اسماعیل خطیب، خطیب وزیر اطلاعات: حمله طوفان الاقصی مبدا تاریخی جدیدی برای محو رژیم صهیونیستی خواهد بود؛ این حمله غافلگیرکننده و جبران‌ناپذیر، تمام نظام پوشالی رژیم صهیونیستی را از هم پاشاند.

وزیر اطلاعات: حمله طوفان الاقصی مبدا تاریخی جدیدی برای محو رژیم صهیونیستی خواهد بود

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، ‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خطیب، وزیر اطلاعات در سی‌امین همایش روسای حفاظت‌واطلاعات قوه قضاییه ‌با اشاره به عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: این ایام با حوادثی روبه‌رو هستیم که به تعبیر آیه شریفه 25 سوره مبارکه احزاب، خداوند می‌فرماید: به این‌ها بگویید غضب و غیظی که نسبت به مؤمنین دارند برای آن‌ها خیری نخواهد داشت و نتیجه‌بخش نخواهد بود، آنچه را که از عصبانیت و سختگیری بر مؤمنین نازل می‌کنند یا اجرا می‌کنند بدانید ثمره‌ای برای آن‌ها نخواهد داشت، بلکه مؤمنین به قتال خدا کفایت‌شان می‌کند، جنگ مؤمنین، حمله مؤمنین، عملیات مؤمنین و جهاد مؤمنین است که خدای تبارک‌وتعالی آن‌ها را وعده پیروزی می‌دهد، خداوند متعال در این جهت آن را تضمین و برای مؤمنین قطعی دانسته است. خداوند هم قدرتمند و هم عزت بخش است.

خطیب با تأکید بر شکست ترمیم‌ناپذیر رژیم صهیونیستی گفت: این حمله غافلگیرکننده و جبران‌ناپذیر، تمام نظام پوشالی رژیم صهیونیستی را از هم پاشاند. رژیمی که یک قالب افسانه‌ای و یک تصویر هالیوودی برای خودساخته و سال‌ها بر آن تأکید کرده بود. سران آن می‌گفتند همه دولت‌ها ارتش دارند و رژیم صهیونیستی ارتشی دارد که دولت دارد و دولت پوشالی و اشغالی را در درون آن می‌دیدند، این رژیم قدرت نظامی و قدرت امنیتی خود را همیشه به رخ می‌کشید و بارها بر این تأکید می‌کرد که توانمندی عملیات در هر جای دنیا را دارد و از خود به‌عنوان چهارمین ارتش دنیا یاد می‌کرد، بنابراین قدرتی درست کرده بودند که برخی از کشورهای منطقه علت عادی‌سازی روابط خود را در همین ادعای خیالی دانسته و امنیت منطقه را در ایجاد شرایط جدید و عادی‌سازی می‌دیدند.

وزیر اطلاعات با اشاره به عملیات رزمندگان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی بیان داشت: این رژیم با یک عملیاتی که نه چارچوب تجهیزاتی، نه امکانات و نه اطلاعات و تشکیلات آن، قابل قیاس با ارتش سرتاپا مسلح و آموزش‌دیده و ارتشی که موردحمایت قدرتمندان دنیا و ابرقدرتِ مدعی یعنی آمریکا، نبود با یک نیروی توانمند باایمان، باانگیزه و جهادی از هم پاشید. به اعتراف سران رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها، هیچ زمان اسرائیل به قبل از طوفان الاقصی برنمی‌گردد و به تعبیر ما، بعد از طوفان الاقصی شرایط اسرائیل تاریخی است و به تعبیر بنده، خود مبدأ تاریخ است. یعنی از این به بعد رژیم صهیونیستی را باید تقسیم کنیم به قبل از طوفان و بعد از طوفان و این نشان‌دهنده زوال و نابودی برای این رژیم است. رژیمی که آماده می‌شد تبدیل به یک قدرت جهانی شود ناگهان با فروپاشی مواجه شد و این نکته مهمی است و این موضوع بیش از هر موضوع دیگری آن‌ها را ناامید می‌کند و آن زحمات را هدر رفته می‌بینند.

خطیب گفت: رژیم صهیونیستی برای قدرت‌نمایی و تثبیت جایگاه قدرت خود با مدیریت و فرماندهی مستقیم آمریکا و حضور رسمی افسران آمریکا در رژیم صهیونیستی دست به مقابله‌ای زد که بتواند قدرت و اقتدار خود را تثبیت کند و آن را با جنایت، کشتن غیرنظامی‌ها و بمباران‌های مستمر همراه کرد، اما به لطف الهی امروز برخلاف گذشته ما شاهد هستیم که افکار عمومی اکثریت دنیا علیه این رژیم بسیج شده است و خیلی از افرادی که جزء طرفداران افراطی این رژیم غاصب هستند، تلاش می‌کنند به نحوی نسبت به این اقدامات موضع داشته باشند.

وزیر اطلاعات با اشاره به حضور سران کشورهای غربی در سرزمین‌های اشغالی افزود: رژیم صهیونیستی تاکنون عملیات مختلفی را شاهد بوده، عملیات‌های 22 روزه، 33 روزه، عملیات احرار، عملیات‌های سیف‌القدس و حتی جنگ با کشورهای عربی و همواره در برخورد با این موضوع ادعای پیروزی کرده و هیچ زمان شاهد این نبودیم که در حین عملیات، سران کشورهای دنیا در اسراییل حضور پیدا کنند. امروز هنوز نتیجه اقدامات روشن یا کامل نشده یعنی هیچ آتش‌بس، صلح و پایانی اعلام‌نشده و سران کشورهای مختلف و در رأس آن‌ها آمریکا وارد منطقه شده و مستقیماً به سرزمین‌های اشغالی می‌روند، فرانسه، انگلیس و… هیچ رسانه و کشوری و حتی سران خود این رژیم غاصب، دم از پیروزی نمی‌زنند و این‌یکی از ویژگی‌های مهم این عملیات است.

خطیب اظهار داشت: برای ثبات و اقتدار رژیم صهیونیستی و تبدیل چهره امنیتی، نظامی این رژیم به یک چهره متمدن توسعه‌یافته، سه حرکت بزرگ را شروع کردند:

گام اول، تبدیل کردن رژیم اشغالی به یک کشور توسعه‌یافته و فناوری بود. امروز در هند، چین، روسیه و آمریکا و خیلی از این غول‌های فناوری بزرگ دنیا، دارندگان تابعیت رژیم صهیونیستی هستند و حضور مدیریتی و فعال و فنی دارند. آن‌ها تلاششان این بود که تا سال 2025 این رژیم اشغالی را تبدیل به یک مرکز بزرگ فناوری دنیا کنند و هزینه‌های گزافی را در این جهت خرج کردند.

در گام دوم، تلاش کردند با عادی‌سازی روابط با کشورها، این رژیم را در دنیا تثبیت کنند و عملاً روابطش را با همه دنیا اصلاح و آن را به یک کشور توانمند ازنظر دیپلماسی فعال و نقش‌آفرین در دنیا، تبدیل کنند.

گام سوم، تلاش برای ایجاد بازدارندگی بود. آن‌ها بسیار کوشیدند و نمونه‌ای از آن را که در سال گذشته در جنگ ترکیبی مشاهده کردیم که محوریت رژیم صهیونیستی در اقدامات و عملیات‌هایی که نشان‌دهنده قدرت و در جهت ایجاد بازدارندگی است در آمریکای لاتین، در کشورهای آفریقایی، ایران و در کشورهای منطقه، آذربایجان و خیلی از کشورهای دیگر، نقش مؤثر عملیاتی داشته باشند و رژیم صهیونیستی به شکل‌های مختلف این نقش را ایفا کرد.

وزیر اطلاعات با تشریح سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه بیان داشت: آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده بودند، هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزین آمریکا بشود مگر رژیم صهیونیستی، این برنامه‌ای بود که در کوتاه‌مدت می‌خواستند آن را اجرایی و عملیاتی کنند و جلساتی را در مورد داعش، کردها و در موضوعات مختلف در سرزمین‌های اشغالی برگزار کردند و سران آن‌ها را به شکل علنی یا غیرعلنی به آنجا کشاندند، همانطور که در بحث جنگ ترکیبی نسبت به ضدانقلاب و معاندین انجام دادند، همین تلاش را در کشورهای دیگر صورت دادند و عملیات طوفان الاقصی یکی از راهبردی‌ترین و اساسی‌ترین برنامه‌های آمریکایی‌ها را در منطقه از بین برد.

خطیب با اشاره به تحولات منطقه بیان داشت: راهبرد آمریکایی‌ها، چینی‌ها، روس‌ها و هر کشوری در منطقه غرب آسیا تغییر خواهد کرد. این ثمره و برکت جهادی است که انجام‌شده و هیچ‌کس نمی‌تواند بر اساس راهبردهایی که تاکنون بر آن تکیه داشته برنامه‌ریزی‌هایش را تداوم ببخشد، به همین دلیل اظهارنظرهای اندیشکده‌های غربی نشان‌دهنده سردرگمی در راهبرد است و راهبرد غربی‌ها و آمریکا در منطقه قطعاً تغییر خواهد کرد که هنوز نتوانستند در مورد آن تصمیم بگیرند.

وزیر اطلاعات گفت: ما باید با یک سیاست فعال نسبت به آنچه را که در پیش خواهد بود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و بتوانیم با تسریع، تعمیق و گسترش شرایط ارتباطات و تعاملات سیاسی با همسایگان و کشورهای منطقه برای شرایط جدیدی که در مورد عادی‌سازی فراهم‌شده، برنامه‌ریزی و تدبیر کنیم. سیاستی که رهبر عزیزمان اعلام کردند و بر اساس آن نظام دنبال خواهد کرد، متکی بر این است که منشأ این جنایت و تمام این ظلم‌ها به عهده آمریکا است و آمریکا باید پاسخگو باشد. از طرفی محور مقاومت در دفاع و مسئولیتی که از شرایط سرزمینی و مردم خود دارد، موردحمایت قطعی و دائمی ایران خواهد بود و البته مقاومت خود تصمیم‌گیرنده جهاد، مبارزه، شیوهٔ راه و نحوهٔ تداوم آن است، بنابراین نه به آن‌ها دستور داده می‌شود و نه آن‌ها منع می‌شوند، بلکه از تصمیمات آن‌ها حمایت خواهد شد.

خطیب با اشاره به اقدامات دولت آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: تلاش دولت این است که بتواند در این دوره اقداماتی زیربنایی، اساسی و اثرگذار در کشور به وجود بیاورد، یکی از اقدامات بزرگی که این دولت به آن پرداخت بحث حذف ارز ترجیحی بود که انصافاً یک اقدام شجاعانه‌ای بود که در برنامه پنجم، ششم، همه این‌ها آمده بود، ولی عملیاتی نشد. شاید تبعات و هزینه‌هایش برای دولت خیلی زیاد بود، اما این هزینه‌ها را پذیرفت و این اقدام اثرگذار و زیربنایی را مبنا قرارداد. نکته دومی که دولت تلاش می‌کند به آن بپردازد ایجاد رشد اقتصادی است، در بحث رشد شاخص‌های اقتصادی؛ رشد سرمایه‌گذاری، کاهش نقدینگی، کاهش بیکاری، افزایش صادرات چه در حوزه نفت و چه در غیرنفتی و در بحث تقویت نظام مالیاتی، افزایش صادرات نفت، توسعه گاز، پتروشیمی و معادن، موفقیت‌های اساسی است که در این دوره حاصل‌شده است. با همه سختی‌هایی که امروز وجود دارد، شاهد افزایش ده برابری یارانه‌ها در کشور هستیم و سرمایه‌گذاری در بحث مسکن و کریدورها و راه‌های ارتباطی شمال، جنوب، شرق و غرب صورت گرفته و امروز شاهد رشد ترانزیتی در کشور هستیم و در موضوع مولدسازی و همچنین در آزادسازی ارزها در جهت منافع کشور موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده است. دولت در موضوع سیاست خارجی با تنش‌زدایی، ارتباطات و تعاملات با همسایگان توانست تعامل اقتصادی و ارتباطات سیاسی با کشورها را تسهیل کند؛ بنابراین امیدواریم دولت با هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بتواند در جهت یک نظام اقتصادی باثبات حرکت کند.

وی افزود: به لطف الهی شاهد بودیم که علی‌رغم تنش‌هایی که در بحث فلسطین، اوکراین و در بحث کالاهای اساسی به وجود آمد، شرایط‌مان بهبود پیدا کرد. این همراهی با مردم، حضور در جمع مردم، حضور چهره به چهره رئیس‌جمهور محترم در جامعه، این‌ها همه زمینه امید را فراهم می‌کند و هر اقدام، تصمیم، اظهارنظر و فعالیتی را که می‌خواهیم شکل عملی به آن بدهیم باید در جهت بیانات رهبر عزیزمان و فرمانده حکیم و فرزانه‌مان باشیم، یعنی باید امیدبخش، اعتماد ساز و موجب جلب رضایت عمومی باشد.

وزیر اطلاعات با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت، حضور و همراهی مردم، می‌تواند امنیت زا باشد و شرایط توسعه را پیش ببرد.

خطیب با تأکید بر هم‌افزایی و تعامل جامعه اطلاعاتی گفت: دوستان، برادران و همکاران شما در مجموعه وزارت اطلاعات تمام تلاش و همت خود را به کار بستند که بتوانند با هم‌افزایی، تعامل و با مشارکت و با ارتباطاتی که با تعبیر جهاد تفاهمی که رهبر عزیز و فرزانه‌مان به کاربردند و وظیفه خود را عملی نماید، امروز شاهد هستیم که اقدامات امنیت‌زای کشور موفق بوده و در عمل نشان دادیم که می‌توانیم در برابر هر کشوری که علیه امنیت ما قدمی بردارد اقدام بازدارنده داشته باشیم و باید تأکید کرد که سازمان‌های اطلاعاتی، حفاظتی و مجموعه دستگاه‌هایی که در جهت فعالیت‌های اطلاعاتی قدم برمی‌دارند، اعضای این موفقیت هستند و تعاملی که در بین آن‌ها در این موفقیت فراهم‌شده می‌تواند این نقش را تداوم بخشد و یکی از استوانه‌های اساسی این مجموعه حفاظت‌واطلاعات قوه قضاییه است. حفاظت‌واطلاعات قوه قضاییه با دو عامل اساسی می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را به دست بیاورد، یک پاک بودن مجموعه حفاظت و دوم اینکه علاوه بر اشراف، پیشگیری، صیانت، هم‌افزایی، همکاری، تعامل و هر آنچه به شکل اساسی و جدی و اثرگذار در صحبت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای عبداللهی بود. این را تأکید می‌کنم که حفاظت زمانی موفقیت و اثرگذاری خود را صدچندان می‌کند که بازدارندگی ایجاد کند، ما در پیشگیری، اشراف و مقابله معمولاً اقداماتمان سلبی و دفاعی است اگر آن را با برنامه‌ها و طراحی‌های ایجابی اثرگذار و ماندگار و بازدارنده همراه کنیم می‌توانیم نتیجه صدچندانی به دست بیاوریم و این نقش اساسی در مبارزه با فساد خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این ملاحظه تأکید می‌کنم که حفاظت‌واطلاعات قوه باید بداند یک مجموعه قضایی یا یک مجموعه کارمندی یا یک مجموعه وابسته نیست بلکه ماهیتی اطلاعاتی دارد و هر چه بتواند بر این بنیه اطلاعاتی خود بیفزاید و آن را تقویت کند و جنبه‌های حرفه‌ای آن را سازمانی و نهادینه کند می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را به دست بیاورد. وزارت اطلاعات همانند گذشته، آماده همه نوع همکاری و همراهی با حفاظت‌واطلاعات قوه قضاییه است و آن را مجموعه‌ای لازم برای دستگاه قضایی می‌داند و بر تداوم فعالیت و گسترش آن در مجموعه دستگاه قضایی تأکید دارد و باید این مجموعه تقویت شود و در مرکز حفاظت نیروهای ارزشمند، مخلص، متدین، اثرگذار و توانمندی هستند که می‌توانند در مبارزه با فساد توفیقات بزرگی را با مدد الهی به دست بیاورند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید