وی فاش کرد که شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و کابینه جنگ این رژیم جلسات متعددی را برای بررسی تهدیدات یمن و بررسی نحوه و ساز و کار واکنش تل‌آویو به آن برگزار کردند، اما رژیم اشغالگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. طبق این گزارش، ارتش یمن رژیم صهیونیستی را وحشت‌زده کرده و عملیات آن در دریای سرخ قیمت کالاهای وارداتی در سرزمین‌های اشغالی را افزایش می‌دهد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری‌زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان یافتن تجاوز به نوار غزه و توقف جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید