جاذبه‌های طبیعی جنوب ایران دیدنی است از این رو همراه باشید تا بدانیم زیباترین تنگه هرمزگان کجاست.

زیباترین تنگه هرمزگان کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: در میان منطقه‌ای گرم و کویری دره‌ای عمیق و اسرارآمیز در دل زمین وجود دارد که به آن تنگه بوچیر یا تنگه چله بوچیر می‌گویند.

مسیر رسیدن به این تنگه خالی از هیجان و ماجراجویی نیست و برای دیدن آن باید هم در آب شنا کنید و هم از صخره‌ها بالا و پایین بروید.

وقتی به این دره برسید حتما از شگفتی آن متعجب می‌شوید، به‌ویژه آن که باوجود اینکه در جایی گرم قرار دارد، اما داخل تنگه هوا خنک است؛ چون عمق تنگه چله بوچیر ۵۰ متر است که این عمق زیاد سبب شده تا دمای هوا در دره، گاهی حتی به زیر صفر نیز برسد و این دره را به بهترین مکان برای تفریح حتی در فاصل تابستان تبدیل کند.

در واقع با سفر این محل یک دره نوردی استثنایی را در قلب زمین شروع می‌کنید.

تنگه بوچیر؛ زیباترین تنگه هرمزگان

تنگه بوچیر یکی از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان است. این تنگه در شهرستان پارسیان قرار دارد که در قسمت قبل به صورت خلاصه در مورد آن جملاتی بیان شد.

علت انتخاب نام بوچیر برای این تنگه، به روستایی باز می گردد که در نزدیکی آن قرار دارد و نام آن بوچیر است. به دلیل همین نزدیکی این تنگه را به این نام می خوانند.

زیباترین تنگه هرمزگان کجاست؟

روستای بوچیر، قدمت و تاریخچه طولانی دارد و مورخان دوران تاسیس آن را دوران قبل از اسلام می دانند. اولین کسانی که در این روستا ساکن شدند زرتشتیان بودند.

به دیدن تنگه بوچیر که می روید، از دیدن این همه زیبایی و خلاقیتی که طبیعیت در ایجاد آن به کار گرفته است، تعجب خواهید کرد و به پروردگاری که این همه زیبایی را در کنار هم قرار داده است، آفرین خواهید گرفت.

تنگه بوچیر، شکافی است که در دل کوه ایجاد شده و برای آنکه بتوانید از آن دیدن کنید، حتما باید وارد آب شوید. اگر فوبیای آب دارید، بهتر است به دیدن این تنگه نروید؛ زیرا ممکن است اصلا نظر مساعد شما را به خود جلب نکند.

آبی که در بوچیر جریان دارد از چشمه ای منشا می گیرد که در انتهای تنگه واقع شده است و عمق آن نیز حدود ۳۵ متر است.

شاید برایتان تعجب آور باشد که در دل زمینی که هوایش بسیار گرم و طاقت فرساست، محلی وجود دارد که باعث می شود از شدت سرما به خود بلرزید.

این منطقه عجیب و باورنکردنی، تنگه بوچیر است.

بوچیر عمقی در حدود ۵۰ متر دارد و همین عمق زیاد باعث شده که هوای جاری در تنگه بسیار خنک باشد.

زیباترین تنگه هرمزگان کجاست؟

اگر در فصل تابستان به دیدن این تنگه رفته اید، حتما این بازدید می تواند برای شما بسیار دلچسب و گوارا باشد و کار به جایی برسد که دوست نداشته باشید از این تنگه دل بکنید.

از دیگر ویژگی های این تنگه، صاف و هموار نبودن آن است.

به دلیل وجود صخره ها، شما مجبور هستید از آن ها بالا و پایین بروید و این تنوع می تواند برای شما بسیار شیرین و هیجان انگیز باشد.

دمای هوا در تنگه گاهی ممکن است به زیر صفر هم برسد. پس سعی کنید حتما لباس گرم با خود به همراه بردارید تا هیجان دیدن این تنگه با سرمای هوا فروکش نکند.

این دره حدود هزار متر طول دارد و هر چه شما به سمت جلو پیشروی کنید، عمق آن بیشتر می شود؛ برخی جاها ممکن است شما با عمق۸۰۰ متری آب هم مواجه شوید.

تنگه بوچیر کجا قرار دارد

تنگه زیبای بوچیر در استان هرمزگان، شهرستان پارسیان، روستای بوچیر واقع شده و بی‌شک یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این استان است.

در ۲۰ کیلومتری غرب بوچیر، چهواز قرار دارد و در ۱۰ کیلومتری غرب بوچیر، حمیران واقع شده است.

این تنگه از مرکز استان یعنی بندرعباس تقریبا ۳۳۰ کیلومتر فاصله دارد. برای بازدید از این روستا بهتر است ابتدا خود را به عسلویه برسانید.

زیباترین تنگه هرمزگان کجاست؟

بهترین راه برای رسیدن به عسلویه استفاده از هواپیماست.

همه روزه پروازهایی از تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز به مقصد عسلویه برقرار بوده و مسافران می‌توانند به کمک این پروازها به مقصد برسند.

راه بعدی برای رسیدن به عسلویه استفاده از اتوبوس است. شما می‌توانید با ماشین شخصی نیز خود را به عسلویه برسانید.

بعد از آن که به شهر عسلویه رسیدید، کافی است تا از خروجی شرقی این شهر خارج شوید.

این شهر ۱۲۰ کیلومتر تا تنگه بکر بوچیر فاصله دارد و شما دو ساعته به آن خواهید رسید.

در مسیر شرقی عسلویه شما از کنار فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس خواهید گذشت و پس از آن به ترتیب به چاه مبارک، سواحل سهمو جنوبی، بندو، برکه دکان، عمانی، میلکی، فومستان، پارسیان، دمتیر جنوبی، بهده و چهواز خواهید رسید.

تقریبا بیست دقیقه بعد از رسیدن به چهواز به روستای بوچیر و خروجی تنگه می‌رسید.

برای بازدید از این تنگه منحصر به فرد می‌توانید از تور بوچیر نیز استفاده کنید.

حال که دانستیم تنگه بوچیر کجاست وقت آن رسیده است تا با جاذبه‌های دیدنی این تنگه آشنا شویم.

زیباترین تنگه هرمزگان کجاست؟

تنگه زیبای بوچیر که به چله بوچیر نیز معروف است در یک منطقه کویری و نسبتا خشک قرار دارد، اما اکوسیستمی را به وجود آورده که به سبب آن هوای درون دره همواره معتدل و خنک است.

تنگه بوچیر هرمزگان یکی از عمیق‌ترین تنگه‌های استان محسوب می‌شود و عمقی معادل ۵۰ متر دارد. برای علاقه‌مندان به شنا در دل طبیعت این تنگه بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

شما می‌توانید در دو کیلومتر پایانی مسیر منتهی به آبشار شنا کنید.

طول مسیر از صخره‌های فراوانی تشکیل شده است که برای رسیدن به مقصد باید گاهی از آن‌ها بالا و پایین بروید که این خود به جذابیت مسیر خواهد افزود.

تماشای دریاچه و آبشار زیبای بوچیر برای هر گردشگری خاطره‌انگیز خواهد بود.

آب دریاچه موجود در این تنگه، رنگ سبز خاصی دارد که بسیار خیره کننده و جذاب است.

برای رسیدن به آبشار می‌توانید از مسیر چله بالا یا چله پایین استفاده کنید و نیاز است تا حتما تجهیزات لازم همراه داشته و از یک لیدر مجرب و آشنا به منطقه کمک بگیرید.

زیباترین تنگه هرمزگان کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید