نخست‌وزیر بلژیک نسبت به ازسرگیری درگیری‌ها در اراضی اشغالی و تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ابراز تأسف کرد.

ازسرگیری درگیری‌ها در غزه مایه تأسف است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «الکساندر دکرو»، نخست‌وزیر بلژیک درباره ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: این مایه تأسف بسیار است؛ هرچند که آتش‌بس بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت دوام آورد و اسرای بیشتری آزاد شدند.

او در ادامه گفت: امیدوارم که تمام تلاش‌ها در همین راستا (تداوم آتش‌بس و آزادی اسرا) باشد؛ اما اینکه خشونت‌ها دوباره آغاز شده اتفاق خوبی نیست.

پیش‌تر نیز اظهارات دکرو درباره جنگ غزه موجب درگیری او با مقامات رژیم صهیونیستی شده بود. دکرو در این اظهارات از موضع رسمی اتحادیه اروپا که نابودی کامل حماس است فاصله گرفته و بر ازسرگیری مذاکرات برای اجرای راهکار دو دولتی تأکید کرده بود.

در ۲۴ نوامبر و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند؛ توافقی که قرار بود در روز دوشنبه هفته گذشته به پایان برسد، اما «حماس» در آخرین ساعات اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه برای دو روز دیگر و با همان شروط پیشین به توافق رسیده است.

اما در نهایت در روز جمعه بعد از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس یک هفته‌ای، تهاجمات رژیم صهیونیستی به غزه ازسرگرفته شد. این پس از آن اتفاق افتاد که مقامات صهیونیست مکرراً از تشدید حملات پس از پایان آتش‌بس سخن می‌گفتند.

این در حالی است که بر اساس اعلام مقامات سازمان بهداشت و درمان غزه که تحت کنترل حماس است، در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر بیش از ۱۵ هزار تن که عمدتاً زن و کودک بودند، به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید