کاخ سفید هر گونه اقدام از جانب مجلس نمایندگان آمریکا را جهت اجرای طرح تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را غیرقانونی خوانده و مدعی شده است که این روند در مسیر شکست قرار دارد.

 کاخ سفید طرح استیضاح بایدن را غیرقانونی خواند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، در حالی که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده شدن برای رای‌گیری سریع در باب مجوز رسمی برای اجرای طرح تحقیقات استیضاح بایدن هستند، کاخ سفید اقدامات آنها را شکست‌خورده و غیرقانونی اعلام می کند.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، کاخ سفید آمریکا در حال انتقاد از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان این کشور است که همچنان به دنبال ادامه دادن اقدامات خود برای طرح تحقیقات استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا هستند و تلاش می‌کنند این اقدام تا پیش از تعطیلات کریسمس به نتیجه برسد.

این اقدام از آنجایی از سوی اعضای کاخ سفید و نمایندگان دموکرات مورد انتقاد قرار گرفته است که تاکنون جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا هیچ مدرک مستدلی دال بر تخلفات رئیس‌جمهور آمریکا کشف نکرده‌اند، در حالی که روند تحقیقات آنها از ماه سپتامبر آغاز شده و تاکنون هم ادامه داشته است.

«ایان سامز» سخنگوی کاخ سفید، در جریان بیانیه‌ای استدلال کرده است که گویا «مارجری تیلور گرین» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و حامی سرسخت دونالد ترامپ، در حال تدارک این حمله گسترده به دولت بایدن بوده است و عنوان کرده است همه جمهوری‌خواهان این مجلس باید به زودی در برابر همراهی‌های خود با گرین جهت بدنام کردن رئیس جمهور آمریکا پاسخ‌گو باشند.

سامز عنوان کرده است که همه ادعاهای مطرح شده از سوی نمایندگان قبل‌تر به طور کامل بررسی شده و در جریان این بررسی‌های انجام شده، همه آنها به طور کامل رد شده‌اند.

کاخ سفید گفته است جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ماه‌ها درگیر این تحقیقات بوده‌اند و هیچ سند و مدرک حساسی در تایید ادعاهایشان مبنی بر اینکه جو بایدن تخلفاتی را مرتکب شده است در اختیار ندارند. در بیانیه کاخ سفید چندین نقل قول از برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان هم برجسته شده است که به صراحت اعلام کرده اند شواهدی مبنی بر تخلف رئیس‌جمهور آمریکا ندیده‌اند.

با این حال، «جیمز کومر» سخنگوی کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه اخیر کاخ سفید را رد کرده است و رئیس‌جمهور این کشور را به «دروغ‌گویی»های مکرر به مردم آمریکا متهم کرده است. کومر در این رابطه گفته است: کنگره مسوولیت بررسی این فساد آشکار از جانب دولت را دارد و به دنبال حقایقی برای ارائه پاسخ و شفاف‌سازی های لازم برای مردم آمریکا است.

مخالفت‌های کاخ سفید با رای گیری در مورد طرح تحقیقات مذکور جهت استیضاح رئیس‌جمهور در حالی تشدید می‌شود که به گفته بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان این طرح هفته آینده به مرحله رای‌گیری خواهد رسید. طرحی که با توجه به مخالفت نمایندگان دموکرات حامی بایدن، برای اجرایی شدن نیاز به حمایت همه‌جانبه نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس دارد.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید