برای اینکه اصالت را در «شهر لوازم‌خانگی» ببینید، تنها کافی است به آنچه که این فروشگاه بزرگ و معتبر از خود منتشر می‌کند، نگاه کنید. معمولاً به فاصله زمانی کمی، همه حرف‌های حساب‌شده و مستدل این فروشگاه توسط غیراصیل‌ها کپی و از طریق رادیو و تلویزیون به خورد مردم داده می‌شود.

سراب تبلیغات ایرانی یا فروشگاه معتبر؟! مسئله این است

تابه‌حال پیش‌آمده به توصیه‌های دلسوزانه دیگران گوش نکنید و بعد پشیمان شوید؟ برای من چند بار این اتفاق افتاده و هر بار آرزو کردم زمان به عقب برمی‌گشت و تصمیم دیگری می‌گرفتم. گاهی لجوجانه و از سر غرور و گاهی از روی احساسات و تحت‌تأثیر اخبار دروغین این اشتباه را کردم.

می‌خواهم چیزی را که از اشتباهاتم در خرید از بعضی فروشگاه‌های به‌اصطلاح معروف و معتبر آموخته‌ام در میان گذارم. همین‌جا تأکید می‌کنم همه فروشگاه‌ها این‌گونه نیستند و اتفاقاً بعضی‌ها به‌خوبی راه جلب رضایت مشتری را می‌دانند.

مشکل آنهایی هستند که با هدف سودجویی و کلاهبرداری از روی دست معتبرها کپی می‌کنند. اگر این مقاله را تا پایان بخوانید به نتایج جالبی می‌رسید.

نشانی سراب تبلیغات ایرانی

می‌خواهیم مشت آن فروشگاهی را باز کنیم که با دروغ تضمین قیمت، مردم را به سمت خود می‌کشد؛ اما ناامیدانه روانه خانه‌هایشان می‌کند. این فروشگاه به عملکرد صادقانه و قانون‌مدار فروشگاه‌های معتبر نیز ضربه می‌زند.

آنها با کپی‌برداری از یک فروشگاه معتبر نوشته‌اند تضمین قیمت حتی اگر کالایی هزار تومان ارزان‌تر از کالای ما پیدا کنید. کافی است از فروشگاه‌های محلی قیمت تلویزیون یا یخچال یک برند را به دست آوریم. حالا وقت آن است که با چند تماس از قیمت همان کالا در فروشگاه سودجو مطلع شویم.

متوجه اختلاف قیمت زیادی می‌شویم، پس با فروشگاه متقلب و دروغگو تماس می‌گیریم. چیزهای جالبی دستگیرمان می‌شود. متوجه می‌شویم کالایی که در فروشگاه محلی دیده‌ایم فیک است، گارانتی‌اش اشکال دارد، خدمات پس از فروش ندارد و خیلی چیزهای دیگر؛ اما آیا این‌چنین است؟

همه می‌دانیم این‌ها توجیهاتی برای فرار از زیر بار مسئولیت است. این فروشگاه فقط شعار ضمانت قیمت را می‌دهد و تنها به جیب خود و سوءاستفاده از اعتماد مردم فکر می‌کند. این در حالی است که هم‌زمان فروشگاهی بزرگ‌تر و معتبرتر با چند شعبه در سطح ایران هست که شعار «تضمین کف قیمت تا 72 ساعت» را در عمل اجرا کرده است.

متقلب‌ها در آرزوی جایگاه معتبرها

بالاتر از اصل بودن و غیر اصل بودن کالا و خدمات، تفاوت در اصیل بودن و اصیل نبودن است. کارآفرینان و کسب‌وکارهای پرشماری در ایران هستند که بعد از سال‌ها کار بی‌وقفه توانسته‌اند به اعتبار و آبرو برسند. آنها راه موفقیت را نه از طریق سراب تبلیغات که با ارائه خدمات باکیفیت و رشد حساب‌شده پیموده‌اند. اما در مقابل افراد و کسب‌وکارهایی هم هستند که با عملکرد ضعیفشان نه‌تنها به خود بلکه به اعتبار سرآمدهای صنعتشان نیز ضربه زده‌اند.

آنها اصیل نیستند چون ماکتی از یک کارآفرین و کسب‌وکار موفق هستند. آنها تحت‌تأثیر موفقیت‌های بزرگ و با پشتوانه کسب‌وکارهای معتبر پا به عرصه‌ای می‌گذارند که هیچ شناختی از آن ندارند. صنعتی مثل فروش لوازم‌خانگی را که موفقیتش اساساً از اعتماد مشتریان است با دروغ‌ها، فریبکاری‌ها و سودجویی‌ها تخریب می‌کنند. این تازه‌واردها عامل بدبینی مشتریان و روی‌گردانی آنها از خدمات باکیفیت هستند.

اینجاست که با مراجعه به یکی از این فروشگاه‌ها، همه چیز را باسمه‌ای و تقلبی می‌بینیم. شعارها و تبلیغاتشان را عیناً از فروشگاهی دیگر گرفته‌اند. فقط تغییراتی جزئی در اعداد و ارقام داده‌اند تا مشتری تصور کند این فروشگاه از دیگری بهتر است. به خیالشان مشتری این‌گونه فریب می‌خورد و از آنها خرید می‌کند. انگار که هنوز در عصر باستان زندگی می‌کنیم و کسی به اطلاعات درست و واقعی دسترسی ندارد.

در فروشگاه‌هایی که اصیل نیستند، کارکنان فروش به آنچه که می‌گویند اعتقادی ندارند. بعید می‌دانم حتی خودشان هم حاضر باشند از جایی که در آن کار می‌کنند، خرید کنند. بالاخره آنها حقیقت پشت اعداد و ارقام دروغین را می‌دانند؛ کالاهایی که ارزان‌تر و بهترش را می‌توان از فروشگاه‌های معمولی سطح شهر پیدا کرد.

هیچ‌چیز جذاب و متمایزکننده‌ای در فروشگاه‌هایی که با سراب تبلیغات رشد کرده‌اند وجود ندارد؛ جز اینکه همچون توده‌ای سرطانی بزرگ شده‌اند و می‌خواهند به هر قیمتی حتی ضربه‌زدن به اعتماد مردم بزرگ‌تر شوند.

وقتی خدمت صادقانه شهرت می‌آفریند

حالا که صحبت از بزرگ‌شدن توخالی و خدمات بی‌کیفیت شد، اجازه دهید کسب‌وکارهای ریشه‌دار و معتبر را از بقیه جدا کنیم. ممکن است نام بزرگ و درخشان آنها سوءتفاهم ایجاد کند و ذهن شما را به سمت سودجوها و منفعت‌طلب‌ها ببرد.

یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه «شهر لوازم‌خانگی» است. فروشگاهی که الگوی بسیاری از همان نابلدهای صنعت است و خیلی‌ها دوست دارند به هر قیمتی حتی با سراب تبلیغات به جایگاهش برسند.

برای اینکه اصالت را در «شهر لوازم‌خانگی» ببینید، تنها کافی است به آنچه که این فروشگاه بزرگ و معتبر از خود منتشر می‌کند، نگاه کنید. معمولاً به فاصله زمانی کمی، همه حرف‌های حساب‌شده و مستدل این فروشگاه توسط غیراصیل‌ها کپی و از طریق رادیو و تلویزیون به خورد مردم داده می‌شود.

ای‌کاش کپی‌کاری‌ها به حرف خلاصه نمی‌شد و آنها می‌توانستند در عمل نیز همچون شهر لوازم‌خانگی خدمات باکیفیت ارائه کنند. اما متأسفانه غیراصیل‌ها قدرت، اراده و حتی نیت خدمت‌رسانی به مردم را ندارند.

حالا که با یکی از بهترین فروشگاه‌های ایران آشنا شدید، آیا باز هم حاضرید خودتان را در سراب تبلیغات ایرانی گرفتار کنید؟ برای خرید از شهر لوازم‌خانگی می‌توانید به آدرس تهران، بعد از میدان آزادی روبروی تهرانسر مراجعه کنید. شهر لوازم‌خانگی هر روز تا ساعت 2 صبح آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید