رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اینکه مسکو قصد جنگ با ناتو و اروپا را ندارد، گفت: «تمام تلاش‌های غرب برای تحمیل شکست راهبردی به روسیه با شکست مواجه شده است.»

  پوتین: مسکو قصد جنگ با ناتو و اروپا را ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جلسه خود با کارکنان وزارت دفاع روسیه گفت: «فعالیت ناتو به شدت افزایش یافته است و نیروهای آمریکایی از جمله ناوگان هوایی آنها در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شده‌اند. هم‌چنین تعداد نیروهای ناتو در شرق و مرکز اروپا رشد داشته است.»
وی با اشاره به تعهد غرب مبنی بر عدم گسترش ناتو در شرق گفت: «آنها بی‌شرمانه و در هر گام خود دروغ می‌گویند.»
رئیس جمهور روسیه ضمن تأکید بر ابتکار عمل نیروهای این کشور در جنگ با اوکراین گفت: فدراسیون روسیه از اهداف خود در عملیات ویژه نظامی دست نمی‌کشد.
پوتین با اشاره به خسارات سنگین اوکراین افزود: «اوکراین تا حد زیادی ذخایر خود را هدر داده است تا بتواند نتایج ضد حمله را به غرب نشان دهد.»
وی در ادامه خاطرنشان کرد که جنگ اوکراین افسانه شکست‌ناپذیری تجهیزات نظامی غرب را از بین برده است.
رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اینکه مسکو قصد جنگ با ناتو و اروپا را ندارد، افزود: «اگر روسیه شبه جزیره کریمه را پس از کودتا در کی‌یف در سال ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه نمی‌کرد، قتل عام در کریمه رخ می داد».
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عملیات ویژه برخی معایب را در نیروهای مسلح این کشور نشان داد، بر لزوم افزایش تعداد پهپادها، ماهواره‌ها و تقویت پدافند هوایی روسیه تأکید کرد.
پوتین با اشاره به اهمیت فزاینده نقش سه‌گانه هسته‌ای گفت: «سیستم‌های دفاع هوایی روسیه بهترین‌ در جهان هستند، اما در مبارزه با پهپادهای کوچک چالش‌هایی نیز وجود دارد. سطح فناوری مدرن در نیروهای استراتژیک هسته ای فدراسیون روسیه به ۹۵ درصد رسیده است»
به گفته وی، ارسال تسلیحات و تجهیزات به نیروهای نظامی روسیه نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی سه برابر شده است.
وی همچنین گفت: «صنایع دفاعی روسیه سریعتر و دقیقتر از غرب به نیازهای عملیات ویژه واکنش نشان می دهد».
پوتین بر لزوم استفاده گسترده از تجربیات به دست آمده در عملیات ویژه برای آموزش نیروها تاکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید