جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی تقاضای استعفای الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی غیر علنی شد.

مجلس در جلسه غیرعلنی به بررسی استعفای نادران پرداخت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه(۳۰ آبان) مجلس شورای اسلامی، بررسی تقاضای استعفای الیاس نادران در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

پیش از آغاز دستور جلسه، محمدباقرقالیباف که ریاست صحن را بر عهده داشت در سخنانی گفت: طبق ماده ۱۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، ابتدا نماینده پیشنهاد دهنده باید به مدت ۱۵ دقیقه سخنان خود را در این باره بیان کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: محمدجواد نیکبین به عنوان نماینده، نمایندگان درخواست کننده برگزاری جلسه بررسی استیضاح نادران به صورت غیرعلنی در جایگاه سخنران حاضر خواهند شد لذا جلسه بررسی استیضاح به صورت غیرعلنی آغاز می‌شود. اگر تقاضای غیرعلنی رای آورد، جلسه ادامه خواهد یافت. اما اگر رای نیاورد جلسه بررسی استعفای آقای نادران علنی خواهد شد.

 الیاس نادران در جلسه علنی صبح روز یکشنبه - ۲۱ آبان - مجلس به نشانه اعتراض به عملکرد هیات رئیسه مجلس، مقابل جایگاه هیات رئیسه تحصن کرد و روی زمین نشست.

این تحصن یک ساعت طول کشید و در این مدت تعداد زیادی از نمایندگان با او صحبت کردند. در نهایت با وساطت حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس، نادران به تحصن خود پایان داد.

ماجرای تحصن نادران به بعد از تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند (۱) ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط است. بعد از تصویب این طرح، او لحظاتی در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کرد و انتقاد خود را از شیوه رسیدگی به این طرح و عدم اجازه برای مطرح شدن نظرات مخالفان در کلیات و جزئیات بیان کرد و گفت: بنده برای پیگیری درخواست استعفای خود و در انتقاد به این شیوه اداره جلسه به تحصن می‌نشینم.

در ادامه جلسه ۲۱ آبان محمدباقر قالیباف در واکنش به تقاضای استعفای نادران گفت: به هر حال برادر عزیز ما آقای نادران بحثی داشته و استعفا دادند، برای اینکه افکار عمومی بدانند، ما در هیات رئیسه و در آیین نامه داخلی مجلس تصویب کردیم که استعفا باید مدلل باشد و پس از آن به صحن ارائه شود. ما در هیأت رئیسه تصویب کردیم که این موضوع در هیأت رئیسه مطرح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اولین نشست هیات رئیسه، موضوع استعفای آقای نادران را مطرح می‌کنیم، اگر دلیل پذیرفته شد، در اولین نشست علنی براساس آیین نامه، استعفا را اعلام وصول می‌کنیم.

در نهایت تقاضای استعفای نادران امروز اعلام وصول شد و امروز نیز در دستور کار قرار گرفت.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید