چسبیدن آدامس به لباس یا فرش به دلیل پایداری قوی در الیاف فرش، خلاص شدن از شر آن را دشوار می کند.

روش های ساده برای پاک کردن لکه آدامس
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس، یکی از مشکلاتی که عموم مردم با آن مواجه می شوند، چسبیدن آدامس به لباس یا فرش است که از بین بردن آن بخاطر پایداری قوی مواد آدامس در الیاف فرش، بسیار سخت است.

پاک کردن لکه آداماس با یخ

آدامس را با قرار دادن تکه های یخ روی آن منجمد کنید، تکه های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قابل درزگیری قرار دهید، سپس کیسه را روی آدامس قرار دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

سپس با استفاده از هر وسیله ای که در دسترس دارید، آدامس را بتراشید. می توانید از لبه یک کارت اعتباری قدیمی، چاقوی کره یا قاشق استفاده کنید و مطمئن شوید که به آرامی خراش دهید تا از بیرون کشیدن بیش از حد الیاف جلوگیری کنید.

سپس با استفاده از مخلوطی از 1/2 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و 1/2 فنجان سرکه سفید در یک کاسه کوچک از شر باقی مانده آدامس خلاص شوید.

مخلوط را با الیاف نرم آغشته کرده و پخش کنید، سپس آن را روی باقیمانده آن گذاشته و بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس به آرامی محل را مالش دهید و باقی مانده مخلوط را با یک پارچه خشک دیگر پاک کنید. سپس اجازه دهید فرش به طور کامل در هوا خشک شود، سپس از جاروبرقی برای شاداب کردن الیاف استفاده کنید.

روش پاک کردن آدامس با سشوار

یکی دیگر از راه های پاک کردن آدامس از روی فرش استفاده از سشوار است.

سشوار را روی حرارت متوسط قرار دهید، سپس آن را مستقیماً روی تکه آدامس، اما دور از فرش قرار دهید. آدامس را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. سپس کیسه را روی سطح آدامس فشار دهید تا آدامس نرم به کیسه پلاستیکی بچسبد بنابراین می توانید آن را از روی فرش بلند کنید و بهتر است این کار را تا زمانی که آدامس کاملا از بین برود تکرار کنید.

با استفاده از یک پارچه و محلول سرکه و مایع ظرفشویی که در دست دارید، باقی مانده و کثیفی را پاک کنید.

پاک کردن لکه آدامس با الکل یا سرکه

یکی دیگر از راه های پاک کردن آدامس از روی فرش استفاده از الکل یا سرکه است در این روش یک کاسه مناسب آماده کنید و کمی سرکه در آن بریزید سپس یک تکه پنبه مناسب تهیه کنید، آن را در ظرفی از سرکه فرو کنید و حداقل پنج دقیقه روی آدامس قرار دهید. سپس از یک کارت اعتباری قدیمی، چاقوی کره یا قاشق برای خراش دادن آدامس استفاده کنید.

آدامس پاک کردن آدامس لکه آدامس پاک کردن لکه آدامس با یخ پاک کردن لکه آدامس از فرش پاک کردن آدامس با سشوار از بین بردن لکه آدامس پاک کردن لکه آدامس با الکل و سرکه
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید