محاسبه خسارت های اقتصادی رژیم صهیونیستی در مقابل ضربه ای که اقتصاد این رژیم از جنگ غزه خورده و پیامدهای طولانی مدت آن، با واقعیت مطابقت ندارد.

اسراییل در انتظار خسارت‌های سنگین اقتصادی/گلوله برفی خسارت‌ها هر لحظه بزرگ‌تر می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، برخلاف بخش نظامی، رژیم صهیونیستی خسارت های اقتصادی خود از جنگ غزه را مخفی نمی کند و براساس آمارهای اعلام شده تاکنون، این جنگ یک خسارت ۵۳ میلیارد دلاری را روی دست صهیونیست ها گذاشته است.

اعتراف این رژیم به خسارت های هنگفت اقتصادی نه در چارچوب شفاف سازی، بلکه با اهداف مختلفی از جمله همراه کردن بیشتر افکار عمومی صهیونیست ها با این جنگ و دریافت کمک های بیشتر اقتصادی و سیاسی از کشورهای غربی انجام می شود.

محاسبات و ارزیابی ها ازخسارت های اقتصادی اشغالگران در مقابل ضربات گروه های مقاومت و کوته بینی فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی قطره ای در برابر دریا است و این امر نشان می دهد که خسارت های اقتصادی سنگینی در انتظار این رژیم است که انتظار آن را نداشت.

به نوشته المیادین، تمام تلاش کابینه «بنیامین نتانیاهو» در تجاوز به غزه، پاک کردن پیامدهای داخلی و خارجی عملیات «طوفان الاقصی» و نجات خود از برکناری زودهنگام است، به همین دلیل کابینه نتانیاهو به گلوله برفی خسارت های اقتصادی که هر لحظه بزرگتر می شود، بی توجه است.

ارزیابی ها درباره خسارت های اقتصادی رژیم صهیونیستی بیش از یکماه است که منتشر شده و از آن زمان تاکنون، شاهد ضربات و غافلگیری های بزرگی از سوی گروه های مقاومت برای رژیم صهیونیستی بوده ایم و تهدید ارتش یمن در دریای سرخ برای کشتی های مرتبط با این رژیم آغاز نشده بود.

المیادین افزود: شکست و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در دستیابی به یک پیروزی نظامی و پایان دادن سریع به نبرد، هزینه این جنگ را تا سطح غیرقابل انتظاری افزایش خواهد داد، زیرا شرکت های بیشتری تعطیل خواهد شد، شمار نیازمندان به کمک، هزینه های صادرات و واردات و فرار صهیونیست ها افزایش خواهد یافت و ذخایر مالی کاهش می یابد.

این خسارت ها تا سال های متمادی دامنگیر رژیم صهیونیستی خواهد بود و تلاش های چند سال اخیر صهیونیست ها بویژه پس از عادی سازی روابط با برخی کشورهای منطقه، برای بازی کردن نقش یک بازیگر اقتصادی اصلی و فعال در منطقه برباد خواهد داد.

المیادین ادامه داد: عملیات «طوفان الاقصی» و پیامدهای تجاوز وحشیانه به نوار غزه، اقتصاد رژیم صهیونیستی را سال ها با بحران، صبغه نظامی و بی اعتمادی رو به رو خواهد کرد.

برخی از خسارت های رژیم صهیونیستی مانند از بین رفتن تجهیزات و سلاح های نظامی توسط گروه های مقاومت فلسطینی همچنان و تاپایان جنگ غیرقابل محاسبه است.

بر اساس این گزارش، ناکامی در دستیابی به پیروزی نظامی در نوار غزه، چشم مسئولان صهیونیست را کور کرده و این از شیوه رفتار آن ها و اصرار بر ادامه جنگ، آشکار است.

پیامدهای این تجاوز، همه بخش های زندگی صهیونیست ها را دربر می گیرد، به همین خاطر هر روز که می گذرد، مشخص می شود، برآوردهای انجام شده برای هزینه های این جنگ، بسیار پایین است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید