اسکواد تحت اختیار یحیی گل محمدی به گونه‌ای است که روی نیمکت تنها یک مهره تهاجمی کارآمد خواهد داشت.

لو رفتن لیست ترکیب پرسپولیس برای دربی امروز مقابل استقلال

به گزارش سلام نو به نقل از "ورزش سه"، با حتی با در نظر گرفتن اینکه مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری سه بازیکن مهم و ملی‌پوشی هستند که مدت‌هاست برای یحیی گل‌محمدی بازی می‌کنند، اما پرسپولیس برای بردن دربی در ترکیب اصلی تیم خود به اندازه کافی مهره در اختیار دارد.

با بازگشت امید عالیشاه و رسیدن محمد عمری و مهدی ترابی به فرم ایده‌آل، حالا پرسپولیس در دربی فرم تهاجمی خوبی خواهد داشت. خبر خوب دیگر اینکه سعید صادقی بعد از یک دوره طولانی انفعال و نمایش‌های متوسط و ضعیف در دو بازی اخیر مقابل الدحیل و هوادار کیفیت نسبتاً بالایی از خود ارائه داده و گل‌محمدی و کادرش می‌توانند به درخشش او نیز امیدوار باشند.

هر چند دیگر خبری از عیسی آل‌کثیر نیست که به زمین بیاید و گل برد دربی را برای این تیم به ثمر برساند، اما یادمان نرفته که هافبک‌های توانمندی مثل ترابی و عالیشاه بودند که در آخرین تقابل دو تیم کار را برای پرسپولیس درآوردند و گل‌های زیبای آنها در آن مسابقه بزرگ و تاریخی فراموش نخواهد شد.

پرسپولیس با داشتن ترابی سرحال و روی فرم می‌تواند خلق موقعیت کند و شکل بازی حریف را با حرکات غیرقابل پیش‌بینی‌اش تغییر دهد. در کنار او عمری شاید دومین مهره تأثیرگذار و آماده سرخ‌ها در فاز حمله باشد. عمری حالا هم اعتمادبه‌نفس دارد، هم توان فنی و بدنی بالا و فقط باید روی ضربات آخرش کار کند تا تبدیل به ستاره دربی شود. امید عالیشاه با تجربه خود می‌تواند سومین عنصر مهم سرخ‌ها در فاز حمله باشد و با تجربه خود همان کاری که در دربی حذفی انجام داد و بعدتر در دوحه و ریاض رو کرد را دوباره عیان کند. غیر از اینها سعید صادقی هم هست و البته میلاد سرلک و سروش رفیعی که هر کدام می‌توانند در این مسابقه بزرگ منشأ یک حرکت تهاجمی یا سازنده گل باشند.

با این وجود و با در نظر گرفتن اینکه نبیل باهویی را بازیکنی در حد دربی نمی‌دانیم و بقیه نفرات نیمکت، بازیکنانی جوان یا در پست‌های تهاجمی نیستند، پرسپولیس در صورت به مشکل خوردن با ترکیب اصلی برای بردن دربی کار سختی خواهد داشت. در واقع تیم یحیی گل‌محمدی با در نظر گرفتن ترکیب اصلی بازی با هوادار، بدون نبیل باهویی و با حضور شهاب زاهدی و امید عالیشاه یک تیم ۱۲ نفره است و انتخاب سیستم و ارنج مناسب برای دربی می‌تواند یحیی و پرسپولیس را به خواسته خود برساند. به عبارت دیگر می‌توان گفت اگر یحیی با ارنج اصلی و همین ۱۲ نفر به نتیجه لازم دست نیابد، کار برایش سخت خواهد شد و اینجاست که نقش مهره‌چینی و ارنج مناسب در دربی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

با در نظر گرفتن اینکه ارنج پنج نفر عقب زمین پرسپولیس برای این بازی مشخص است، فقط دو ابهام در مورد ترکیب خط میانی و حمله پرسپولیس وجود دارد؛ اینکه سرلک و ریگی همزمان در زمین خواهند بود و عالیشاه وارد ترکیب ابتدایی خواهد شد یا نه؟

یحیی در بازی‌های مهم از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده کرده و ریگی و سرلک پشت سروش بازی کرده‌اند، هر چند در زمان محدودیت مثل دیدار با الدحیل پست بازی سرلک تغییر کرده و یک پله بالاتر بازی کرده است. با این وجود الان که عمری و عالیشاه در دسترس هستند، سیستم و ترکیب پرسپولیس کمی پیچیده خواهد شد.

اگر یحیی بخواهد دوباره از سیستم ۱-۱-۴-۴ استفاده کند، احتمالاً ریگی را بیرون خواهد گذاشت تا سروش و سرلک کنار هم بازی کنند اما اگر بخواهد وسط زمین را کاملاً در اختیار بگیرد، شاید سیستم ۱-۳-۲-۴ را برگزیند. در این سیستم اما جایی برای عمری یا عالیشاه در ترکیب باقی نخواهد ماند، چرا که ترابی و صادقی وینگرهای چپ و راست خواهند بود و شهاب زاهدی هم در نوک حمله بازی می‌کند. چنانچه او از همان سیستم ۱-۱-۴-۴ استفاده کند نیز از بین عمری و عالیشاه یک نفر باید پشت مهاجم در نقش مهاجم کاذب و بازیکن آزاد به میدان برود.

در این شرایط هم بیرون گذاشتن عالیشاه سخت خواهد شد و تنها حالتی که هم عمری و هم عالیشاه در زمین باشند این است که پرسپولیس بدون مهاجم نوک بازی کند که در این صورت نیز یحیی ممکن است به ترسو بودن متهم شود. به هر حال نکته اینجاست که پرسپولیس با هر ارنج و سیستمی برای درآوردن بازی تنها یک مهره تهاجمی قابل اتکا روی نیمکت دارد و اگر گلی دریافت کند و برای رسیدن به گل به بن‌بست بخورد، کار برایش سخت خواهد شد، مگر اینکه همان نفرات اصلی کار را برای یحیی دربیاورند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید