رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان از طریق طرح دارویار از منابع هدفمندی برای کنترل قیمت دارو می‌دهیم.

 امسال ۷۰ همت از منابع هدفمندی را برای کنترل قیمت دارو می‌دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم برای تعیین تکالیفی جهت تخصیص منابع بودجه عمومی سلامت از طریق نظام سلامت اظهار کرد: طبق سیاست‌ها موضوع مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت و همکاری سایر مراکز و نهادها باید وجود داشته باشد.

وی توضیح داد: ما منابع زیادی برای بهداشت و درمان هزینه می‌کنیم اما خود وزارت بهداشت و درمان نمی‌تواند این هزینه‌ها را انجام دهد. این منابع را به بیمه‌ها می‌دهیم و بیمه‌ها سندهای هزینه بیماران را بررسی کرده و پرداخت‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: امسال ۷۰ همت از طریق طرح دارویار از منابع هدفمندی برای کنترل قیمت دارو می‌دهیم این پول را وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده و ما به شرکت‌های بیمه می‌دهیم آنها قیمت دارو را متناسب با کمک‌ها کاهش داده تا هزینه از جیب مردم کم شود.

منظور اضافه کرد: امسال حدود ۳۸ همت منابع به بیمه سلامت می‌دهیم که ۱۰۶ همت هم کمک به تامین اجتماعی و ۹ همت به نیروهای مسلح است پس حدود ۲۲۰ همت هزینه از طریق بیمه‌ها می‌شود. ما عملا خرید خدمت به صورت راهبردی از مراکز بیمارستانی دولتی و غیردولتی می‌کنیم و هزینه اینها با محوریت بیمه پرداخت شده و تنظیم‌گری برعهده وزارت بهداشت و درمان است.

به گفته وی این حکم تاکیدی بر این است که منابع با محوریت بیمه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد، هدف کنترل‌پذیری بوده تا از نشت منابع جلوگیری شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید