قیمت خودرو امروز نوسان چندانی نداشت و روند با ثباتی را طی کرد. بین ۲۰ خودرویی بررسی‌شده در بازار، تنها دناپلاس شش‌دنده و هایما S۵ اتوماتیک کاهش نرخ را تجربه کردند.

 بازار خودرو همچنان در رکود / تیگو ۷ پرو یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد. بررسی وضعیت قیمت خودرو، نشان می‌دهد که همچنان رکود در بازار حکم‌فرماست و بسیاری از محصولات نسبت به روزهای گذشته تغییر قیمتی نداشته‌اند و در ثبات به سر می‌برند.

تقاضا در بازار نیز همچنان مایل به صفر است و کمتر خریداری در بازار به چشم می‌خورد. همچنین طرح‌های فروش قسطی مونتاژکاران که در جریان است چندان مورد استقبال قرار نگرفته و رکود به این بخش هم رسوخ کرده است.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط بازار متقاضیان خودرو همچنان منتظر ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند. در این بین دولت به‌عنوان سکاندار اصلی بازار برنامه چندانی برای تنظیم و تعدیل بازار ندارد و به جز خبردرمانی، ثبات قیمت دلار است که بازار خودرو را در شش ماه اخیر نگه داشته است.

قیمت خودرو صفر داخلی با توجه به آمار و قیمت روزانه خودرو در سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد. در این گزارش روند قیمتی ۲۰ خودروی صفر پر تقاضا مورد بررسی قرار گرفته‌اند که ۱۰ مدل آن توسط سایپا و ایران خودرو تولید می‌شوند.

در بخش خودروهای داخلی فشار کاهش قیمت بیشتر روی محصولاتی است که تا امروز نسبت به رکود بازار مقاومت نشان داده‌اند. دنده پلاس شش‌دنده توربو که گران‌ترین محصول مورد بررسی است، تنها محصول داخلی شناخته می‌شود که امروز روند ریزشی را در پیش گرفت. این محصول با افت ۰.۵۴ درصدی در محدوده ۷۳۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.
تبلیغات توسط تجارت‌نیوز

سایر محصولات بررسی‌شده بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته، به روند خطی خود ادامه دادند. در بین محصولات ایران خودرو پژو پارس TU۵ LX در نرخ ۶۲۶ میلیون تومان ثابت ماند. پژو ۲۰۷ نیز ۶۲۰ میلیون تومان معامله شد. سمند سورن پلاس بنزینی که حالا به زیر ۶۰۰ میلیون تومان رسیده، ۵۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. رانا پلاس هم امروز ۵۰۲ میلیون تومان قیمت خورد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم که از محبوبیت بالایی برخوردار است با ارزش ۴۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
مطالعه بیشتر: پیش بینی قیمت دلار ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / زنگ پایان استراحت برای دلار به صدا درآمد؟

در بین مدل‌های سایپا نیز همچنان شاهین سرمدار است و طرح G آن در بازار آزاد ۵۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. کوییک دنده‌ای S هم ۳۳۹ میلیون است و پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ به‌ترتیب ۳۲۵ میلیون و ۳۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

سرعت ریزش قیمت خودرو های مونتاژی طی پنج ماه اخیر بیشتر از بازار داخلی‌ها بوده است. با این حال محصولات چینی موجود در بازار ایران همچنان بدون مشتری مانده‌اند و در رکودی‌ترین روزهای خود به سر می‌برند.

امروز، ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، قیمت خودروهای مونتاژی همانند داخلی‌ها اکثراً بدون تغییر باقی ماند. در این بین فقط هایما S۵ اتومات شش‌سرعته بود که با افت ۰.۸۲ درصدی قیمت نسبت به روز گذشته به نرخ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان رسید.

 کدام خودروها ارزان شدند؟

در بین ۱۰ محصول مورد بررسی، فونیکس تیگو ۷ پرو با قیمت یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان گران‌ترین خودروی مونتاژی مورد معامله شناخته می‌شود و ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری با ۷۱۰ میلیون تومان از دناپلاس ساخت داخل هم قیمت کمتری دارد. قیمت سایر محصولات در جدول زیر آمده است.

در حالی که نیمه اول سال رو به پایان است، بسیاری از کارشناسان شرایط بازار را در مهر ماه همانند شش ماه ابتدایی سال پیش‌بینی می‌کنند.

آن‌ها معتقدند که بازار ارز در حال حاضر مهم‌ترین متغیر مؤثر بر قیمت خودرو شناخته می‌شود و تا زمانی که دولت با سیاست‌های دستوری و به شکلی پلیسی نرخ دلار را کنترل کند، بازار خودرو هم به روند رکودی خود ادامه می‌دهد.

 کدام خودروها ارزان شدند؟
اما جدا از شرایط بازار ارز، واردات خودرو هم به موضوع مهمی در بازار خودرو طی سال جاری تبدیل شده است. طی ماه‌های اخیر مسئولان وزارت صمت و سیاست‌گذاران بازار با اتکا به این خبر توانسته‌اند تا حدودی بازار را کنترل کنند، اما باید توجه داشت که با ادامه این روند، بازار دیگر نسبت به این خبر خنثی و بی‌حس شده و در صورتی که واردات به مرحله نهایی نرسد، بار دیگر باید منتظر بازگشت موج افزایش قیمت به بازار بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید