حسین هاشمی نویسنده پیشکسوت عرصه طنز در مطبوعات و رادیو امروز درگذشت.

شوک به جامعه هنری ایران | درگذشت ناگهانی نویسنده مشهور ایرانی

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حسین هاشمی، نویسنده پیشکسوت طنز رادیو، امروز سه شنبه (۳۰ آبان ماه) بر اثر بیماری در گذشت.

حسین هاشمی- نویسنده پیشکسوت عرصه طنز در مطبوعات و رادیو امروز درگذشت.

سعید توکل- تهیه کننده اسبق برنامه «صبح جمعه با شما» رادیو ایران بیان کرد: حسین هاشمی از هفته نامه قدیمی و اثرگذار "توفیق" فعالیت طنزپردازی را آغاز کرد و خیلی زود در حلقه نامداران و بزرگان محفل توفیق جای گرفت. او در کنار استادانی چون محمد پورثانی، محمد حاجی حسینی، حسامی محولاتی، محمد خرمشاهی، حسین مدنی. و... جایگاه ویژه ای یافت و در ستون معروف "انگولک به جراید" با تخلص "لبوتنوری" اخبار داغ روز را به طنز می‌نوشت.

وی با اشاره به آشنایی‌اش با مرحوم هاشمی افزود: آشنایی حرفه‌ای ما در رادیو با مرحوم هاشمی به سال‌های نخست ساخت وتولید برنامه خاطره ساز صبح جمعه با شما برمی‌گردد؛ زمانی که تعدادی از طنزنگاران موسسه گل آقا جهت همکاری دعوت به عمل آمد، هاشمی که از آغاز به‌کار مجله «گل آقا» در جرگه نویسندگان و سوژه‌پردازان قرار داشت به برنامه ما پیوست و با نگاه تیزبین به مسایل مبتلا به اجتماع و نوشته‌های شیرین و طنز انتقادی خاص خودشان به هرچه محبوب تر شدن برنامه کمک شایانی کرد.

به گفته وی‌ روحیه مثبت و خستگی‌ناپذیر مرحوم حسین هاشمی به همراه حسن خلقی که داشت همواره زبانزد جمع اهل قلم بود.

ساجد قدوسیان- تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «صبح جمعه با شما» رادیو ایران هم درباره هاشمی گفت: حسین هاشمی طنزپرداز و از نویسندگان صاحب سبک این برنامه بود که تا همین سال های اخیر با ما همکاری داشت، غیر از این چند سال اخیر که درگیر بیماری شده بود، کمتر کار می کرد.

قدوسیان «شوخی با خبر» را یکی از ویژگی‌های سبک نوشتن هاشمی دانست و افزود: خبری را که طرح می‌کردیم، شوخی آن را حسین هاشمی می‌نوشت و بازیگران صبح جمعه با شما آن را اجرا می‌کردند. یکی از علاقه‌مندی های او این بود که سر ضبط برنامه می آمد و با بچه‌های قدیمی «صبح جمعه با شما» گپ و گفت می کرد. او کاملا به فضای برنامه آشنا بود و ما را خیلی کمک می‌کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید