بنر استایل دانشجویی برای دانشجویان پسر و دختر در دانشگاه آزاد خبرساز شد.

بنر پوشش دانشجویی برای دانشجویان پسر و دختر در دانشگاه + عکس
به گزارش سلام نو به نقل از خبر آنلاین، تصویر یک بنر از دانشگاه آزاد اهواز که ایده استایل دانشجویی برای دانشجویان پسر و دختر را به تصویر کشیده در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شد.

گفتنی است که پیش از این دستورالعمل پوشش در این دانشگاه اعلام و اطلاع رسانی شده بود.

در این دستورالعمل آمده است: «پوشش دانشجویان باید ساده، آراسته و متناسب با شأن دانشگاهیان باشد و غیرمجاز و نامتعارف نباشد. پوشش بانوان مناسب است چادر با استفاده از مانتوی مناسب، شلوار و مقنعه یا روسری با رنگ متعارف و جوراب و یا پوشش مانتوی زیر زانو- آستین بلند، یا شلوار و مقنعه و با رنگ متعارف و جوراب باشد؛ همچنین مو و اندام زن در حدود حجاب شرعی پوشانده شود.

تمامی ضوابط پوشش باید در بخش‌های بالینی، حرفه‌ای و آزمایشگاهی نیز رعایت شود. ضمن اینکه پوشیدن لباس یونیفورم در این بخش‌ها لازم است.

پوشش آقایان نیز باید پیراهن آستین بلند و شلوار ساده و رسمی با رنگ ساده باشد. لازم است اندام مرد نیز در حد متعارف پوشیده باشد یعنی نازک، بدن‌نما و چسبان نباشد.

پوشش محیط خوابگاه نیز باید متعارف با اماکن خوابگاهی باشد. پوشیدن لباس راحتی به ویژه بانوان در هر شرایطی در فضای عمومی خوابگاه ممنوع است.

بنر پوشش دانشجویی برای دانشجویان پسر و دختر در دانشگاه جنجالی شد! + عکس

با توجه به کیفیت جنسیت محیط‌های ورزشی، پوشش اختصاصی هر رشته ورزشی می‌تواند متناسب با همان محیط و ورزش استفاده شود.

استفاده از کلاه بدون مقنعه، استفاده از روسری‌های نازک و کوتاه، شال به تنهایی یا خارج شدن مو از جلوی سر و پشت مقنعه، استفاده از دامن جایگزین شلوار برای بانوان به غیر از موارد خاص مانند بیمار یا افراد باردار، استفاده از شلوار کوتاه، چسبان، استریج یا شلواری که تعمدا پاره یا وصله دار باشد، مجاز نیست.

همچنین براساس این دستورالعمل، مانتوهای کوتاه، چاکدار، آستین کوتاه (ساق دست نما) چسبان، دارای رنگ تند و زننده برای محیط دانشگاه نامناسب هستند. دانشجویان اجازه استفاده از چادرهای نازک و توری را ندارند.

آرایش‌هایی که در صورت و ناخن جنبه زیبایی دارد و موجب جلب توجه دیگران می‌شود، در محیط دانشگاه ممنوع است، همچنین دانشجویان مجاز به استفاده افراطی از جواهرات در صورت (نگین بینی یا دندان)، دست و پا (زنجیر پا) که مغایر با عرف دانشگاه باشد (استفاده از جواهرات و زیورآلات متعارف محیط‌های اداری و دانشگاهی مانند حلقه یا انگشتر ازدواج بلامانع است)، نیستند.

آقایان در محیط دانشگاه مجاز به آرایش و پیرایش غیرمتعارف مو مانند بافتن مو و درست کردن مو به صورت تیغ تیغی یا نماد فرقه‌ای خاص نیستند، همچنین نباید لباس‌های اندامی، تنگ و چسبان با آستین‌های خیلی کوتاه حلقه‌ای یا رکابی یا یقه خیلی باز، شلوارک، لباس راحتی، شلوارهای فاق کوتاه، تنگ یا چسبان و نازک و شلوارهایی که تعمدا پاره یا وصله باشد، نپوشند. استفاده از پاپیون و کراوات نیز در محیط دانشگاه ممنوع است.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید