این مقام ارشد کاخ کرملین در انتها تصریح کرد که توافق صلح می‌تواند در راستای منافع آذربایجان، ارمنستان و ارمنی‌های قره‌باغ باشد.

در زمینه صلح آذربایجان و ارمنستان پیشرفت حاصل شده

دمتیری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که این کشور شاهد پیشرفت بزرگی در نگارش پیش‌نویس توافق صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پسکوف در این رابطه به خبرنگاران گفت: کسی هم‌اکنون نمی‌تواند بگوید که توافق صلح امضا می‌شود یا نه؛ اما با توجه به این‌که مسئله مالکیت قره‌باغ با تصمیم ارمنستان مبنی‌بر به رسمیت شناختن مالک این منطقه حل‌وفصل شده است، می‌توانیم بگوییم که پیشرفت بزرگی حاصل شده است.

وی ادامه داد: هنوز مشکلات فنی باقی‌ مانده که نیازمند رسیدگی هستند تا این توافق بتواند تکمیل شود.

پسکوف در رابطه با نقش روسیه در این توافق، گفت: این توافق صلحی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان است. روسیه نمی‌تواند بخشی از آن باشد؛ ولی می‌تواند در آن نقش داشته باشد چراکه اساس این توافق سند سه‌جانبه ۲۰۲۱-۲۰۲۲ است.

وی تصریح کرد که روسیه می‌تواند ضامن این توافق باشد.

این مقام ارشد کاخ کرملین در انتها تصریح کرد که توافق صلح می‌تواند در راستای منافع آذربایجان، ارمنستان و ارمنی‌های قره‌باغ باشد.

سه روز قبل در روز ۱۹ سپتامبر تنش‌ها در منطقه عمدتاً ارمنی‌نشین قره‌باغ واقع در خاک جمهوری آذربایجان بالا گرفت. باکو در توضیح راجع به عملیاتش در این منطقه ادعا کرد، "تدابیری ضدتروریستی محلی" را به جریان انداخته و خواستار خروج سربازان ارمنستانی از این منطقه شد. ایروان در پاسخ اعلام کرد، هیچ نیروی ارمنستانی در قره‌باغ وجود نداشته و آنچه در این منطقه رخ داد را به عنوان "اقدام تجاوزکارانه در ابعاد بزرگ" خواند.

روسیه از طرف‌های این مناقشه خواسته تا به خونریزی‌ها پایان داده و به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل‌وفصل مناقشه بازگردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز بیستم سپتامبر اعلام کرد، با میانجی‌گری هیات صلح‌بانی روسیه، توافقی درخصوص متوقف شدن "تدابیر ضدتروریستی" در قره باغ حاصل شده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید