دبیرکل سازمان ملل در دیدار امیرعبداللهیان گفتک وضعیت انسانی در غزه فاجعه بار است و همه طرف‌ها برای توقف فوری جنگ و ارسال کمک‌های انسان دوستانه باید تلاش کنند.

وضعیت انسانی در غزه فاجعه‌بار است

به گزارش سلام نو به نقل از  راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک حضور دارد، جمعه شب پنجم آبان ماه در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن اعلام مجدد حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی، نسل‌کشی رژیم اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

وی که به منظور شرکت در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین به نیویورک سفر کرده است، با آنتونیو گوترش درباره آخرین تحولات خاورمیانه و وضعیت نوار غزه گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار تأکید کرد که سکوت برخی کشورها و همراهی آمریکا در برابر تهاجم وحشیانه و نسل‌کشی رژیم اسرائیل، عامل تشجیع این رژیم آپارتاید برای تشدید حملات علیه غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری شده است.

وزیر امور خارجه همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران حمایت مستمر از مبارزات رهایی‌بخش و مقاومت مردم فلسطین با هدف تحقق کامل حقوق انسانی آن‌ها را در زمره اصول اساسی سیاست خارجی خود قرار داده است.

امیرعبداللهیان بر ضرورت اقدام فوری و قاطع جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد به‌ویژه شورای امنیت آن در انجام وظایف خود در زمینه حمایت از مقاومت مردم فلسطین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین تأکید کرد: ایران از هرگونه راه حل سیاسی که موجب توقف فوری جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه، ارسال کمک‌های مستمر انساندوستانه و مقابله با کوچ اجباری مردم غزه است، حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان افزود: در صورت تداوم وضع کنونی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، هرگونه احتمالی مبنی بر گسترش دامنه جنگ و گشودن جبهه‌های جدید در منطقه علیه رژیم اسرائیل متصور است.

وزیر امور خارجه همچنین تأکید کرد: استقرار صلح پایدار و عادلانه در منطقه تنها با رفع کامل اشغال فلسطین، بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین خویش، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس یک همه‌پرسی با حضور کلیه ساکنان اصلی آن از جمله یهودیان، مسیحیان و مسلمانان و در نهایت تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف بر مبنای طرح سیاسی ثبت‌ شده جمهوری اسلامی ایران نزد دبیرخانه سازمان ملل متحد، میسر است.

گوترش نیز در این دیدار ضمن تأکید بر نقش منحصر به فرد ایران در منطقه، خواستار ادامه تلاش‌های دیپلماتیک و سازنده سیاسی جمهوری اسلامی ایران شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد وضعیت انسانی در غزه را فاجعه بار خواند و بر توجه همه طرف‌ها برای توقف فوری جنگ و ارسال کمک‌های انساندوستانه تأکید کرد.

گوترش گفت: همه ما باید برای برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان تلاش کنیم. اولویت بنیادی سازمان ملل متحد، ارسال کمک‌های بشردوستانه و برقراری آتش‌بس است و ما بر راه‌حل سیاسی تأکید داریم./ فارس

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید