یون سوک یول رئیس‌جمهوری کره جنوبی و فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن برای همکاری در تاسیس قوانین بین المللی در بخش انرژی هیدروژنی در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه توافق کردند.

توافق همکاری کره جنوبی و ژاپن در بخش انرژی هیدروژنی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در دیدار یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن در دانشگاه استنفورد آمریکا، دو طرف درباره راه هایی برای همکاری در بخش هیدروژنی و استفاده وسیع از اتومبیل هایی هیدروژنی در کره جنوبی و حق ثبت تعداد زیادی اختراع مرتبط با موضوعات هیدروژنی برای ژاپن مذاکره کردند.

روسای جمهوری کره جنوبی و ژاپن در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه که در سانفرانسیسکو برگزار شد شرکت کردند.

مذاکرات مقامات دو کشور یک روز پس از نشست دوجانبه در حاشیه این اجلاس به عنوان هفتمین دیدار دوجانبه در سال جاری میلادی برگزار شد. سئول و توکیو به دنبال بهبود روابط پس از سالها تنش درباره مناقشات تاریخی هستند.

یون سوک یول یادآوری کرد کشیدا و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس سه جانبه کمپ دیوید در ماه اوت (مرداد/ شهریور) برای توسعه شراکت سه جانبه به سوی مکانیسم همکاری جامع توافق کردند.

وی افزود سه کشور باید به ویژه به تقویت همکاری در زمینه هایی از جمله تکنولوژی پیشرفته، هوش مصنوعی و دیچیتال، کاهش مصرف کربن و انتقال به سوی انرژی های پاک بپردازند.

در آغاز این جلسه دوجانبه کشیدا و یول با گروهی از نمایندگان استارت آپ ژاپنی و کره جنوبی که در سیلیکون ولی کار می کنند و همچنین کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه سابق آمریکا در دانشگاه استنفورد ملاقات کردند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد قرار است اوایل سال آینده میلادی کره جنوبی یک مرکز استارت آپی کره ای در توکیو بازگشایی کند تا به عنوان کانونی برای تبادلات استارت آپی میان ژاپن و کره جنوبی کار کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید