آمریکا حمایت خود از فیلیپین را اعلام و این اقدام چین را که منجر به اختلال در ماموریت تامین قانونی و انتقال مصالح بوده محکوم کرد.

تنش چین و فیلیپین در دریای چی جنوبی / اتهام زنی ها ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا در ادامه اتهام زنی های چین و فیلیپین به یکدیگر بر سر مناقشه در دریای جنوبی چین، بار دیگر کشتی های چینی عبور قایقی فیلیپینی را متوقف کردند.

به گزارش  رویترز، چین و فیلیپین در ماه های اخیر به ویژه درباره جزیره «سکوند تامس شوآل» که بخشی از جزیره اسپارتلی در دریای چین جنوبی است منازعه و اختلاف دارند. کشتی های چینی امروز مانع عبور قایق های فیلیپینی حامل ذخایری برای سربازان را متوقف کرد.

در واقعه امروز صبح گارد ساحلی چین اعلام کرد برخوردی میان یکی از کشتی هایش با قایق فیلیپینی درحالی که به شکل قانونی مسیر عبور آن را مسدود کرده تا مصالح ساخت و ساز غیرقانونی را منتقل نکند رخ داده است.

مانیل در واکنش به این اقدام چین آن را شدیدا محکوم کرد.

آمریکا حمایت خود از فیلیپین را اعلام و این اقدام چین را که منجر به اختلال در ماموریت تامین قانونی و انتقال مصالح بوده محکوم کرد.

روابط مانیل با پکن از زمان ریاست جمهوری فردیناند مارکوس که به تقویت نظامی با واشنگتن از سال گذشته پرداخت دچار تنش شده است. پنتاگون در ماه مه سال جاری گفت از فیلیپین در صورتی که گارد ساحلی اش در دریای چین جنوبی مورد حمله قرار گیرد حفاظت خواهد کرد.

پکن همواره بیشترین بخش های دریای چین جنوبی از جمله مناطق اقتصادی انحصاری فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی را تحت مالکیت و بخشی از خاک خود می داند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید