معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت: اتحاد بین ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی و همچنین ناتو، تومورهای سرطانیِ نظم جهانی هستند.

حمله تند کره شمالی به اتحاد نظامی آمریکا، ژاپن و جمهوری کره

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ایم چون ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت اتحاد بین ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی و همچنین ناتو تومورهای سرطانی نظم جهانی هستند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از این دیپلمات گزارش داد: اتحاد نظامی آمریکا، ژاپن و جمهوری کره که در حال بروز طرح‌های خصمانه علیه کره شمالی و کشورهای همسایه آن است و همچنین ناتو--محرک بحران اوکراین--تومورهای سرطانی هستند که نظم بین‌المللی را به خطر می‌اندازند و تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی ایجاد می‌کنند.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی اخیراً همکاری سه‌جانبه بخصوص در مسائل مرتبط با کره شمالی را افزایش داده‌اند. اواخر اوت اجلاس سه‌جانبه‌ای با حضور «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن و «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی در محل استراحت رئیس‌جمهور آمریکا در کمپ دیوید مریلند نزدیک واشنگتن برگزار شد. کره شمالی یکی از موضوعات اصلی دستورکار این نشست بود.

این دیپلمات ارشد کره شمالی همچنین خاطرنشان کرد ایالات متحده که بر اتحاد با متحدان متمرکز است تا هژمونی خود را حفظ کند، حق ندارد کشورهای مستقل را به تلاش برای اتحاد به منظور مقابله با تهدید امپریالیستی متهم کند. وی تاکید کرد این اتحادهای تحت رهبری آمریکاست که تهدید دائمی برای امنیت کشورهای مستقل با نشان دادن ماهیت تهاجمی و شوونیستی که خطرآفرین است، ایجاد می‌کنند.

او این اظهارات را در واکنش به حملات غربی‌ها به روابط مسکو و پیونگ‌یانگ بیان کرد. مقامات آمریکا، ژاپن و کره جنوبی بارها نگرانی خود را درباره توسعه روابط میان مسکو و پیونگ‌یانگ اعلام کرده‌ و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه خوانده‌اند. کره شمالی در مقابل می‌گوید غرب هیچ حقی برای مداخله در روابط دو جانبه میان کشورهای مستقل ندارد.

به دنبال سفر اخیر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مسکو، مقامات غربی نسبت به توسعه روابط میان این دو کشور به ویژه در حوزه همکاری‌های نظامی و فضایی هشدار داده‌اند.

پایان پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید