دریافت ویزای شینگن فرایندی جذاب و گاه مضطرب‌کننده است، همراه باشید و درباره کشورهای ویزای شینگن بیشتر بدانیم.

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

سلام نو _ سرویس گردشگری: این روزها دریافت ویزای شینگن تضمینی برای بسیاری از ایرانیانی که قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای شینگن را دارند، یک چالش جدی است؛ چرا که بسیاری از شرکت‌های اخذ ویزا و سازمان‌های مهاجرتی ادعای دریافت ویزای تضمینی شینگن را دارند، در حالی که بعد از دریافت هزینه‌ ها از متقاضی ممکن است، این خدمت را به درستی انجام ندهند.

از این رو در این مقاله قصد داریم تمام زوایای اخذ ویزای شینگن تضمینی را بررسی کنیم تا اگر شما هم قصد دریافت این ویزا را داشته باشید، با اطلاعات و آگاهی کامل نسبت به اخذ آن اقدام کنید.

ویزای شینگن چیست

ویزای شنگن برای سفرهای ترانزیتی و یا اقامت کوتاه مدت درون محدودۀ شنگن است که برای مدتِ نه بیشتر از ۹۰ روز در یک دورۀ ۱۸۰ روزه می باشد.

ویزای ورود به محدودۀ شنگن را از کشورهای عضو شنگن می‌توان اخذ نمود که برای سفر به کشورهای شنگن نیز معتبر می باشد و می‌بایست از کشوری که مقصد اصلی‌ست درخواست شود.

چنانچه قصد سفر به چندین کشور عضو شنگن دارید، هیچیک از این کشورها مقصد اصلی به شمار نمی‌روند و می‌بایست درخواست ویزا از کشوری که اولین ورود شما به آنجا صورت می گیرد درخواست شود.

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

بعد از جنگ جهانی دوم و ایجاد اتحادیه اقتصادی اروپا بحث ها بر سر این آغاز شد که چه طور می توانند به دوره ی قبل از محدودیت ها برگشت و افراد به طور آزادانه بین کشورهای اروپایی رفت و آمد داشته باشند.

در ۱۷ خرداد ۱۹۸۴ فرانسه و آلمان اولین قدم ها را برای سفر آزادانه افراد بین کشورهای اروپایی برداشتند که آغازی شد برای امضای معاهده شینگن توسط ۵ کشور دیگر در سال ۱۹۸۵. این کشورها شامل فرانسه، آلمان، بلغارستان، لوکزامبورگ و هلند می‌شد.

این تعهد نامه در دهکده ای واقع در جنوب شرقی لوکزامبورگ به نام شینگن امضا شد.

۵ سال بعد در ۱۹۹۰ قوانین جامع تری برای معاهده شینگن مانند رفت و آمد آزادانه ی افراد، برداشتن محدودیت و مرزها بین کشورهای عضو و ایجاد سیستم یکپارچه ای که به مقامات اجازه می دهد در سرتاسر قاره اروپا با هم همکاری داشته باشند درنظر گرفته شد.

کمی بعد کشورهای ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و یونان به کشورهای دیگر اضافه شده و تعداد کشورهایی که شینگن را امضا کردند به عدد ۲۶ رسید.

منطقه ی شینگن، بخشی در اروپا است که ۲۷ کشور اروپایی را شامل می شود. این کشورها محدودیت های مرزی بین خود را به منظور رفت و آمد آزادانه ی افراد و معاملات تجاری بین خود لغو کرده اند.

تمام این ۲۷ کشور از قوانین یکدستی جهت مقابله با جرم و تقویت سیستم قضایی و همکاری با پلیس پیروی می کنند.

با داشتن ویزای یکی از کشورهای عضو حوزه شینگن می توانید به طور آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزای کشور دیگر در این منطقه آزادانه رفت و آمد کنید، البته که قوانین ومقرراتی تعیین شده است که ملزم به رعایت آنها هستیدبه طور مثال یکی از آنها این است در پایان مهلت مقرر در ویزای خود باید این منطقه را ترک کنید.

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

کشورهای عضو این منطقه سخت گیری های شدیدی در پذیرش افراد دارند، به عنوان مثال از پذیرش متقاضیانی که دارای سابقه کیفری هستند جلوگیری می شود.

منطقه شینگن بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دربر میگیرد به جز کشور ایرلند و کشورهایی که به زودی قرار است بخشی از رومانی، بلغارستان، کرواسی و قبرس شوند. اگر چه کشورهای نروژ، ایسلند، سوئیس و لیختنشتاین عضو اتحادیه اروپا نیستند اما در منطقه شنگن قرار داشته و این معاهده را امضا کرده اند.

کشورهای ویزای شینگن

اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد و سویس می باشند.

ویزا در صورتی صادر می شود که متقاضی محدودۀ شنگن را پیش از انقضاء مدت ویزا ترک نماید.

افزون بر آن، متقاضی می‌بایست هزینۀ کافی را برای مدت اقامت دارا باشد و همچنین اسناد حمایتی مربوطه را ارائه دهد.

در حال حاضر شینگن از ۲۷ کشور تشکیل شده است که تمام آنها در اروپا واقع شده اند که از این تعداد

  • ۲۳ کشور قوانین شینگن را به طور کامل اجرا می کنند.
  • ۴ کشور عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا هستند که قوانین شینگن را ازطریق یک توافق خاص که مربوط به معاهده شینگن هست اجرا می کنند.
  • کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختنشتاین عضو وابسته شینگن هستند اما عضو اتحادیه اروپا نمی باشند. کشورهای مذکور از اعضای منطقه آزاد تجاری اروپا بوده و قوانین شینگن را طبق معاهده ای خاص که مربوط و وابسته به شینگن است اجرا می کنند.
  • کشورهای موناکو، سن ماریانو و واتیکان سیتی مرزهای خود را باز گذاشته و محدودیت ها را برداشته اند اما عضو منطقه شینگن نیستند و این عهدنامه را امضا نکرده اند.
  • کشورهای ایرلند، رومانی و بلغارستان همچنان مایل به پیوستن به منطقه شینگن نیستند اما قبرس قصد ملحق شدن به شینگن را دارد. همچنین کشورهای مذکور عضو اتحادیه اروپا هستند.

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

جالب است بدانید مرزهای خارجی شینگن به میزان ۵۰.۰۰۰ کیلومتر طول دارند که ۸۰ درصد آن را آب و ۲۰ درصد را خشکی تشکیل داده است. تعداد بی شماری فرودگاه و بندر در این منطقه وجود دارد و جمعیتی بالغ بر ۴۱۹.۳۹۲.۴۲۹ ساکن این منطقه دراروپا هستند.

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و شما به روش های مختلف می توانید موفق به کسب این ویزا شوید.

از مهمترین انواع ویزای شینگن ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تحصیلی و اخذ ویزا از طریق اسپانسرشیپ می باشد. اما مطلوبترین آن ویزای تورزیستی و یا گردشگری است.

برای اخذ ویزای شینگن نیازمند دارا بودن شرایط خاصی مانند تمکن مالی مناسب می باشید.

یکی دیگر از مواردی که در اخذ ویزای شینگن به شما کمک می کند داشتن دعوتنامه از اقوامی که در یکی از کشورهای عضو حوزه شینگن زندگی می کنند می باشد.

به علاوه شما می توانید از کارفرمای خود در یکی از کشورهای عضو شینگن، دعوتنامه کاری دریافت کنید.

سریع ترین راه اخذ ویزای شینگن

یکی دیگر از روش های دریافت ویزا دارا بودن دعوتنامه است که در دریافت ویزای شینگن بسیار موثر بوده و مدرک معتبری محسوب می شود.

یکی از معتبرترین دعوتنامه هایی که می توانید داشته باشید، دعوتنامه از طرف دانشگاهی است که برای تحصیل درنظر گرفته اید.

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

در واقع شما از طریق ویزای تحصیلی و با دارا بودن دعوتنامه اقدام به دریافت ویزای شینگن می کنید.

برای اخذ دعوتنامه باید درابتدا مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه مد نظرتان فرستاده و منتظر بررسی آنها باشید. درصورتی که از سمت دانشگاه پذیرفته شوید از سوی استاد و دپارتمان دانشگاه دعوتنامه دریافت میکنید.

حال وقت آن است برای اخذ ویزا اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که اخذ ویزای تحصیلی شینگن دست کم ۳ ماه زمان میبرد، پس نمی توان ویزای تحصیلی را هم جزو سریعترین روش اخذ ویزای شینگن ۲۰۲۳ درنظر گرفت.

ویزای شینگن کاری هم مانند ویزای تحصیلی به دعوتنامه نیاز دارد و شما باید از سوی کارفرمای خود دعوتنامه داشته باشید. اما اخذ این نوع از ویزا هم زمانبر است زیرا برای مذاکرات با کارفرما یا بعضا تعاملات بین شرکت خود و شرکت خارجی نیاز به زمان دارید.

روش دیگر اخذ ویزای شینگن اسپانسرشیپ است. اگر دارای اقوام درجه اول یا دوم در یکی کشورهای عضو حوزه شینگن هستید که از حق شهروندی و یا اقامت دائم برخوردار است می توانید به راحتی و سرعت ویزای شینگن دریافت کنید. به این ترتیب که فرد مقیم آن کشور دعوتنامه ای مبنی بر دعوت شما به کشور مورد نظر ارسال می کند.

البته فرد دعوت کننده باید دارای شرایطی باشد مثلا از نظر مالی در وضعیت مطلوبی بوده و بتواند هزینه های مربوط به شما را ساپورت کند. در دعوتنامه باید مشخصات هویتی، آدرس محل سکونت فرد دعوت کننده و اثبات وضعیت مالی را ذکر شده باشد.

در صورتی که فرد متقاضی این ویزا دارای دعوتنامه اسپانسرشیپ باشد فقط میبایست مدارک اولیه اخذ ویزای شینگن مانند پاسپورت معتبر و مدارک هویتی ارائه دهد. بیشتر مسئولیت اصلی در این نوع ویزا بر عهده اسپانسر است.

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

قیمت ویزای شینگن تضمینی

ویزای شینگن تضمینی بعضی وقت‌ها به قیمت ممنوعیت سفر تا چندین سال به منطقه شنگن برایتان تمام می‌شود.

بعضی از شرکت‌های مسافرتی و توریستی با شعارهایی نظیر، آشنا داشتن در سفارت، قراردادن دعوت نامه یا ویزای کشورهای معروف مثل کانادا بر روی پاسپورت، عودت وجه پرداختی در صورت ریجکتی ویزا سعی دارند قیمت ویزا شینگن را افزایش دهند.

این شرکت‌ها می‌دانند که ویزاهایی که به طور انفرادی درخواست می‌شوند هیچ تضمینی برای صادرشدن ندارند و فقط مدارک و شرایط متقاضی است که می‌تواند شانس ویزا شدن پرونده را افزایش دهد.

البته برخی از شرکت‌های توریستی، ویزای شینگن تورهای گروهی خود را به‌صورت تضمین شده اخذ می‌کنند که این موضوع به دلیل سابقه عالی و اعتبار بالا نزد سفارت کشور موردنظر است.

روشی که هزینه ویزای شینگن را پرداخت می‌کنید بستگی به کشور مقصد و نحوه درخواست شما دارد. اکثر کشورهای عضو این منطقه قیمت ویزای شینگن را توسط کارگزاری‌های خود به‌صورت نقدی دریافت می‌کنند.

بااین‌حال در میان آنها کشورهای پیدا می‌شوند که از شما هزینه‌ را به‌صورت آنلاین و با کارت‌های اعتباری بین‌المللی دریافت کنند.

برای مثال کشور سوئد هزینه درخواست ویزای شنگن را به‌صورت آنلاین از شما اخذ می‌کند.

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

از طرفی درصورتی‌که فرایند درخواست ویزای شنگن را به یک شرکت مسافرتی واگذار کنید می‌توانید هزینه ویزای این کشور را به‌صورت نقدی یا ریالی پرداخت نمایید.

هزینه ویزای شینگن بسته به سن متقاضی نوع درخواست و دیگر موارد متغیر است.

قیمت ویزای شینگن اسپانیا

۵۰ روز زمان برای دریافت ویزا
یک بار ورود
۹۰ روز اقامت در ۶ ماه

۱۰۰۰یورو

قیمت ویزای شینگن اتریش

۹۰ روز زمان برای دریافت ویزا
یک بار ورود
۹۰ روز اقامت در ۶ ماه

۱۰۰۰یورو

قیمت ویزای شینگن یونان

۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان / ویزای عادی
۹۰ روز زمان برای دریافت ویزا
یک بار ورود
۹۰ روز اقامت در ۶ ماه

قیمت ویزای شینگن نروژ

۶۰ روز زمان برای دریافت ویزا
یک بار ورود
۹۰ روز اقامت در ۶ ماه

۱۰۰۰یورو

قیمت ویزای شینگن سوئیس

۶۰ روز زمان برای دریافت ویزا
یک بار ورود
۹۰ روز اقامت در ۶ ماه
توریستی

۱۰۰۰یورو

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

قیمت ویزای شینگن چک

۴۵ روز زمان برای دریافت ویزا
یک بار ورود
۹۰ روز اقامت در ۶ ماه
توریستی

۱۰۰۰یورو

قیمت ویزای شینگن دانمارک

۵۰ روز زمان برای دریافت ویزا
یک بار ورود
۹۰ روز اقامت در ۶ ماه
توریستی

۱۰۰۰یورو

قیمت ویزای شینگن فنلاند

۴۵ روز زمان برای دریافت ویزا
یک بار ورود
۹۰ روز اقامت در ۶ ماه
توریستی

۱۰۰۰یورو

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

قیمت ویزای شینگن لهستان

۳۰ روز زمان برای دریافت ویزا
یک بار ورود
۹۰ روز اقامت در ۶ ماه
توریستی

۱۰۰۰یورو

هزینه ویزای بلند مدت در صورت ترانزیت برای برزگسالان ۹۰ یورو و در صورت کوتاه مدت ۶۰ یورو میباشد که این هزینه برای کودکان ۳۵ یورو میباشد.

دانشمندان و محققان و اعضای خانواده ی کسانی که ملیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند و دیپلمات هایی که پاسپورت رسمی دارند مبلغ ۳۵ یورو برایشان در نظر گرفته شده است
هزینه دریافت ویزا غیر قابل بازستانی است و باید این هزینه را نقدی و بصورت ۵ یورویی ، ۱۰ یورویی و ۲۰ یورویی پرداخت کنید.

کشورهای ویزای شینگن + قیمت ویزای شینگن تضمینی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید