معجون لیمو به دلیل داشتن عسل، نعناع و دارچین یک معجون بی‌نظیر برای سرماخوردگی و گلودرد است.

فواید معجون لیموترش برای سرماخوردگی

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، معجون لیموترش یک چاشنی ملس با طعم و عطر خوب لیموست. می‌توانید یک برش از این لیمو را داخل لیوان چای بیندازید که عطر و طعم دلنشینی به چای شما می‌دهد. معجون لیمو به دلیل داشتن عسل، نعناع و دارچین یک معجون بی‌نظیر برای سرماخوردگی و گلو درد است که می‌توانید آن را همراه با آب جوش و یا چای میل کنید؛ بنابراین معجون لیمو ترش یک گزینه مناسب برای استفاده در روزهای سرد فصل پاییز و زمستان است.

پیشنهاد ما این است که دست به کار شوید و تا وقتی که لیمو ترش تازه در بازار موجود است، این معجون خوشمزه و شگفت‌انگیز را تهیه کنید تا در روزهای پاییز و زمستان از نوشیدن چای همراه با این معجون لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه معجون لیمو ترش در منزل با روشی بسیار آسان آموزش داده شده است.

مواد لازم

لیمو ترش تازه: به مقدار لازم

نعناع تازه: دو شاخه

عسل: نصف پیمانه

چوب دارچین: ۲ عدد

نبات: دو تکه

طرز تهیه

در مرحله اول لیمو ترش را خوب بشویید و بگذارید کاملا خشک شود؛ سپس لیموها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و تخم‌های لیمو را حتما خارج کنید؛ چون وجود تخم لیمو موجب تلخ شدن معجون می‌شود. سعی کنید از لیموهای زرد و آبدار استفاده کنید.

در مرحله دوم نعناع تازه را هم خوب بشویید و بگذارید تا کاملا خشک شود و آب نداشته باشد. حالا یک شیشه خشک و تمیز را انتخاب کنید و چند برش لیمو ترش را کف شیشه بچینید؛ سپس چند برگ نعناع و یک عدد چوب دارچین روی آن بگذارید. دوباره یک لایه لیمو و چند برگ نعناع بگذارید تا شیشه پر شود. در آخر چند تکه نعناع را روی شیشه بگذارید و خوب فشار بدهید تا پایین برود و عسل را روی همه مواد بریزید.

در مرحله سوم درب شیشه را ببندید و به مدت یک تا دو روز در جایی بگذارید تا نور آفتاب به آن بتابد. وقتی نبات و عسل داخل شیشه حل شد، می‌توانید شیشه را داخل یخچال بگذارید و در تمام طول پاییز و زمستان از آن استفاده کنید.

هنگام خرید لیمو به نکات زیر توجه کنید

برای تهیه این معجون بهتر است از لیموهای مخصوص آبگیری استفاده کنید. لیموی مرغوب پوستی نازک و زرد رنگ دارد، منافذ روی پوست آن کاملا مشخص است و عطر دلنشینی دارد.

یکی از نشانه‌های تشخیص لیموی آب‌دار سنگین بودن آن است؛ زیرا لیموی خشک و کم آب سبک است. یکی از بهترین لیموها برای تهیه آبلیمو و لیمو عسلی لیموی جهرم است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید